afvallen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sonja145

afvallen

Ongelezen bericht door sonja145 »

kan iemand mij een beetje helpen.
mijn labrador teef van 9 moet zeker zo'n 4 kilo afvallen.
schrok me rot toen ik haar op de weegschaal zetten bij de dierenarts.
38,9 kilo :shock:
schaam me dood.
maar goed, da wil haar op light voer hebben maar daar ben ik niet zo voor.
heb erg getopt met haar anaalklieren en heb nu eindelijk voer waarmee haar ontlasting mooi hard blijft en haar klieren niet meer ontsteken.
dus minder voeren, maar wat is verantwoord?
ze kreeg 400 gram voer per dag, als ik dit naar 200 gram per dag breng en een half blik sperciebonen(afgespoelt) toevoeg per voer beurt,
is dat te drastisch...?
ze heeft nu twee weken 300 gram gekregen zonder bonen, maar zag gister op de weegschaal dat er niets af was.

en geloof me, ze moet lopen en zwemmen en verplicht stoeien van mij :D
maar het is een oude oma(vind ze zelf) en moeilijk actief te krijgen.
dus wie heeft er goede raad????
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Mijn ervaring is, dat afvallen een kwestie van lange adem is. Ik heb dit jaar onze Gimmick flink laten afvallen. Die was ook jaar na jaar steeds dikker geworden en zat rond de 40 kg. Ik heb er niks bijzonders voor gedaan, alleen haar ongeveer een kwart minder eten gegeven. In plaats van een volle beker brokken nog maar driekwart beker en in plaats van 3x in de week Smuldier, nog maar 1 of hooguit 2x. En natuurlijk goed letten op tussendoortjes, liever een stukje appel dan een kluifje. Heel geleidelijk is ze flink afgevallen, maar het duurde heel lang voordat je het echt ging zien. Misschien wel twee of drie maanden.
Dus gewoon minder voer geven, dan zie je na verloop van tijd echt wel resultaat :)

Hanneke
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

voer verminderen en een deel vervangen door spercibonen is prima, hier krijgen ze ook een weekje sperciebonen als ze aangekomen zijn.
al me kinders uitgevlogen
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Mijn oudere gesteriliseerde teef was ook veel te dik geworden en moest ook ongeveer 4 à 5 kilo kwijt. Ik heb het voer gehalveerd en het heeft ongeveer een jaar geduurd voor dat ze alles kwijt was. Idd een lange adem, maar langzaam afvallen is beter dan snel. Succes! :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

weet niet wat je voert hier hebben de oudste senior van hils en die krijgen 250 gr perdag en doen het er goed op
moeten ze een x afvallen dan krijgen 200gr en aangevuld met spercibonen 1week dan weer gewoon dan weer aangevuld tijdje vol houden dan lukt het vast wel succes
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Kay heeft een periode stil gelegen door een blessure en die zagen we per dag aankomen ongeveer (ook met minder voer)
Nu hij weer ok is, zijn we weer fanatiek aan het fietsen en hardlopen met Kay.. Hij vind het geweldig en we zien hem nu afvallen en de spieren weer toenemen, en dat vind ik persoonlijker een fijner idee (de spieren opbouw ipv vet) dan alleen maar gewicht verliezen :oops:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
pat

Ongelezen bericht door pat »

Je moet idd over een hele lange adem beschikken. Doordat onze Lara LPC heeft en ook na de operatie het niet goed gaat, kan zij niet meer lange einden lopen en kwam zij flink aan. We hebben verschillende opties geprobeerd maar niets hielp echt. We zijn nu ongeveer ruim een half jaar overgestapt op dieet voer (Hills Canine JD Reduced Calorie) en daarvan krijgt zij s'morgens 150 gram en sávonds 150 gram aangevuld met sperciebonen en afgelopen vrijdag was er eindelijk resultaat en was zij 29 kg (1,5 kg eraf :)
sonja145

ze krijgt nu cavom senior, en ik vind het super voer, het is alleen vrij zwaar voer en een geperste brok, dus ze kreeg er al niet veel van.
maar nu is het echt triest wat er in haar bakje ligt.....

tis ook echt een oma die je moet aansporen om een beetje actief te doen.
ze moet van mij verplicht 8) iedere ochtend minimaal een uur lopen.
met daarnaast drie rondes die variëren van 20 minuten tot 3 kwartier.

we gaan drie keer per week naar het bos, ze vind het heerlijk hoor, maar is meer van het lekker kuieren dan energiek sprinten, zelfs als ik als een gek ga rennen........staat ze me een beetje dom aan te kijken
:oops:
en voor aan de fiets is ze gewoon de hond niet, er zit gewoon geen pit in.

ze is bij ons komen wonen toen ze 7 was, en wij hadden toen al een weimarener.
woonde vlak bij het bos, dus daar kwamen ze elke dag en tja een weimarener rent wel.
en oma dus ook, want tja je zal is iets missen :D
maar nu is ze sinds 6 maanden de enigste hond in huis, plus verhuist naar een dorp waar het bos een eind verder weg is, en toen kwamen die kilo's ineens.....

vind het zo erg dat ik dit heb laten gebeuren,ze lijkt ook een beetje in te dutte, en dat wil ik niet.
maar goed, beperkt voeren, aan de spercieboon, en flink wandelen.
komt het vast wel goed hoop ik :)
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Terug een pupje erbij,die houden de oudjes wel bezig :D
Bud mis je nog steeds!
sonja145

heb een zoontje van 3 die overal mee naartoe hobbelt, dus voor nu is het zo druk genoeg.
maar....... als meneer over een jaartje naar school gaat en ik weer kinderwagen vrij kan wandelen......tja dan zal ik het waarschijnlijk niet kunnen laten...
maar voor nu is het goed zo.
zou wel DE oplossing zijn ja :D
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Waarom geef je haar niet een tijdje een complete kvv?
Dit is een kant en klaar vers vlees voeding uit de diepvries, je kunt dan in volume wat meer geven dan van de brok en zij zal toch af gaan vallen.
Cavom is een goede brok hoor, maar dan wel voor actieve/sport honden, niet voor een luilakje :wink:

Misschien dat regelmatig eens samen met een andere hond wandelen haar aan kan sporen tot meer actieve beweging?
Een vreemde hond erbij zet toch vaak aan tot meer activiteit :)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Onze Rosa is net ook zeker 4 kilo afgevallen, het duurt inderdaad een tijdje maar ze moeten juist heel rustig aan afvallen, zodat ze alleen het vet kwijtraken en geen spieren. Wij hebben op advies van de dierenarts tijdelijk Satiety gegeven van Royal Canin, dit omdat zij op gewoon voer gewoon niet afviel en we op een gegeven moment niet minder konden geven, omdat ze dan niet alles meer binnen kreeg. Zij viel hierdoor ongeveer 300 gram per 2 a 3 weken af, heel netjes dus.

Succes! :)
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Mijn teefje is bijna 9 jaar en krijgt Canex adult 200 gram per dag of KVV 400 gram per dag. Als ze veel slapen en/of lui zijn dan hebben ze ook minder nodig. Vind 400 gram brok dan ook errrrrug veel :wink: maar ms moet je van Cavom wat meer geven dan met de Canex, dat weet ik niet.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

spercobonen het liefst vers koken hoeft niet eens lang afspoelen het zout zit er nu eenmaal in gaat er met spoelen iets af maar blijft te zout en dat trekt toch weer vocht aan
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

ik ga even mee lezen we hebben er hier ook een die te dik is volgens de dierenarts vandaag mevr op de weegschaal gehad en ze woog in april nog 30.3 en woog nu 33.0 het is niet veel wat er af moet maar een goed voornemen voor het nieuwe jaar samen afvallen. moet alleen me moeder nog overtuigen want daar is lany 2 keer perweek en die geeft haar altijd koekjes schaaltje pap en ga zo maar door
Plaats reactie