Beloning d.m.v. worst

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
yvonne39

Beloning d.m.v. worst

Ongelezen bericht door yvonne39 »

Bij de hondenschool waar ik de gehoorzaamheidscursus volg wordt er alleen beloond met worst. Wij zijn zelf daar niet zo'n voorstander van. Wij belonen onze hond met brokken. Niet de brokken die hij dagelijks krijgt, maar een andere brok. Dit om wel onderscheid te maken tussen een beloning en zijn dagelijks eten. Ik heb dit bij de hondenschool gemeld, maar binnen ons groepje ben ik de enige die hem beloont met brokjes. Volgens mij vinden hun dit vreemd, dat wij het op onze manier willen doen.

Ik ben wel benieuwd hoe anderen hierover denken.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik beloon met gedroogd vlees, of met kleine blokjes kaas.

Het maakt niet uit wat de beloning is, als de hond maar iets krijgt waarvoor hij zijn best wil doen. 8) En ik denk niet dat het iemand bij de hondenschool wat kan schelen hoor. Tenzij ze erg tegen het voeren van brokken zijn misschien........... :confused:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Nou wat raar.
Ik beloon Huub ook met zijn eigen brokjes heb ik altijd in mijn zak en hij doet er alles voor.
De energique in mijn jaszak wordt zo een troep :wink:
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Huub schreef:Nou wat raar.
Ik beloon Huub ook met zijn eigen brokjes heb ik altijd in mijn zak en hij doet er alles voor.
De energique in mijn jaszak wordt zo een troep :wink:

:lol: :lol: :lol:

Iz krijgt iedere keer iets anders. Maar bepaal zelf wel wat ze krijgt. Zou me er niks van aantrekken hoor!!
Train ze!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Hier krijgen ze van alles en nog wat. James doet alles voor alles, dus dat is makkelijk. Bobje krijgt altijd wel iets van worst of kaas.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Monster wil zijn brokken niet meer als beloning zegt hij net tijdens het lopen.
Hij ging wel zitten zonder een brokje.
Echt hij rook eraan og die nou laat maar zich je in zijn blik.
Sinds de energique laat hij zijn brokken staan verwend nest.
Maar vanwege de diaree durf ik geen koekjes te geven.
Hoewel ik nu met de energique wel eens koekjes kan proberen.
Liefs Francis
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Huub schreef:Monster wil zijn brokken niet meer als beloning zegt hij net tijdens het lopen.
Hij ging wel zitten zonder een brokje.
Echt hij rook eraan og die nou laat maar zich je in zijn blik.
Sinds de energique laat hij zijn brokken staan verwend nest.
Maar vanwege de diaree durf ik geen koekjes te geven.
Hoewel ik nu met de energique wel eens koekjes kan proberen.
Je zou gedroogde pens en long kunnen geven als beloning, met de (tuin)snoeischaar in kleine stukjes knippen. :wink:
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Wij gaven Miep met de training (en nu vaak ook als ze los zijn en op commando komen) ook worst.
Als ik nu worst snij staan de dames al debiel vrolijk te doen bij de deur omdat de geur van worst gelijk staan aan leuke dingen :)

Maar het maakt echt niet uit wat je ze geeft hoor!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Onze jachttrainer zegt altijd dat je iets moet geven wat gauw op is, dus waar ze niet echt op hoeven te kauwen. Want als je ze laat volgen en je geeft een brok, gaan ze vaak stilstaan om de brok op te eten/kauwen, dus dat kan de reden zijn. Een stukje worst/kaas of een ander zacht honden snoepje is zo weg.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

corretje schreef:Onze jachttrainer zegt altijd dat je iets moet geven wat gauw op is, dus waar ze niet echt op hoeven te kauwen. Want als je ze laat volgen en je geeft een brok, gaan ze vaak stilstaan om de brok op te eten/kauwen, dus dat kan de reden zijn. Een stukje worst/kaas of een ander zacht honden snoepje is zo weg.
Hey verrek, ja! Volgens mij is dat idd de reden dat wij ook met worst begonnen. De eerste keer puppycursus had ik veel te weinig en te grote frolicjes :roll:
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

corretje schreef:Onze jachttrainer zegt altijd dat je iets moet geven wat gauw op is, dus waar ze niet echt op hoeven te kauwen. Want als je ze laat volgen en je geeft een brok, gaan ze vaak stilstaan om de brok op te eten/kauwen, dus dat kan de reden zijn. Een stukje worst/kaas of een ander zacht honden snoepje is zo weg.
Is ook zo want Huub moet echt even stil staan om zijn brokje weg te kanen.
Kan natuurlijk wel kleine stukjes lamslong meenemen of de trainers van Farmfood halen.
Heb nu ook paardenlong maar die stukken zijn wel erg groot (kan ik natuurlijk ook klein maken.
Liefs Francis
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Hier ook af en toe worst, of kaas. Stilstaan om te kauwen doen ze niet, alles gaat hap-slik-weg.

Ook een topper: schijfjes wortel :)
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
yvonne39

Ongelezen bericht door yvonne39 »

Bedankt voor jullie reacties. Dat je met brokken met kauwen dat klopt wel. Ook al slikt die van ons de brokken ook weleens door. Het zijn namelijk kleine brokjes van eukanuba puppy.
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

Ik vind dat het allemaal goed werkt en dan bedoel ik de ene keer wat kaas de andere keer wat worst dan weer het ene smaak snoepje dan weer het andere enz...
zo is de hond lekker nieuwsgierig naar wat hij zal krijgen als hij zijn best doet!
Jazzy (L)
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Vaak gaat het er idd om dat het brokje snel weg is,maar ik ben eigenwijs...(en gelukkig is er ook ruimte om eigenwijs te zijn op te training :D )
Ik stop namelijk altijd even met de oefening nadat ze de beloning hebben gekregen ,zodat ze even de tijd hebben om het ook op te eten. :wink:
Bij mij is het zo ; "beloning=einde oefening".
Dus als het snoepje op is,gaan we weer opnieuw beginnen met de oefening.
Ik gebruik dus ook van alles...worst,kaas,salami,frikadel...(dit bij nieuwe oefeningen)
Halve mini frolic brokjes of trainers als ze een oefening al goed onder de knie hebben en dan af en toe de worst/kaas enzo om het verrassingseffect erin te houden...
Plaats reactie