Ik hoop dat iemand van jullie ervaring heeft met het geven van Trocoxil.
Onze Lara heeft nog steeds veel last van LPC en staat op 125 mg Carporal per dag. Nu waren we gisteren voor de inentiongen bij de dierenarts en die adviseerde om over te stappen op Trocoxil. Dit geef je 1x per 30 dagen en is in staat om gelijkmatiger de dosering te geven?!?
Voor julie info; ze is al geopereerd en ook een behandeling bij L Visee heeft niets geholpen .
Graag hoor ik van jullie, alvast bedankt.
Bud heeft er op het laatste ook opgestaan,hij is geopereerd geweest aan ed,kruisband gescheurd en een bol uit zijn knie gehaald)hij was echt een sukkeltje)
De da rade ons dat ook aan,omdat hij eerst elke dag metacam kreeg en toch wel maagbelastend was,nu hij had er nog geen last van,hij heeft het ongeveer een zeven maanden gehad,de laatste week voor hij een nieuwe pil moest hebben,merkte ik wel dat hij slechter liep,ik vondt het een goed product,na een zeven maanden trocoxil mankte hij al goed en moest hij nog verder voor 14 dagen zonder,nu moet ik zeggen dat we nadien op cortisone overgegaan zijn(dat is het laatste wat nog helpt)daar heeft hij ongeveer nog een dik half jaar mee geleeft en is dan gestorven van de lever en nieren.
Moest het nodig zijn met een van mijn honden,geef ik het direct terug,al hoop ik dat ik het nog lang niet nodig heb,maar dat hoopt elk baasje denk
Ik heb toen ook overleg gehad met mijn dierenarts om Buddy trocoxil te geven, maar daar waren hun geen voorstander van. Buddy is best wel gevoelig voor pijnstillers (diarree) en trocoxil zit dan inderdaad ongeveer een maand in het lichaam. En het is niet altijd zo dat het gelijkmatig werkt en je mag de hond er niets anders bij geven. Dat was hun ervaring, ik heb het zelf nooit gebruikt bij buddy, hij krijgt momenteel carporal en dat gaat prima.
En mag je de carporaldosis niet verhogen?