autobox of autokennel

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Duncan
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

autobox of autokennel

Ongelezen bericht door Duncan »

Ik rij nu in een Seat Ibiza, waarvan de hoedeplank op de achterbank ligt zodat Duncan in de achterbak kan. Voeg daarbij de nodige modder, handdoeken etc en jullie kunnen je misschien een voorstelling van maken hoe mijn auto eruit ziet :oops:

Omdat ik het commentaar op mijn puinhopen auto zat ben (en omdat ik hoop dat er dit jaar nog een labje bij komt :) ) ben ik mij aan het orienteren op een echte hondenauto. :applaus:

Ik denk daarbij aan een bestelwagen. Nu wil ik in mijn toekomstige auto graag autoboxen of autokennels plaatsen. Dit lijkt mij veiliger voor de hond(jes).

Nu ben ik benieuwd hoe die autoboxen bevallen en voor welke afmeting jullie gekozen hebben.

Ook de plaatsing in de auto is nog een puntje van discussie. Veel mensen plaatsen de autoboxen tegen de achterkant van de cabine, maar dan heb je geen vluchtweg (stel dat je aangereden wordt en de achterklep/deur kan niet meer open). Hoe hebben jullie dat gedaan?

Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken bij de aanschaf van een goede hondenauto?
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Wij hebben een volkswagen golf station (2002) en wat betreft ruimte vind ik 'm geweldig. Hoewel wij er geen box oid in hebben denk ik dat je wel minstens aan dat formaat moet denken, helemaal met 2 honden straks.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Yara zit/ligt altijd op de achterbank. We hebben een water- en vuilafstotende hoes over de achterbank en er ligt een badlaken om haar evt. af te drogen.
Hieronder een link naar een artikel over honden in de auto.
http://www.hennymschoor.nl/Als%20een%20 ... %20_3_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
bron: NOJG archiefnieuws
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Voorheen gebruikten wij de Nisan Micra, hier mocht Tabor op de achterbank, daar hadden we dan een water- en vuilafstotende hoes met een kleedje. Tabor zat dan altijd in een gordel. Maar sinds kort hebben we een nieuwe auto, een Mazda Premacy, daar mag Tabor lekker achterin:D Heerlijk de achterbak voor hemzelf! We hebben hier wel een lekbak in en daarin een lekker kleed, plus natuurlijk de nodige handdoeken :wink: Ik vind zelf een ideale auto, met vrij lage instap voor de hond en nj mogelijkheid voor een tweede :roll:
Duncan
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Duncan »

Op zich gaat het natuurlijk prima in de achterbak, maar ik merk dat ik het een beetje zonde vind van mijn auto.

Duncan mag de achterbak niet uitspringen, dus er moet altijd een loopplank mee. Als duncan in de auto zit, prop ik de loopplank achter de voorstoelen. De auto wordt daar niet mooier van. Verder zit ik er altijd alleen in de auto, dus een bestelwagen lijkt mij ideaal.

Het voordeel van een autokennel lijkt mij dat ik na de jachttraining (tijdens de koffie) Duncan in de auto kan doen met de achterdeur open zonder dat hij er uit kan springen.

@ dinie dank je wel voor de link. Goede tips!
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Wij hebben een ford focus station voor 2 honden. Bij ons ziet het er ook niet echt fraai uit, maar het is onze auto en wat een ander er van zegt......
Korte stukken gaan ze los mee in de bak, maar gaan we ver, dan doen we de bench erin en daar zitten ze met z'n 2-en in. Niet echt veilig vind ik, maar weet ook ff geen andere oplossing. 2 kennels oid gaat niet passen. Dan is een bestelauto wel handiger.

Succes met het zoeken naar een goede auto
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Wij hebben een Partner,achter de stoelen zit een vast rek, dan hebben ze een ruimte om te liggen,kunnen er drie met gemak in.
Daarachter weer een vast rek en dan heb ik nog een stukje laadruimte over.
Honden kunnen dus door de zijschuifdeur naar buiten,ideaal.
Als we eens ergens bij een wedstrijd moeten wachten kan ik de hele achterklep open zetten zonder bang te hoeven zijn dat ze eruit kunnen.
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

Wij hebben een Dodge Caliber. Het is een fijne auto met een erg ruime kofferbak, kunnen er met gemak 2 in.
Deze auto hebben wij gekocht omdat Gijs niet meer in de kofferbak van de Swift paste :oops: :oops: .

Hoe bedoel je de hond is verwend :D , maar de baasjes vinden het totaal niet erg hoor 8)
Roduke

Ongelezen bericht door Roduke »

Wij hebben een Opel Combo voor de hondjes gekocht.

In deze auto is genoeg plaats voor de honden, het nieuwe model heeft ook nog een schuifdeur, dus perfect voor een hond er in en uit te laten komen en je kunt als je een bench erin hebt staan ook de deur nog open laten.

Ik heb altijd mijn honden los in deze auto vervoert, maar nu met Monza heb ik een puppy-bench in de auto staan, met twee deurtjes.

Daar gaat ze dus in en het is geen enkel probleem voor haar en ik vind het veiliger dan dat ze los door die bak kan lopen en zo kan ze ook niet niet over het randje klimmen om bij ons op schoot te willen zitten.

We hebben daarnaast nog een andere Opel, maar daar mag geen hond in, zodat we toch 1 auto vrij van hondenpoten kunnen houden.

Succes met het zoeken naar een andere auto

Simone
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Ook wij hebben per vandaag een grotere auto voor onze hond. Gaan nog wel even kijken voor een autobench maar er is zoveel in de handel dat ik nog niet weet wat ik moet aanschaffen.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Koda-beer

Ongelezen bericht door Koda-beer »

Mijn ouders hebben een Ford Focus Station, dus onze achterbak is best ruim. Koda ligt dan ook gewoon lekker in de achterbak op een kleedje, want hij wil graag naar buiten kijken 8)
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Hier een Opel Station met ruime achterbak, waar makkelijk een bench in past. Er staat een gewone bench in, maar ben mij wel aan het oriënteren op een echte autobench voor Bailey. Misschien niet het veiligst, maar los in de achterbak of bank, gaat tie lopen klieren en alles kapot maken, dan rijd je ook niet veilig. 8)
Mark
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Mark »

Ik rijd met een Dacia MCV, speciaal voor de honden aangeschaft, en daar staat nu een grote autobench in.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Wij zijn niet handig bezig geweest , hadden en 206 sw en hebben die ingeruild voor een 207 hatchback, met Noah alleen wou dat wel maar toen kwam Bruce in en keer op ons pad, nou is het behelpen maar om na 4 maanden de auto alweer weg te doen voor twee labjes(ze zouden wel willen) wordt me toch te gortig!!!

Misschien in de toekomst een partner of een Berlingo die lijken me wel handig
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Is een bench los achter in de auto een veilige oplossing????
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Plaats reactie