Wordt het dan toch tijd voor een spierversterker ...?

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Wordt het dan toch tijd voor een spierversterker ...?

Ongelezen bericht door Jol »

Omdat Saar momenteel toch wel héél erg slecht loopt en vaak bijna stil staat, zijn wij aan het overwegen haar toch een spierversterkende injectie te laten geven. Morgen de dierenarts maar eens bellen voor een advies. Het lopen is de laatste maanden steeds slechter geworden. Het is alleen nog maar uitlaten naar het veldje hier 100 m verderop en weer terug. Verder gaat echt niet, ook gezien haar leeftijd van bijna 13. Ze is gewoon heel erg snel moe
Sinds haar 6e heeft Saar artrose :( en door de jaren heen is dit eigenlijk best goed gedaan met de goede voeding en capsules met Glucosamine e.d. Maar nu breekt het haar toch wel heel erg op en is ze zo stijf als een plank en zwabberen de pootjes vaker tijdens het uitlaten. Zo'n spierversterkend middel hebben we zo lang mogelijk willen uitstellen, maar ik denk dat het nu eigenlijk wel tijd wordt... Wellicht dat ze de tijd die we haar nog mogen hebben dan zich iets beter kan bewegen en voelen, want zo stijf lopen lijkt me voor het beessie ook geen pretje :(
We willen haar gewoon nog een fijne oude dag bezorgen, ons realiserend dat het toch wel hard gaat nu ... :(

Wordt vervolgd...
Groetjes, Jolanda
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik ben benieuwd wat voor advies de DA morgen zal geven.
Hopelijk lukt het om het bewegen wat soepeler voor haar te maken.

Het ouder worden met gebreken blijft als baasje toch wel erg moeilijk om aan te zien.
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

ach gossie Saartje. hoop dat de da wat kan betekenen voor Saar.
Pearl loopt ook niet meer zo geweldig. hoop dat het komt door het vochtige weer. het is hier ook wisselend.
wat Bowie al zei, soms is het hartverscheurend om te zien ,dat ouder worden, helaas ..... maar wie weet kan ze hier mee nog lekker een tijdje mee.
sterkte hoor Jolanda
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Moeilijk hoor om je hondje zo achteruit te zien gaan :(
Wat ik mij alleen afvraag is of zij nog wel spieren heeft om het middel te kunnen laten werken.
Zo aan jouw verhaal te lezen loopt zij al langere tijd slecht/weinig en als er iets zomaar weg is op deze manier en leeftijd is het de bespiering wel.
Maar daar gaat de da jullie vast mee helpen, ik hoop dat er iets iets waardoor zij het weer wat makkelijker krijgt of idd een spierversterker of een goede pijnstiller.
Succes en sterkte morgen!
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Roos schreef:Moeilijk hoor om je hondje zo achteruit te zien gaan :(
Wat ik mij alleen afvraag is of zij nog wel spieren heeft om het middel te kunnen laten werken.
Zo aan jouw verhaal te lezen loopt zij al langere tijd slecht/weinig en als er iets zomaar weg is op deze manier en leeftijd is het de bespiering wel.
Maar daar gaat de da jullie vast mee helpen, ik hoop dat er iets iets waardoor zij het weer wat makkelijker krijgt of idd een spierversterker of een goede pijnstiller.
Succes en sterkte morgen!
Daar heb je inderdaad wel een punt: ik denk dat Saar's spiermassa zowat weg is :cry: . Ze had van die lekkere gespierde billen , maar nu noemen wij dat altijd 'oude oma billen' :)
Ik hoop op een goed advies van de dierenarts.
Dankjewel hoor voor jullie reacties!
Roos

Heb je inmiddels al contact gehad met de da?
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hoi hoi,

Toen ik vanmiddag belde was de DA bezig met een spoedoperatie. Ik heb de assistente e.e.a. uitgelegd en zij overlegt met de DA. Morgenvroeg bel ik terug om te horen wat zijn mening is. Ik moet sowieso morgen even langs, want Saar´s nagel aan de binnenkant van haar poot moet ook nodig geknipt, dat kan altijd even tussendoor :wink: .
Ik bericht mogen weer.

Groetjes,
Jolanda
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Hallo Jolanda, ik lees net jouw verhaal over Saar en ik herken dit omdat Youri op het laatst ook zo slecht liep. Zijn spiermassa was dan ook grotendeels weg. We hebben hem alles gegeven aan ondersteuningsmiddelen. Ook heeft hij fysiotherapie/aquatraining gehad. Daar is hij echt van opgeknapt maar op het laatst werd het steeds moeilijker voor hem om in die bak met water te lopen. Als laatste zijn we nog een paar keer bij Leida Visée geweest maar dat heeft hem niet meer vooruit geholpen. Ook Youri kreeg anabolen maar als je je hond zo'n spuit geeft moet hij wel gaan lopen en dat deed Youri bijna niet meer. Hij liep tot voor op het gras en ging dan heerlijk in het zonnetje liggen. Toch was hij nog steeds gelukkig en genoot nog van het leven....wel met een hoop hulp van ons maar dat hebben we altijd met heel veel liefde gedaan.

Sterkte ermee, meid en geef Saar een dikke knuffel van het vrouwtje van Youri.
Afbeelding
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Vanmiddag kan ik om 15.15u met Saar bij de DA terecht. Ik heb zojuist uitgebreid met de assistente gesproken (die Saar heel goed kent) en zij denkt dat een spierversterker voor Saar geen effect heeft, omdat het eigenlijk al 'te ver' is en ze geen spiermassa meer heeft. Zij denkt dat de DA gaat voorstellen een andere pijnstiller voor de artrose te geven - ze krijgt nu Novacam, waarop ze het heel lang goed heeft gedaan -, zodat Saar ook wat beter durft te bewegen en ze minder last heeft. Hopelijk dat ze daar dan een tijdje mee vooruit (letterlijk) kan.
Alice, je knuffel is doorgegeven hoor :D .

Als ik meer weet, laat ik het weer weten vandaag.

Groetjes,
Jolanda
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Vanmiddag met Saar naar de dierenarts geweest, waar we om 15.15u moesten zijn. De dierenarts is hier 2 straten verderop en ik dacht ik loop op tijd aan, rond 14.55u. Alsof mevrouw het gewoon in de gaten had, liep ze redelijk mee, zo van `met mij is niks aan de hand hoor, ik loop linea recta naar de dierenarts' :confused: . Als eerste werden 2 nageltjes geknipt die toch weer behoorlijk waren gegroeid. Daarna kwam aan bod waar het natuurlijk om gaat; hoe maken we het voor Saar nog zo aangenaam mogelijk?
In goed overleg met de dierenarts is besloten om Cortaphen Forte te gaan proberen. Dit kan wél of geen verbetering opleveren, maar als we niet iets proberen, weten we niet of ze misschien wat beter uit de voeten kan. De eerste 2 tabletjes heeft ze braaf met smaak opgegeten :D. Binnen een paar dagen zouden we iets moeten merken, en a.s. dinsdag of woensdag moet ik bellen hoe het gaat. Hopelijk slaat dit middel aan, dan voelen Saar én wij ons daar beter bij. Heeft het geen effect, dan weten we dat dit het laatste lapmiddeltje was... :( . Maar kom op, we gaan voor het positieve! :) . Een spierversterkende injectie had trouwens weinig zin bij Saar volgens de DA.
Overigens vond de dierenarts Saar er goed uitzien voor haar leeftijd en nog vrolijk en blij :) . Hoevel de behandelkamer niet haar favoriete plek is :eusashhh: , heeft ze zich kranig gehouden en uiteraard was de beloning met een koekje door de assistente het hoogtepunt van de middag . :applaus: . Als een blije pupperd ging ze weer mee naar huis, waar ze nu lekker op haar dikke kussen ligt bij te komen van vanmiddag.

Groetjes,
Jolanda
Roos

Dat is best mooi nieuws, alleen snap ik de opmerking "laatste lapmiddeltje" niet zo goed.
In welke context is dat gezegd, want volgens mij zijn er nog wel meer lapmiddeltjes en wat voor de ene hond goed werkt hoeft het voor de andere hond niet te doen natuurlijk.
Maar we gaan idd van het positieve uit, en hopen dat deze pijnstiller haar leven weer wat leuker zal maken.
Heel veel succes!
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Dat "laatste lapmiddeltje" zijn eigenlijk mijn eigen woorden, niet die van de DA. Wat ik ermee wil zeggen is dat Saar op een gegeven moment wellicht echt niet meer kan lopen, erg pijn heeft of door haar poten gaat zakken (weinig spiermassa, pijn aan gewrichten). Ze heeft tenslotte vanaf haar 6e jaar artrose, en is bijna 13 jaar, en toch wel op aan het raken. Als ze zo'n erge pijnen zou krijgen en niet meer zelf kan lopen, vind ik het geen hondwaardig leven meer; ze loopt al zo lang behoorlijk slecht, heeft al langer pijn van de artrose, maar haar koppie wil nog zo graag. Wat ik bedoel is, hoe lang blijf je maar doorgaan, voor wie doe je het dan, voor jezelf of voor Saar? Maar je hebt gelijk als je bedoelt dat er nog andere pijnstillers e.d. zijn. Maar Cortaphen is al behoorlijk heftig, vergelijkbaar met Prednison bij mensen :( , en dit middel wordt ook niet aan wat jongere honden gegeven.

Groetjes, Jolanda
Roos

Oh dan begrijp ik het nu goed, vond het zo'n rare opmerking van de da, maar vanuit jou snap ik het heel best.
En daar heb je haar leeftijd en fysieke problemen in acht genomen ook het grootste gelijk in.
Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen, ik hoop dat de Cortaphen zijn werk goed doet en jullie nog een hele tijd van elkaar kunnen genieten :)
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

:wink: Sting krijgt op het moment Cimalgex 80mg, misschien iets voor Saar? Hij kan ook niet meer dagelijks mee naar het park en als hij meegaat naar het park is het ook geen anderhalf uur meer. Maar je ziet hem genieten :wink:
De Cimalgex werkt op dit moment heel erg goed voor sting. Misschien voor jullie ook het proberen waard :wink:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Roos schreef:Oh dan begrijp ik het nu goed, vond het zo'n rare opmerking van de da, maar vanuit jou snap ik het heel best.
En daar heb je haar leeftijd en fysieke problemen in acht genomen ook het grootste gelijk in.
Maar laten we niet op de zaken vooruitlopen, ik hoop dat de Cortaphen zijn werk goed doet en jullie nog een hele tijd van elkaar kunnen genieten :)
Dankjewel :) , dat hoop ik ook! En genieten doen we volop elke dag van haar :verliefd1:
Plaats reactie