ze word helemaal kaal!!

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Anjess

ze word helemaal kaal!!

Ongelezen bericht door Anjess »

Sjammai van nu 8,5 jaar oud is behoorlijk kaal aan het worden.Het begon een maand of 3 geleden en zijn toen naar de dierenarts geweest.Omdat ze ook wat dik is dacht de da aan een traagwerkende schildklier maar na een bloedtest is hier niks van gebleken.Er is ook wat van de huid afgeschaapt omdat ze ook veel schilfers heeft maar ook hier was niks aan te ontdekken.Verdere allergietesten wezen ook niks uit.Ze is daarna op een speciaal dieet gezet.Ze krijgt nu alleen nog Farmfood met visolie maar ook dit lijkt niet te helpen.Sjammai is van een prachtige hond waar we veel complimenten over kregen, gegaan naar een hond die er eerlijk gezegd niet goed uitziet.Haar prachtige dikke otterstaart is nu een schriel staartje met een beetje dun haar.Over haar hele lichaam is de bovenvacht verdwenen en de ondervacht word ook steeds dunner.Vroeger kon je haar huid niet eens zien als je het opzij duwde maar nu kijk je er zo doorheen.De haren zijn ook ontzettend stug en schilferd enorm.Ik heb zitten google=en en zag iets over de ziekte van cushing.Morgen ga ik de da bellen om te vragen of ze hier ook op willen testen,komt hier niks uit dan weet ik het even niet meer.We hebben alles wel zo'n beetje gehad.Is hier iemand die dit bekend voor komt of nog tips heeft?Ze heeft overigens geen jeuk ofzo.
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

ik ken cushing uit de paardensport en daar krijgen ze inderdaad een vreemde vacht van. Mijn oudje staat nu op pergolide en z'n vacht is stukken beter geworden! Drinkt en plast ze ook overmatig? Dat is bij paarden ook een kenmerk.

Mocht het cushing zijn, wat ik niet voor je hoop, en ze gaat aan de pergolide. Dan nog een tip, haal een recept bij je dierenarts en koop het dan gewoon in de mensen-apotheek, dat scheelt je een hoop geld! Bij de gewone apotheek is het de helft goedkoper als bij mijn DA, dat scheelt nogal dus! (natuurlijk eerst even vragen wat het bij je dierenarts kost maar de kans is groot dat het een stuk duurder is als in de apotheek, ik kan met een DA recept gewoon bij de apotheek terecht, ponylief staat ook als gezinslid in de computer haha)
(en kijk even of je heel langzaam moet opbouwen, paarden zijn overgevoelig voor pergolide en krijgen maar een breukdeel van wat een mens krijgt, mijn DA wist dat niet en ponylief kon zowat niet meer lopen, slingerde dronken rond... dat wil je niet meemaken!)

Sterkte ermee, hopelijk hebben ze gauw gevonden wat het is en is het niet iets ernstigs.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ilsemarie schreef:ik ken cushing uit de paardensport en daar krijgen ze inderdaad een vreemde vacht van. Mijn oudje staat nu op pergolide en z'n vacht is stukken beter geworden! Drinkt en plast ze ook overmatig? Dat is bij paarden ook een kenmerk.

Mocht het cushing zijn, wat ik niet voor je hoop, en ze gaat aan de pergolide. Dan nog een tip, haal een recept bij je dierenarts en koop het dan gewoon in de mensen-apotheek, dat scheelt je een hoop geld! Bij de gewone apotheek is het de helft goedkoper als bij mijn DA, dat scheelt nogal dus! (natuurlijk eerst even vragen wat het bij je dierenarts kost maar de kans is groot dat het een stuk duurder is als in de apotheek, ik kan met een DA recept gewoon bij de apotheek terecht, ponylief staat ook als gezinslid in de computer haha)
(en kijk even of je heel langzaam moet opbouwen, paarden zijn overgevoelig voor pergolide en krijgen maar een breukdeel van wat een mens krijgt, mijn DA wist dat niet en ponylief kon zowat niet meer lopen, slingerde dronken rond... dat wil je niet meemaken!)

Sterkte ermee, hopelijk hebben ze gauw gevonden wat het is en is het niet iets ernstigs.
Honden met cushing krijgen vetoryl, geen pergolide :wink:

Cushing openbaard zich idd meestal met veel drinken en veel plassen (het niet op kunnen houden) de vacht kan er slecht van worden, maar dat hoeft niet. Mijn westie had cushing, is nog best een proces om dat vast te stellen, succes bij de DA.

Is voedselallergie al uitgesloten?
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

@lunatic: ah oké dat wist ik niet! Dan gaat mijn tip helaas niet op ;)
Plaats reactie