Vetbol gegeten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Donja

Vetbol gegeten

Ongelezen bericht door Donja »

Dag Allemaal,

Ik maak me een beetje zorgen dus zet de vraag maar weer hier neer...
Tara heeft vanmiddag uit de tuin een vetbol gegeten die op de grond was gevallen. Hij was niet helemaal vol meer maar ze heeft hem wel met netje en al doorgeslikt...
Ik heb haar gelijk een stuk ontbijtkoek gegeven zodat het netje zich hopelijk in de ontbijtkoek gaat nestelen maar toch vraag ik me nu af of ik voldoende gedaan heb..
Ik heb even op google gelezen en dan kom ik ook altijd wat horrorverhalen tegen waardoor ik me nog meer zorgen ga maken....
Ze lijkt nergens last van te hebben maar vroeg me toch af of ik nog meer kan doen... en of het verder nog gevaarlijk kan zijn?

groetjes Donja
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Als Bob of James alleen de vetbol hadden gegeten dan had ik me geen zorgen gemaakt, maar het netje... daar zou ik toch echt de DA voor bellen.

Ik ken inderdaad de horrorverhalen.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Zou toch even met een DA bellen voor overleg! En niet wachten tot morgenochtend. 8) Een vetbol eten is niet zonder gevaar!
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Vetbol eten is gevaarlijk. Het vet wordt een klomp in de maag en kan een draaing veroorzaken. (Nu zal dat bij een bol wel loslopen) maar het netje is een groter probleem.
Ik zou niet langer wachten en hem laten braken bij de DA. (Als je niet te lang wacht anders zit het al in de darmen)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heb je al contact gehad met de da?
Donja

Ja vanavond de DA gebeld. We waren te laat om te laten braken maar we hoefden ons ook niet gelijk zorgen te maken. Volgens de DA hadden we goed gehandeld door ontbijtkoek te geven. De DA verwachtte wel dat het er vanzelf weer uit zou komen ( ze had het ook zelf bij haar eigen hond gehad)maar we moeten het natuurlijk wel in de gaten houden. Aan Tara is nog niks te merken, geen diarree of iets. Ik hoop dus hard op dat ik morgen een groen netje in de poep vind :D .
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

En.................. Al een verpakte drol in een groen netje gevonden? :)
Hopelijk wel, dan is het probleem opgelost.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Donja

Nee jammer genoeg nog niet... Al wel de eerste vogelzaatjes dus verwacht/hoop wel het groene cadeautje vandaag te vinden....
Donja

Joepie!!!! Zojuist het netje gevonden! Weg zorgen!
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

Gelukkig! Dat is alweer een hele zorg minder.
Afbeelding
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Gelukkig!! Wilde je niet nog bezorgder maken maar nu wel waarschuwen(bedoel ik niet alleen jou hoor).

Die netjes kunnen soms heel vervelend om de darmen draaien zodat een darmoperatie noodzakelijk is.
Mijn advies is laat ze zo snel mogelijk braken zodat het er weer uit is voor het op weg gaat naar de darmen.
Donja

Ja de volgende keer zou ik dat ook gelijk doen... Dit waren wel 2 bezorgde dagen... En al die verhalen op internet maken het ook niet beter.. Maar gelukkig is dat bij ons niet gebeurd!
Donja

Kan je je hond trouwens ook zelf laten braken? Ik heb wel eens gehoord van zout in de bek doen maar heb ook gelezen dat dat ongelooflijk veel schade aan kan richten. Is er een manier om dit op een gezonde manier te laten doen of moet je dan toch naar de DA gaan?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Donja schreef:Kan je je hond trouwens ook zelf laten braken? Ik heb wel eens gehoord van zout in de bek doen maar heb ook gelezen dat dat ongelooflijk veel schade aan kan richten. Is er een manier om dit op een gezonde manier te laten doen of moet je dan toch naar de DA gaan?

Stel dat je er aardig wat zout in krijgt en ze braken dan niet, dan kunnen ze aan de gevolgen daarvan overlijden.
Mocht ik hier een van de twee moeten laten braken ga ik wel even naar de da ipv zo'n risico te nemen :wink:
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Gelukkig dat het netje er weer uit is. Toevallig heeft Venz vorige week hetzelfde gedaan maar gelukkig is het netje er ook weer uitgekomen. Voor ons dus ook een wijze les om volgende keer gelijk naar de dierenarts te gaan, ik wist dus nog niet van de horrorverhalen. :oops:
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
Plaats reactie