Welke maat van bench gebruiken jullie voor jullie volwassen lab?
Onze pup is momenteel 10 weken oud en we hebben het geluk een kleinere bench te kunnen lenen die momenteel qua grootte perfect is.
Maar hoe doen jullie het als jullie pup ouder en dus groter wordt? Een grote bench kopen (hoe groot?) en verkleinen (met wat?)
Wij hebben vanf het begin een grote bench gehad en die hebben we verkleind. We hebben maat 107. We hadden hem verkleind door er een houten schot tussen te plaatsen en later gewoon door kussens en knuffels. Op dezemanier is het bij ons primagegaan. Ik vind zelf 107 wel echt een lel van een ding maar ik zie wel dat Tara ook kekker languit kan liggen.
Wij hadden voor onze pup ook een kleine gekocht, na drie maanden al weer een nieuwe gekocht omdat we vonden dat hij al te klein werd. We hebben nu zo'n gigantische hij is idd 107. Dan kunnen ze er ook nog goed in als ze wat groter zijn.. De herdershond van mijn zus past er ook in, dus Marley gaat er zeker ook in passen...
Wij hebben voor Venz een bench van 121 cm Hier kan hij heerlijk in liggen en hij past precies tussen de kast en de kapstok in de gang. Wij waren geen bench gewend en toen Venz bij ons kwam had hij een bench mee waarin hij niet languit kon liggen vandaar dus deze grootte en hij vindt het heerlijk. Hij nodigt regelmatig zijn vriendinnetje uit om er ook in te komen slapen
Groetjes Helma en een Venz
"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Ook hier in het begin de grote bench opgezet (107 cm). Bleek inderdaad te groot. Dus verkleind. Uiteindelijk op dag 3 toch een kleinere bench gekocht waar Kenzo tot een maand of 5/6 makkelijk in kon. Daarna weer overgegaan op de 107 cm. (het is wel een verschrikkelijk groot ding, maar goed. Hier kan hij nu nog bijna languit in liggen. We proberen de bench nu wat af te bouwen, maar Kenzo wil eigenlijk niet anders.. De bench voelt zo vertrouwd denk ik.. Ook overdag gaat hij regelmatig liggen slapen in de bench... Zolang hij het een fijn plekje vind, vinden wij dat prima!!
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
Kim-Djarbo schreef:de onze is een 91. blijkbaar iets te klein en kheb hem zaterag pas gekocht
Wij hebben ook pas deze maat en perfect voor onze Tess hoor! Ze is nu dik 7 mnd en 21 kilo, maar ze kan er echt nog wel in groeien!
Hiervoor hadden we de maat kleiner, maar die was wel echt krap!
Wij hebben een bench van 90 cm. Bench staat in de keuken en Yara ligt er nog veel in. Als ze zelf vind dat de bench te klein is steekt ze haar benen buiten de bench.
Toen ze nog pup was, maakte ik er een 'holletje' van. 's Nachts helemaal afdekken met fleecedeken en deurtje dicht. Overdag deurtje open en fleecedeken wegvouwen aan de voorkant. Overdag 'moest'/ging ze regelmatig in de bench om te rusten/slapen, dan ging het deurtje dicht en de deken er weer voor.
Nu ligt er thuis geen deken meer over. Alleen als we op vakantie zijn. Ze slaapt dan in de bench in de voortent en voor de kou/tocht gebruiken we de fleecedeken.
Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008 Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008