Koda heeft witte/gele afscheiding aan zijn fritsje
Koda heeft witte/gele afscheiding aan zijn fritsje
Koda heeft nu al ruim anderhalve week een soort witte/gele afscheiding bij zijn piemeltje.
We maken het elke keer schoon met lauw water, maar het komt telkens terug.
We hebben het opgezocht en kwamen er op uit dat het ettervorming is, en dat dat vrij vaak voorkomt bij reutjes.
Wij twijfelen echter of dat wel zo is, dus wou ik hier graag om een bevestiging vragen.
Zijn er meer mensen hier met reutjes die dat ook hebben?
Ik had al gelezen dat het eventueel kan met voorhuidsontsmetter, is dat het proberen waard?
We maken het elke keer schoon met lauw water, maar het komt telkens terug.
We hebben het opgezocht en kwamen er op uit dat het ettervorming is, en dat dat vrij vaak voorkomt bij reutjes.
Wij twijfelen echter of dat wel zo is, dus wou ik hier graag om een bevestiging vragen.
Zijn er meer mensen hier met reutjes die dat ook hebben?
Ik had al gelezen dat het eventueel kan met voorhuidsontsmetter, is dat het proberen waard?
-
- Speurneus
hoi, geef hem even een paar dagen een extra vitamine C boost, vitamine c maakt een hond ook zelf aan en de rest plast ie weer uit, maar als je even een overdosis geeft zeg maar dan wordt de zuurgraad van zijn urine verhoogd wat de bacterieen dood, blijft het na een paar dagen toch dan ff naar de da voor zwaardere maatregelen maar dat zal dan een ab kuurtje worden en het advies voor castratie...
ik heb het heel goed altijd in de hand kunnen houden met mijn reuen op deze manier, niet lang doorgaan maar 2 a 3 dagen maar
ik heb het heel goed altijd in de hand kunnen houden met mijn reuen op deze manier, niet lang doorgaan maar 2 a 3 dagen maar
al me kinders uitgevlogen
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Mijn honden krijgen vanaf pup volgende voedingssupplementen, 1x per dag bij hun brokken:
1 à 2 capsules knoflook
1 capsule Omega 3-6-9
1 tot 3 tabletjes vitamine C
1 à 2 keer per week blokje schapenvet
Tijdens de zomer 2x een pipet anti-vlooien/teken
Tot op heden nog geen "ziekte" gehad, op een oorontsteking na van onze Labrador.
1 à 2 capsules knoflook
1 capsule Omega 3-6-9
1 tot 3 tabletjes vitamine C
1 à 2 keer per week blokje schapenvet
Tijdens de zomer 2x een pipet anti-vlooien/teken
Tot op heden nog geen "ziekte" gehad, op een oorontsteking na van onze Labrador.
-
- Middelgrote hondenneus
jullie kleine muppet heeft geen geluk met z'n gezondheid he? Hij hobbelt van het één naar het ander. Hopen dat het gauw beter wordt!
Advies heb ik helaa sniet, want wij wachten op onze eerste pup, maar ik lees graag met ieders verhalen mee om op de hoogte te blijven van wat er zoals voor kan komen!!
Advies heb ik helaa sniet, want wij wachten op onze eerste pup, maar ik lees graag met ieders verhalen mee om op de hoogte te blijven van wat er zoals voor kan komen!!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Misschien een rare vraag, maar is het geen sperma??
Boris heeft ook veel last van afscheiding wat veel groene druppels veroorzaakt op het parket en ik heb hier regelmatig gelezen dat dat ook een beetje bij het reu zijn hoort?
Misschien heb ik het nu wel helemaal mis hoor!
Ben ook niet zo'n enorme ervaringsdeskundige!
Boris heeft ook veel last van afscheiding wat veel groene druppels veroorzaakt op het parket en ik heb hier regelmatig gelezen dat dat ook een beetje bij het reu zijn hoort?
Misschien heb ik het nu wel helemaal mis hoor!
Ben ook niet zo'n enorme ervaringsdeskundige!
-
- Hele grote hondenneus
Volgens mij is dat dan vaak een voorhuidontsteking.
Flits heeft dat ook af en toe, de ene hond heeft er meer last van dan de andere.
Maar volgens mij hebben bijna alle intacte reuen er wel (eens) last van.
Je kunt spoelen met afgekoeld gekookt water. En zo zijn er nog wel wat dingetjes die je kunt doen. (Google maar eens op voorhuidontsteking hond/reu).
Maar je kunt het er niet voor altijd mee laten verdwijnen.
Het is volgens mij voornamelijk hormoongestuurd. Want vaak wanneer je de hond laat castreren, dan gaat het bijna altijd weg.
Flits heeft dat ook af en toe, de ene hond heeft er meer last van dan de andere.
Maar volgens mij hebben bijna alle intacte reuen er wel (eens) last van.
Je kunt spoelen met afgekoeld gekookt water. En zo zijn er nog wel wat dingetjes die je kunt doen. (Google maar eens op voorhuidontsteking hond/reu).
Maar je kunt het er niet voor altijd mee laten verdwijnen.
Het is volgens mij voornamelijk hormoongestuurd. Want vaak wanneer je de hond laat castreren, dan gaat het bijna altijd weg.
-
- Speurneus
Is een reuen 'ding' Ac heeft het ook en houdt zichzelf schoon (niet altijd een fris gezicht en gehoor moet ik zeggen
) Ik doe er niets aan maar schoonmaken met gekookt water is een optie als het erg is.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
We hebben een lastige start gehad, daarom maak ik me nu snel wat ongerust over dingen.nicole schreef:jullie kleine muppet heeft geen geluk met z'n gezondheid he? Hij hobbelt van het één naar het ander. Hopen dat het gauw beter wordt!

@ de rest:
Bedankt voor de adviezen en tips. 24 April hebben we nog een afspraak voor de puppybegeleiding, een initiatief van onze dieren arts.
We gaan het daar nog eens navragen, maar tot die tijd maak ik het schoon met afkoeld gekookt water en geef ik hem bij zijn avond maaltijd 3 vitamine C tabletjes.
-
- Speurneus
-
- Middelgrote hondenneus
Billie( onze rottherder) had dat ook altijd, de da heeft zijn voorhuid wat ruimer gemaakt zeg maar, zodat het wat gemakkelijker schoon te houden was.
Ik zit stevig na te denken of het ook geholpen heeft, het is 23 jaar( je wordt ouder he) geleden, maar dat weet ik niet goed meer, ik dacht het haast wel ben er nooit weer mee naar de da geweest
Ik zit stevig na te denken of het ook geholpen heeft, het is 23 jaar( je wordt ouder he) geleden, maar dat weet ik niet goed meer, ik dacht het haast wel ben er nooit weer mee naar de da geweest
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN