Mijn Lady is begin dit jaar 10 geworden. Ze is nog behoorlijk fit, we lopen nog 4 keer per dag en 1 a 2 keer een groot stuk en de rest rondjes van 20 tot 30 minuten.
Nu vroeg ik mij af of het echt zoveel verschil maakt wat voor voer je haar geeft. Ze heeft de laatste jaren voer gehad uit de supermarkt, van die zakken van rond de 4 a 5 euro. Nou doe ze het daar op zich prima op en we doen er bij elke maaltijd 2 lepels zalmolie doorheen.
Nou lees ik veel dat de voeding soms wel een verschil van een aantal jaren kan uitmaken. Ik geef haar wel seniorenvoer maar ik vroeg me ook af of dat echt nodig is of dat dat meer een "fabeltje" is dat dat beter zou zijn?
Ik geef haar nu ook een aantal keer per week Pedigree/Bonzo natvoer uit zo'n potje voor senioren.
Zie veel staan dat het belangrijk dat er chondroïtinesulfaat en glucosaminechloride in het voer zit. Zit dat ook in de wat goedkopere zakken? Ik zag het niet op wat ik gaf. Zag bijvoorbeeld Royal Canin Breed Labrador 30 maar dat vind ik wel erg duur voor 3 kg.
Iemand goedkopere alternatieven??
(Sorry voor het lange verhaal

Af en toe ben ik een beetje bezorgd baasje