Beloning d.m.v. worst
-
yvonne39
Beloning d.m.v. worst
Bij de hondenschool waar ik de gehoorzaamheidscursus volg wordt er alleen beloond met worst. Wij zijn zelf daar niet zo'n voorstander van. Wij belonen onze hond met brokken. Niet de brokken die hij dagelijks krijgt, maar een andere brok. Dit om wel onderscheid te maken tussen een beloning en zijn dagelijks eten. Ik heb dit bij de hondenschool gemeld, maar binnen ons groepje ben ik de enige die hem beloont met brokjes. Volgens mij vinden hun dit vreemd, dat wij het op onze manier willen doen.
Ik ben wel benieuwd hoe anderen hierover denken.
Ik ben wel benieuwd hoe anderen hierover denken.
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Ik beloon met gedroogd vlees, of met kleine blokjes kaas.
Het maakt niet uit wat de beloning is, als de hond maar iets krijgt waarvoor hij zijn best wil doen.
En ik denk niet dat het iemand bij de hondenschool wat kan schelen hoor. Tenzij ze erg tegen het voeren van brokken zijn misschien........... 
Het maakt niet uit wat de beloning is, als de hond maar iets krijgt waarvoor hij zijn best wil doen.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

-
mullermariska
- Speurneus

Huub schreef:Nou wat raar.
Ik beloon Huub ook met zijn eigen brokjes heb ik altijd in mijn zak en hij doet er alles voor.
De energique in mijn jaszak wordt zo een troep
Iz krijgt iedere keer iets anders. Maar bepaal zelf wel wat ze krijgt. Zou me er niks van aantrekken hoor!!
Train ze!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
-
toscak
- Speurneus

-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Monster wil zijn brokken niet meer als beloning zegt hij net tijdens het lopen.
Hij ging wel zitten zonder een brokje.
Echt hij rook eraan og die nou laat maar zich je in zijn blik.
Sinds de energique laat hij zijn brokken staan verwend nest.
Maar vanwege de diaree durf ik geen koekjes te geven.
Hoewel ik nu met de energique wel eens koekjes kan proberen.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
-
Bowie
- Speurneus

Je zou gedroogde pens en long kunnen geven als beloning, met de (tuin)snoeischaar in kleine stukjes knippen.Huub schreef:Monster wil zijn brokken niet meer als beloning zegt hij net tijdens het lopen.
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Wij gaven Miep met de training (en nu vaak ook als ze los zijn en op commando komen) ook worst.
Als ik nu worst snij staan de dames al debiel vrolijk te doen bij de deur omdat de geur van worst gelijk staan aan leuke dingen
Maar het maakt echt niet uit wat je ze geeft hoor!
Als ik nu worst snij staan de dames al debiel vrolijk te doen bij de deur omdat de geur van worst gelijk staan aan leuke dingen
Maar het maakt echt niet uit wat je ze geeft hoor!
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Onze jachttrainer zegt altijd dat je iets moet geven wat gauw op is, dus waar ze niet echt op hoeven te kauwen. Want als je ze laat volgen en je geeft een brok, gaan ze vaak stilstaan om de brok op te eten/kauwen, dus dat kan de reden zijn. Een stukje worst/kaas of een ander zacht honden snoepje is zo weg.
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Hey verrek, ja! Volgens mij is dat idd de reden dat wij ook met worst begonnen. De eerste keer puppycursus had ik veel te weinig en te grote frolicjescorretje schreef:Onze jachttrainer zegt altijd dat je iets moet geven wat gauw op is, dus waar ze niet echt op hoeven te kauwen. Want als je ze laat volgen en je geeft een brok, gaan ze vaak stilstaan om de brok op te eten/kauwen, dus dat kan de reden zijn. Een stukje worst/kaas of een ander zacht honden snoepje is zo weg.
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Is ook zo want Huub moet echt even stil staan om zijn brokje weg te kanen.corretje schreef:Onze jachttrainer zegt altijd dat je iets moet geven wat gauw op is, dus waar ze niet echt op hoeven te kauwen. Want als je ze laat volgen en je geeft een brok, gaan ze vaak stilstaan om de brok op te eten/kauwen, dus dat kan de reden zijn. Een stukje worst/kaas of een ander zacht honden snoepje is zo weg.
Kan natuurlijk wel kleine stukjes lamslong meenemen of de trainers van Farmfood halen.
Heb nu ook paardenlong maar die stukken zijn wel erg groot (kan ik natuurlijk ook klein maken.
Liefs Francis
-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

-
yvonne39
-
Marlyn
- Kleine hondenneus

-
kiaora
Vaak gaat het er idd om dat het brokje snel weg is,maar ik ben eigenwijs...(en gelukkig is er ook ruimte om eigenwijs te zijn op te training
)
Ik stop namelijk altijd even met de oefening nadat ze de beloning hebben gekregen ,zodat ze even de tijd hebben om het ook op te eten.
Bij mij is het zo ; "beloning=einde oefening".
Dus als het snoepje op is,gaan we weer opnieuw beginnen met de oefening.
Ik gebruik dus ook van alles...worst,kaas,salami,frikadel...(dit bij nieuwe oefeningen)
Halve mini frolic brokjes of trainers als ze een oefening al goed onder de knie hebben en dan af en toe de worst/kaas enzo om het verrassingseffect erin te houden...
Ik stop namelijk altijd even met de oefening nadat ze de beloning hebben gekregen ,zodat ze even de tijd hebben om het ook op te eten.
Bij mij is het zo ; "beloning=einde oefening".
Dus als het snoepje op is,gaan we weer opnieuw beginnen met de oefening.
Ik gebruik dus ook van alles...worst,kaas,salami,frikadel...(dit bij nieuwe oefeningen)
Halve mini frolic brokjes of trainers als ze een oefening al goed onder de knie hebben en dan af en toe de worst/kaas enzo om het verrassingseffect erin te houden...