Lieve allemaal,
Ik weet even niet zo goed waar ik moet beginnen. Zeer onverwachts is mijn "oude" labrador overleden. We hadden op dat moment twee labrador. Bij de oude hond hadden per ongeluk een pup genomen (de oude eigenaars vonden het een te grote verantwoordelijkheid, dus je neemt een pup op de leeftijd van 8 weken en doet hem met 10 weken weer weg)
Onverwachts kwam deze pup op ons pad, hij was eerst heel droef, maar trok zich zo op aan de hond dat het echt een vrolijke speelse pup werd.
Nu bijna een jaar later, is de oude hond heel plotseling uit het leven weggerukt. ( ik heb hem weg gedragen bij de jonge hond, en de oude hond is naar de dierenarts gegaan), de jonge hond bleef alleen achter.
Nu is de jong hond heel erg alleen, hij wil niet meer naar buiten, is onzindelijk, wil niet eten. Enkel een tiental brokjes uit mijn hand maar verder wil hij niks. Hij gaat zomaar in de bench liggen, daar was hij allang uit, maar hadden we laten staan als zijn veilige plekje. De laatste paar maanden zat hij er niet meer in, maar nu ineens gaat hij erin zitten, helemaal achterin.
Echt het is nu een zielig hoopje hond. Ik ben bang dat ik hem verlies, omdat hij wegkwijnt van verdriet.
Eerlijk is eerlijk een pup erbij vind ik heel snel, ben zelf nog heel erg bezig met het verwerken van het verdriet, alleen denk ik zelf dat een pup bij de jonge hond de enige oplossing is. Ik wil zelf wel heel graag weer een hond erbij, dat wel alleen ben ik niet uit over het tijdstip.
Ergens denk ik wel dat ik mijn hart op welk moment dan ook weer open stel voor een pup, een blik van pup kan voldoende zeggen. Waardoor je natuurlijk je verdriet een plaats geeft.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Wat is wijsheid?
Oh ja de jonge hond wil in het bos ook niet spelen met de uitlaatclub, hij blijft angstvallig bij mij, zo van alsjeblieft verlaat me niet.
Stel er komt een pup op korte termijn ,moet de jonge hond de pup dan uitkiezen?
hoor graag van jullie
Pup aanschaffen
-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

Een pup erbij moet je alleen doen als je dat zelf wilt, cker niet als vervanging van ,laat de jonge hond zijn verdriet maar verwerken, het is wel belangrijk dat je hem niet bevestigd in zijn verdriet, je zult zien dat hij dat na een aantal weken allemaal een plekje geeft, het is wel belangrijk dat je hem niet extra aanhaalt of zielig tegen hem gaat praten, gewoon met hem omgaan zoals je altijd hebt gedaan.
Noah vond het ook vreemd toen Bas er niet meer was, wij hebben haar gewoon gelaten in haar verdriet en na een aantal dagen was ze weer in haar gewone doen
Succes, hoop dat je een weloverwogen beslissing neemt.
Noah vond het ook vreemd toen Bas er niet meer was, wij hebben haar gewoon gelaten in haar verdriet en na een aantal dagen was ze weer in haar gewone doen
Succes, hoop dat je een weloverwogen beslissing neemt.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN