Volle klieren

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
balou_boefje

Volle klieren

Ongelezen bericht door balou_boefje »

Balou heeft alweer last van zijn klieren terwijl ze 3 wkn geleden bij de dierenarts zijn geleegd .
Ik zal morgen meteen een nieuwe afspraak maken bij de DA.
Heeft jullie hond er ook zo vaak last van??

Groetjes Lia en een :zwartpootje: van Balou
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Nee, hier eigenlijk nooit.
Wat voor een voeding geef je en is zijn ontlasting vaak wat zacht?
De klieren worden op natuurlijke wijze uitgedrukt door de ontlasting en als daar iets mis is zoals zachtere ontlasting lukt dit natuurlijk niet.
Is het ook ontstoken of dat niet?
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Onze Tinny had daar ook enorm veel last van (geen lab, een ordinaire kruising), ze waren ook zeer moelijk leeg te knijpen. De dierenarts wist steeds al voor wat ik langs kwam als ik binnenwandelde met Tinny.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
balou_boefje

Ja dat is de laatste tijd wel zachter indd.
Smuldier geef ik Balou ook en verder gewoon brokken.
Er is verder niks onstoken.
Ik merk het omdat hij steeds op de staart en boven op de rug aan het bijten is. Heb vandaag wel onder zijn staart gevoelt en de klieren zijn wel dik, heb er op gedrukt en kwam er wel rommel uit.
Maar ik laat het morgen verder aan de dierenarts over en hoop dan dat het voor Balou weer wat beter word. Het is erg vervelend voor Balou :(
Roos

Als de ontlasting zacht is en dit blijkt morgen (gedeeltelijk) de oorzaak, zou ik toch eens uitkijken naar andere voeding, of voer je hem ook regelmatig een snack?
Van sommige soorten kan de ontlasting ook zacht worden.

De hond van mijn dochter had toen hij bij haar ex woonde ook om de haverklap volle anaalklieren, later ontstak het ook telkens.
Ik zal eens vragen hoe hij er af gekomen is, wat ik mij wel nog kan herinneren is dat al het geklier eraan ook niet een bevorderende zaak is.
Succes morgen!
balou_boefje

We kunnen vanmiddag 4 uur terecht bij de DA.
Wat voor voeding geven jullie dan?
Ik denk dat als ik et via de DA doe me dat natuurlijk meer gaat kosten aan voer. Tenzij het moet dan is het nie anders . :wink:
Ja Balou krijgt elke dag wel een snackje....
Nee ik wil er zelf ook nie aankomen verder dus daarom ga ik ook naar de DA toe.
Dank je :wink:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft er soms ook last van. Toch heeft hij geen zachte ontlasting :confused:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Wij geven onze Lab. Pro Plan zalm met rijst, mooie stevige keutels en Parel heeft nog nooit last van haar anaalklieren gehad.
balou_boefje

Balou zijn klieren zaten erg vol weer :( plus een onsteking.....hiervoor heeft hij een injektie gekregen. Deze werkt 10 dagen en hoop dat dan de onsteking over is.
Ik ben nu overgestapt naar ander voer , Prins lamb-rice hypo- allergic.
Snackjes en botten etc voorlopig ff niet meer voor Balou,eerst moet zijn ontlasting weer harder zijn.
Nu maar kijken of de ontlasting door deze brokken beter word.
Roos

Ik heb het nog gevraagd aan mijn dochter maar haar hond heeft om andere redenen aardig wat ab op vorig jaar, ze weet het niet zeker maar zij denkt dat dat de reden is dat de ontsteking nu over is.
In die tijd is zij ook overgestapt op ander voer, dus het is niet duidelijk waarom hij ineens van de ontstekingen en de volle anaalklieren af is maar het is wel zo.

Mocht de ontlasting op deze nieuwe brok niet beter worden zou ik je aan willen raden om eens een tijdje alleen smuldier compleet te gaan geven, dit twee/drie maal in de week bijvoorbeeld aangevuld met een kipkarkasje of nek, dit zal zijn ontlasting wat harder maken en dan maar hopen dat het op de natuurlijke manier ontlast wordt.
In ieder geval succes en ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
balou_boefje

Smuldier compleet gaf ik Balou ook al 2x in de week.
Maar de DA wou dat ik nu eerst alleen de brok ging proberen.
Misschien mag hij smuldier later wel weer hebben.
Maar ik zal de tip onthouden :wink:
Ik hoop ook dat het gauw beter word de arme schat had er veel last van.
Dank je wel :)
balou_boefje

Het gaat goed met Balou nu we ander voer hebben.
Hij bijt niet meer op zijn achterste en de ontlasting is harder.
Dus dan zullen de klieren hopelijk niet weer vol zitten.
Wel heeft hij veel dorst , beetje teveel :confused:
Balou krijgt nu alleen brokken verder geen snackjes of zo.
Een vriendin van me heeft ook 2 honden en ze zei me dat Balou wel erg veel drinkt. Ik vraag morgen ff de DA,maar honden drinken toch meestal wel aardig door??
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva drinkt bijna niks, 2x per dag drinkt ze een beetje nadat ze gegeten heeft, voor de rest zie ik haar zelden drinken. Maar Zyva krijgt KVV of wat Barf, daar zit in verhouding al veel vocht in. Een hond heeft meer dorst van brokken. Je zou eens kunnen afmeten wat ze nu precies drinkt. Dus met een maatbeker in haar bak doen en het dan bijhouden, waarschijnlijk valt de hoeveelheid best mee.
balou_boefje

Dat doe ik ook met een maatbeker!
Vul Balou zijn drinkbak 4 a 5x per dag en dan 1 of 2 liter erin.
Dat is van de laatste dagen dat ie meer meer drinkt.
Roos

Dan zou ik toch de da maar even bellen, dan zou het minimaal 4 liter zijn en dat lijkt mij toch wel wat veel.
Plaats reactie