Oren schoon houden

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Oren schoon houden

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Tabor heeft al eens eerder vieze oren gehad. Ik heb toen na rondgeneusd te hebben Puur oor gehaald. Maar dit heeft niet geholpen, volgens de da komt het door de alcohol dat het oor daar meer geirriteerd door raakt. Ik vond twijfelde hieraan omdat ik er zoveel positieve verhalen over gelezen had.
Nagoed een tweede ontsteking verder moeten we zijn oren waarschijnlijk gewoon regelmatig reinigen.
Bij de da kwamen ze gelijk met epiotic. Maar naar aanleiding van mijn verhaal omdat ik graag op natuurbasis zou willen voorkomen kwam zij met een middel dermil. Is iemand daar bekend mee?
Aangezien er wel een beduidend verschil zit in prijs (wat me echt niet uitmaakt als het maar goed werkt!) wilde ik hier eens navragen of er ervaringen mee waren :wink:
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

Ik kan je er niet mee helpen, maar succes met zijn oortjes
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Ik ken wel Dermiel, wondzalf.
Niet geschikt voor de oortjes, maar voor kleine wondjes etc.

Oren reinigen doe ik (zo nodig) met Otoclean.
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Fayth heeft ook veel last van oren gehad.

Op moment is het redelijk rustig en als haar oortjes wat vies zijn maak ik het schoon met Otoclean.

Met puur oor ben ik gestopt omdat Fayth het niet fijn vond in haar oor.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Tabor krijgt er dus blijkbaar toch last van van dat puur oor, ik heb nog een ongebruikt flesje staan, kan ik hier iemand nog blij mee maken?

Otoclean is dus het meest gebruikte wat ik tot op heden lees. Ik heb inderdaad gevonden dat er meer middeltjes zijn van dermiel, maar dus ook oordruppels, dat is wat de da mij toen aanraadde. Gezien ik niet te veel rotzooi wilde gebruiken.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

daantjuh85 schreef:Tabor krijgt er dus blijkbaar toch last van van dat puur oor, ik heb nog een ongebruikt flesje staan, kan ik hier iemand nog blij mee maken?

Otoclean is dus het meest gebruikte wat ik tot op heden lees. Ik heb inderdaad gevonden dat er meer middeltjes zijn van dermiel, maar dus ook oordruppels, dat is wat de da mij toen aanraadde. Gezien ik niet te veel rotzooi wilde gebruiken.
Ik zou het wel graag van je overnemen als dat mag?
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

sharon66057 schreef:
daantjuh85 schreef:Tabor krijgt er dus blijkbaar toch last van van dat puur oor, ik heb nog een ongebruikt flesje staan, kan ik hier iemand nog blij mee maken?

Ik zou het wel graag van je overnemen als dat mag?
Ik stuur je ffies een pb :wink:
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Honden met vaak oorontstekingen hebben heel vaak een achterliggend 'probleem' Allergieen! Even goed nagaan of dit ook voor jouw hond geldt 8) Anders is het dweilen met de kraan open.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat Marie zegt kan inderdaad kloppen maar daar heb je op de korte termijn niet zoveel aan.
Ik heb net ook eens zitten speuren op het net, maar ik lees overal wat anders :?

Wat ik bij Sam doe is als zijn oren wat vuil zijn is het schoonmaken (alleen de schelp) met een watje met een heel klein beetje zonnebloemolie.
Mijn zoon zijn oren moesten een keer uitgespoten worden en toen kregen wij het advies om er van te voren zonnebloemolie in te druppelen, dit maakt het vuil zacht en is dan makkelijker door te spuiten en ik neem aan dat de hond het dan makkelijker uit het oor kan schudden, en je krijgt het oor zelf in ieder geval makkelijker schoon.

Wat ik ook las net is dat je goed een oortje open kunt vouwen als je hond slaapt, op die manier kan het oor luchten, want juist door de flappers van onze labjes kan het gaan broeien in zo'n oor met alle ellende van dien.
Dit vond ik wel heel logisch klinken dus Sam ligt nu te slapen met een omgevouwen oor :D

Als de hond veel haargroei in het oor heeft kun je dit ook het beste verwijderen uit het oor, dit veroorzaakt ook broeierij en het houdt het vuil vast.
Daarvoor zou ik dan wel even naar de trimmer gaan, want het lijkt mij niet dat onze hondjes dat heel plezant vinden :D

En verder zou ik zeggen dat je er niet teveel aan moet prutsen met middeltjes, ik denk toch dat dit op termijn gaat irriteren en je het beter zo natuurlijk en neutraal mogelijk kunt houden waarmee je het oor reinigt.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Roos schreef:Wat Marie zegt kan inderdaad kloppen maar daar heb je op de korte termijn niet zoveel aan.
Ik heb net ook eens zitten speuren op het net, maar ik lees overal wat anders :?

Wat ik bij Sam doe is als zijn oren wat vuil zijn is het schoonmaken (alleen de schelp) met een watje met een heel klein beetje zonnebloemolie.
Mijn zoon zijn oren moesten een keer uitgespoten worden en toen kregen wij het advies om er van te voren zonnebloemolie in te druppelen, dit maakt het vuil zacht en is dan makkelijker door te spuiten en ik neem aan dat de hond het dan makkelijker uit het oor kan schudden, en je krijgt het oor zelf in ieder geval makkelijker schoon.

Wat ik ook las net is dat je goed een oortje open kunt vouwen als je hond slaapt, op die manier kan het oor luchten, want juist door de flappers van onze labjes kan het gaan broeien in zo'n oor met alle ellende van dien.
Dit vond ik wel heel logisch klinken dus Sam ligt nu te slapen met een omgevouwen oor :D

Als de hond veel haargroei in het oor heeft kun je dit ook het beste verwijderen uit het oor, dit veroorzaakt ook broeierij en het houdt het vuil vast.
Daarvoor zou ik dan wel even naar de trimmer gaan, want het lijkt mij niet dat onze hondjes dat heel plezant vinden :D

En verder zou ik zeggen dat je er niet teveel aan moet prutsen met middeltjes, ik denk toch dat dit op termijn gaat irriteren en je het beter zo natuurlijk en neutraal mogelijk kunt houden waarmee je het oor reinigt.
Daar heb jij misschien ook wel weer gelijk in. Ik ben er immers zelf mee begonnen omdat ik het rook en viezigheid zag....
Dus we gaan het nu maar gewoon aankijken en ik had inderdaad ook gelezen en gehoorde van de da van dat broeierige in de oren dmv de haren en de vrij dichthangende oortjes van onze schatjes. Die staan nu idd ook zo af en toe open :klasse: Dit vooral na het zwemmen :)

Dank voor het meedenken en we kijken het maar weer gewoon ffies aan :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik denk dat de oren open zetten als ze slapen erg goed gaat helpen, Dewi heeft namelijk geen echt laboren, haar oren staan wat wijder van haar hoofd af en zijn kleiner en zij heeft nooit ellende met haar oren (gehad) :)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ook nog te proberen: Zet een pot kamillethee, goed laten trekken en heel goed laten afkoelen. Dan met een watje de oren goed schoonmaken, liefst een pluk van die zigzagwatten, dat werkt het fijnst.
Oren lekker laten luchten daarna.

Kamille verzacht en reinigt.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door delange »

Ook Kenzo had met regelmaat vieze oren... en "flapperde" regelmatig..
Wij gebruiken ongeveer iedere 2 weken een oorcleaner van het merk Sire. Dit bevalt ons prima! Dit breng je in, daarna minuutje masseren en overtollige weghalen met een watje..
Kenzo zijn oren zijn nu schoner en hij "flapperd" eigenlijk niet meer...
Navraag bij de DA gedaan en hij zij dat dit geen kwaad kan..
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Vandaag weer eens bij de da geweest voor de jaarlijkse enting en toen ook gelijkk eens naar de oortjes laten kijken en ze zien er ondanks we er vrij weinig aan doen goed uit :D Dus dat is prettig, maar ik heb de kamille thee staan voor de schoonmaak in de schelp :wink:
Plaats reactie