Voeding nog veranderen op oude leeftijd?

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Bartowski

Voeding nog veranderen op oude leeftijd?

Ongelezen bericht door Bartowski »

Hallo allemaal,

Mijn Lady is begin dit jaar 10 geworden. Ze is nog behoorlijk fit, we lopen nog 4 keer per dag en 1 a 2 keer een groot stuk en de rest rondjes van 20 tot 30 minuten.
Nu vroeg ik mij af of het echt zoveel verschil maakt wat voor voer je haar geeft. Ze heeft de laatste jaren voer gehad uit de supermarkt, van die zakken van rond de 4 a 5 euro. Nou doe ze het daar op zich prima op en we doen er bij elke maaltijd 2 lepels zalmolie doorheen.
Nou lees ik veel dat de voeding soms wel een verschil van een aantal jaren kan uitmaken. Ik geef haar wel seniorenvoer maar ik vroeg me ook af of dat echt nodig is of dat dat meer een "fabeltje" is dat dat beter zou zijn?
Ik geef haar nu ook een aantal keer per week Pedigree/Bonzo natvoer uit zo'n potje voor senioren.
Zie veel staan dat het belangrijk dat er chondroïtinesulfaat en glucosaminechloride in het voer zit. Zit dat ook in de wat goedkopere zakken? Ik zag het niet op wat ik gaf. Zag bijvoorbeeld Royal Canin Breed Labrador 30 maar dat vind ik wel erg duur voor 3 kg.
Iemand goedkopere alternatieven??
(Sorry voor het lange verhaal :oops:)
Af en toe ben ik een beetje bezorgd baasje :lol:
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Als je hond het goed doet op dit voer, en niet verzwaard zou ik zelf niet veranderen.

Misschien een paar keer per week een glucosamine capsule geven (verkrijgbaar bij Kruidvat).

Mijn honden krijgen vanaf pup bij hun voer:

vitamine c - knoflook - omega 3/6/9
en 2x per week schapevetblokje
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Wij zelf zweren wel bij seniorbrokken. Ik zet ze meestal vanaf een jaar of 8, 9 op de seniorbrok. Ik heb nu al bij meerdere oudere honden ervaren (4 stuks) dat het behoorlijk verschil uitmaakt. Vooral bij beginnende artrose doen de toevoegingen in de seniorbrok wonderen. Wij zeggen weleens: het zijn toverbrokken :D Ook de vachten van de ouwetjes blijven prachtig vol en glanzend op de seniorbrok.
Wat betreft de prijs... meestal als je een grote zak van bijv. 15 kg koopt, is de kiloprijs minder. Je kan ook eens op internet kijken. Daar zijn ook leveranciers te vinden die stukken goedkoper leveren dan in de winkel, vooral als je bijv. een duoverpakking van 2 zakken van 15 kg bestelt. Of misschien is er een fokker bij jou in de buurt waar je tegen fokkersprijzen brokken kan kopen. Dat scheelt ook heel veel en meestal zitten er ook nog meer kilo´s in de fokkerszakken dan in de consumentenzakken. Ik lever hier in mijn omgeving ook fokkerszakken aan verschillende mensen. Heel veel fokkers doen dat. Scheelt echt ontzettend veel :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Plaats reactie