Wandelen, hoeveel kilometer kan ?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Wandelen, hoeveel kilometer kan ?

Ongelezen bericht door -kim- »

Hoever kan een gezonde volwassen labrador in goede conditie wandelen ?

Voor volgend jaar wil ik gaan trainen voor een flinke wandeltocht en zou leuk zijn als ik dat met mijn jongens kan doen, maar het moet natuurlijk wel vol te houden voor ze zijn en uiteraard langzaam opgebouwd :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik weet het niet precies. Maar weet nog dat iemand van het forum hier toendertijd 40 km met ze trainde. Dat is denk ik wel een mooie afstand.
Zelf heb ik nooit meer dan 25 km gedaan. Maar moet zeggen dat Sara dan nog niet doodop was hoor. Als ze een goede basisconditie hebben kunnen ze heel wat aan.
Ik zou gewoon gaan trainen en wanneer een afstand te ver is (merk je naderhand wel aan vermoeidheid) weet je dat gelijk, stapje terug doen.
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly H »

Ik heb met Jessy wel een paar keer 20km gelopen. Volgens mij kon ze toen nog wel meer, maar ik vond het wel mooi zo. :D
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Als je het opbouwt kan met een gezonde hond eigenlijk alles wel gehaald worden! En na zo'n toch las je toch een rustperiode in ter herstel, en met een goede opbouw, nee lijkt me geen enkel probleem :)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-kim-
Speurneus
Speurneus

Dat is mooi om te horen !!

Dankje voor de antwoorden :)

En als het zover is zal ik op het forum wel wat laten weten

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ik ben ooit, heel lang geleden, een keer verdwaald in de Loonse en Drunense Duinen. Ik was om een uur of één weggegaan en pas toen het al donker was, tegen vijven, weer terug bij de auto. Ik had dus zo´n vier uur gelopen, een kilometer of 20 schat ik, wel door zwaar, heuvelachtig terrein. Dat is de enige keer geweest in 30 jaar labradors, dat mijn honden moe waren en dat ze er overduidelijk geen zin meer in hadden. Maar goed, toen hadden ze natuurlijk tussendoor ook niks te eten of drinken gehad (ik ook niet :( ) en ze waren ongetraind. Iets meer dan 20 km moet met de nodige voorbereiding zeker goed haalbaar zijn.

Hanneke
-kim-
Speurneus
Speurneus

Zo ineens zo lang lopen is inderdaad niet handig. Zeker zonder eten.

Mexx en Bear lopen in de zomer makkelijk een tocht door de bergen (Oostenrijk ) van 5/6 uur, dan zijn ze moe maar niet doodop.

20km lopen ze easy, doen we vaker in het weekend :)

Het gaat zich om een toch van 80km, ik ga kijken hoever we komen met trainen, na de zomer beginnen we. Zijn ze moe na 40km dan mag de ene de eerste helft mee en de andere de 2de helft.

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

We lopen hier regelmatig om het kootwijkerzand heen, geen idee hoeveel KM dat ongeveer is, maar dat kun je denk ik wel opzoeken via google maps ofzo :)

Voor de rest neem ik altijd water mee (2 liter fles coca cola doet wonderen!), en laat ik haar gewoon haar gang gaan, oftewel zij is de maatstaaf. Als ze wil wachten, en even zitten o.i.d. dan doen we dat gewoon.

Voor de rest zijn we zo wie zo al van de lange wandel hiero :)
Plaats reactie