bloeden bij wisselen tanden?
-
- Snuffelneus
bloeden bij wisselen tanden?
Hoi iedereen,
Mira is (bijna) 5 maanden en ik denk dat ze tanden aan het wisselen is. Ze heeft onlangs vooraan nieuwe tandjes gekregen en nu denk ik dat haar kiezen (heet dat zo?) aan de beurt zijn.
Nu heeft ze sinds een paar dagen op 2 plaatsen wat bloed in haar bek (op de plaats waar haar tanden zaten (daar zit momenteel niks meer)
Is dat normaal? Moet dat bloeden niet heel snel over zijn? Is nu toch al een dag of 2...
Groetjes!
Mira is (bijna) 5 maanden en ik denk dat ze tanden aan het wisselen is. Ze heeft onlangs vooraan nieuwe tandjes gekregen en nu denk ik dat haar kiezen (heet dat zo?) aan de beurt zijn.
Nu heeft ze sinds een paar dagen op 2 plaatsen wat bloed in haar bek (op de plaats waar haar tanden zaten (daar zit momenteel niks meer)
Is dat normaal? Moet dat bloeden niet heel snel over zijn? Is nu toch al een dag of 2...
Groetjes!
-
- Hele grote hondenneus
Hi,
Castro had ook wat bloed in zijn bekje met wisselen vond dat zo zielig, hij kon ook een paar dagen amper op een kwauwstaafje kauwen. Op het forum heb ik hier de tips gelezen hem op een koud washandje te laten kauwen en hem wat koude stukjes komkommer te geven. Dat hielp wel, hij vond de kou lekker aan zijn bekje. Misschien helpt dat bij Mira ook?
Bloeden is hier vanzelf opgehouden. We noemden hem opa omdat hij bijna geen tandjes meer had, grappig om te zien maar ook een beetje zielig. Nu heeft hij een blinkende bek vol volwassen tanden
Castro had ook wat bloed in zijn bekje met wisselen vond dat zo zielig, hij kon ook een paar dagen amper op een kwauwstaafje kauwen. Op het forum heb ik hier de tips gelezen hem op een koud washandje te laten kauwen en hem wat koude stukjes komkommer te geven. Dat hielp wel, hij vond de kou lekker aan zijn bekje. Misschien helpt dat bij Mira ook?
Bloeden is hier vanzelf opgehouden. We noemden hem opa omdat hij bijna geen tandjes meer had, grappig om te zien maar ook een beetje zielig. Nu heeft hij een blinkende bek vol volwassen tanden

Boris bloedde ook regelmatig tijdens het wisselen.
Het gekke is dat wij maar weinig van het hele wisselgebeuren hebben meegekregen!
Soms voelde ik ik zn bek en zaten er twee hoektanden los, wilde ik dat 's avonds aan mijn man laten zien......waren ze al foetsie haha.
We hebben ooit één kies teruggevonden, de rest is spoorloos verdwenen.
Gelukkig geen groot wisselleed hier!
Nu ben ik zelf tandartsassistente dus beroepshalve ook wel geinteresseerd zeg maar, alleen werkte Borisje dus niet zo mee haha.
Het gekke is dat wij maar weinig van het hele wisselgebeuren hebben meegekregen!
Soms voelde ik ik zn bek en zaten er twee hoektanden los, wilde ik dat 's avonds aan mijn man laten zien......waren ze al foetsie haha.
We hebben ooit één kies teruggevonden, de rest is spoorloos verdwenen.
Gelukkig geen groot wisselleed hier!
Nu ben ik zelf tandartsassistente dus beroepshalve ook wel geinteresseerd zeg maar, alleen werkte Borisje dus niet zo mee haha.
-
- Speurneus
Marley bloedde als een gek, vooral met het wisselen van zijn kiezen. Ik moest soms echt een doekje halen en zijn bek schoonmaken (en de vloerbedekking). En als hij dan op een speeltje kouwde ging dit zo weer open.. Het duurde ook echt wel even voordat hij niet meer bloedde. Eigenlijk pas toen hij al zijn tandjes gewisseld had. Nou was Marley wat eerder met wisselen, want met 5 maanden had hij alles al gewisseld.. 

Nicky is nu ook aan het wisselen (dinsdag precies 5 maanden oud) en ze bloedt ook regelmatig. Vooral heel fijn als ze mijn witte kitten een ander kleurtje wil geven...
Ik heb nu 3 kiesjes en 2 tandjes van d'r. Ze stinkt ook knap uit g'r giecheltje, maar voor de rest heeft ze er niet heel erg veel last van gelukkig.

-
- Speurneus
- JulKriek
- Kleine hondenneus
onze Isa is er vroeg bij ik merkte een keer toen we aan het stoeien waren dat er wat bloed op mn vest zat en dat het van haar bek kwam , ze bleek dus een tand te missen
22 feb ging ze naar de DA voor haar laaste enting en de DA zei dat ze al haar voortandjes al had gewisseld :O
afgelopen zondag ging ze als een malle overal aan kauwen en vandaag merkte ik aan Isa dat ze haar belonings brokjes liet vallen, waarschijnlijk is ze onder nu aan het wisselen

afgelopen zondag ging ze als een malle overal aan kauwen en vandaag merkte ik aan Isa dat ze haar belonings brokjes liet vallen, waarschijnlijk is ze onder nu aan het wisselen

She holds the leash, good dog stay down