worden ze allemaal anders oud?

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
sonja145

worden ze allemaal anders oud?

Ongelezen bericht door sonja145 »

mijn mooie dame word dit jaar 10, de labrador van mijn zus scheelt maar een paar maanden met mijn beer maar in gedrag lijken ze wel 6 jaar te verschillen!
beer heeft aan 1 lekkere wandeling wel genoeg, trekt af en toe een sprintje, en blaft nog flink als er een stok geapporteerd moet worden uit het water .
maar de rest van de wandelrondes heeft ze er duidelijk geen zin in :evil:
ik noem haar altijd sleurtje :D , het sjokt mee met een blik van "moet dit"
ze is altijd wat voorzichtig en rustig geweest ( we hebben haar toen ze 6 was in huis gehaald) maar vergeleken met de reu van mijn zus lijkt ze al zwaar bejaard in gedrag :shock:
zit er gewoon zoveel verschil in typetjes.....of heb ik een heeeeeel lui exemplaar :D

ze is trouwens kerngezond en heel weinig last van artrose, dit kan het dus niet zijn.
gelukkig
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik denk dat het eens stukje karakter is (druk of rustige hond) en natuurlijk verschilt het inderdaad bij honden per leeftijd.
Mensen verschillen ook.
Zo loopt en fiets mijn vader zo nog heel wat km's, houdt ie prima vol, maar ik hoorde vandaag ook van een vriend van hem van diezelfde leeftijd die de elfstendtocht nog zou gaan rijden. En dat is voor mijn pa (in de 60) echt teveel.
Dus bij honden zal het ook zo zijn denk ik.
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

Net als bij andere dieren en ook mensen wordt iedereen anders oud, karakter, je gestel, gezondheid... allemaal factoren die daar invloed op hebben! Zo heb ik een pony van 32 die nog elke ochtend in galop de wei in gaat, veel pony's/paarden halen die leeftijd niet eens... Zo is dat bij honden dus ook! Ik zou zeggen rust roest dus zoveel je haar in beweging krijgt ook vooral mooi in beweging houden en verder ingaan op haar behoefte. Misschien vind ze het leuker om 2 keer een klein rondje te lopen ipv 1 grote? Dan zou ik dat doen! 10 is al een hele mooie leeftijd natuurlijk!
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Andere voeding kan misschien ook helpen. Mijn oudste reu is ook bijna 10. Sjokte ook altijd achter mij aan. Recent overgestapt op andere brokken en sinds een paar weken 'huppelt' hij als een jonge god :lol:
Wellicht het uitproberen waard.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Natuurlijk speelt karakter een grote rol. Een rustige bedaarde hond zal ook een rustige bedaarde ouwe sok worden, terwijl een hieperdepiepje waarschijnlijk tot op hoge leeftijd energiek zal blijven :wink:
Toch is het belangrijk om kritisch te blijven, dat hebben wij onlangs nog ervaren bij onze Tinkle van bijna 14. Die dutte het laatste halfjaar ook heel erg in. Wij gooiden dat op haar leeftijd, tot ze drie weken geleden ziek werd en haar baarmoeder eruit moest. Sindsdien is ze weer helemaal fris en fruitig, blijkbaar sluimerde die ontsteking al een hele tijd. Hou dus kritisch in de gaten dat het niks lichamelijks is bij je ouwetje waardoor ze wat slomer is.
Ik merk trouwens bij Tinkle ook, dat ik haar geen groter plezier kan doen door eens af te wijken van de routine. Ze dutten ook in van te veel routine. Voor bijvoorbeeld een boodschapje laat ik soms bewust de auto staan en ga ik lopend samen met Tinkle. Dat is dus buiten de normale uitlaattijden om en een andere route dan normaal. Dan loopt ze helemaal te stralen. Ook één op één met haar op een veldje wat dummy´s gooien, vind ze helemaal super. Dan leeft ze helemaal op :)

Hanneke
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

onze Pearl leefde helemaal op toen er een jonge hond in huis kwam.
ook wat Hanneke schreef variatie in wandelingen ,merk ik hier ook.
ze blijft dan lekker alert.
Afbeelding

met dank aan Pauline
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Onze Kira is ook bijna 10 jaar oud. Het lijkt ook wel een hele ouwe hond in gedrag en lopen enzo. Ze heeft wat last van artrose, staar op beide ogen en ziet dus niet heel veel meer. Zie ook wel honden van haar leeftiijd of iets ouder die veel fitter zijn, maar dat is met mensen net zo. De een is sneller oud, dan de ander. Gaan we met haar naar de dijk bij ons in de buurt, loopt ze wel actiever mee.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door vesta »

Onze Noa is inmiddels 10 jaar en doet het nog goed. Is buiten nog erg actief. Nu we Quinta erbij hebben merk je wel dat ze in dat drukke gedoe geen zin meer heeft Maar dat laat ze wel merken. De moeder van Noa onze Saar was met 8 jaar al echt oud Is uiteindelijk op 10 jarige leeftijd overleden. Dus ja het zegt niets de ene of de andere hond.

Wil
Afbeelding
sonja145

Ongelezen bericht door sonja145 »

We zitten er hier sterk over na te denken om een omaatje te addopteren.
Beer heeft altijd samen geleeft met een andere hond maar is sinds een half jaar alleen.
Denk dat ze daarom ook een stuk ouder is geworden in gedrag.
Een jonge hond dat gaat nu niet in mijn gezin passen, maar een oma om samen oud mee te worden.......misschien doe ik haar daar nog een groot plezier mee, en mezelf ook!
Want 1 hond is wel heeeeeel rustig haha
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

wat een leuk plan voor Beer en voor jou.
heb je al een omaatje op het oog?
omaatjes zijn ook heel leuk hoor , onze Pearl was acht jaar toen ze hier kwam. en nog een echte oma ook. :)
Plaats reactie