Dier en zorg

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Dier en zorg

Ongelezen bericht door Carla »

Vandaag hebben we ook de rekening binnen gekregen van de operatie. Ben je toch blij dat je een verzekering hebt afgesloten. Maar ook zonder verzekering hadden we voor deze operatie gekozen. Al hadden we zelf op water en brood gemoeten bij wijze van spreken.

Dier en Zorg (Proteq) heeft het zo geregeld dat voor de hogere rekeningen de dierenarts de rekening rechtstreeks stuurt naar ze, dus we hoefden het niet voor te schieten. Toch wel handig, ook omdat je na zo'n spannende dag ook niet echt in de stemming bent om ook nog even af te rekenen bij de kassa.

Dus eigenlijk kregen we nu alleen de rekening van het eigen risico voor onze kiezen. Dus dat valt dan weer reuze mee.

Klinkt wel ingewikkeld hoor wat er allemaal opstaat, van narcose, plaatje, schroeven, die rotkap, antibiotica, pijnstiller, de operatie zelf, consult, rontgenfoto voor en na de operatie etc. Totaal van € 1902,64. En dan zijn we er nog niet, want over 6 weken terug en dan weer foto (waarschijnlijk met een roesje), dus dan komt er nog ongeveer € 200 bij. Dus voor mensen die het niet zelf kunnen bekostigen.... neem geen risico en sluit een huisdierenverzekering af.. je weet het maar nooit en dan kun je toch de zorg aan je hondje geven zonder bang te hoeven zijn dat je het niet kan betalen...

Omdat ik hier best wel mensen zie die twijfelen om een verzekering te sluiten, dacht ik zet het er toch even op om aan te geven wat het gaat kosten als je hond zoiets overkomt.

Nogmaals hoor, ook al had ik het zelf moeten betalen had ik het ook gedaan... Misschien zijn er goedkopere te vinden... maar het gaat ook natuurlijk waar je het beste gevoel bij hebt.

Carla
Jarco: 12-5-2007 (in huis sinds 21-1-17)

Bo: 5-3-2004 (overleden 6-2-17)
Harley: 5-3-2004 (overleden 13-12-13)
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Fijn he zon verzekering? Wij hebben het ook voor beide hondjes. We zijn er superblij mee! Zeros krijgt iedere maand medicijnen voor zijn artrose, en daarvan sturen we dus de rekening op. En daarnaast ie hij al een paar x geopereerd. We hebben voor beide hondjes al een hoop vergoed gekregen, dus nog geen moment spijt gehad van de verzekeringen! :D
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Ik ben er ook heel blij mee dat ik dat heb gedaan. Iz overkomt toch regelmatig iets helaas.
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Beterschap met je flufje.

Dit is een heel goed voorbeeld waarom een verzekering zo belangrijk is.
Er gebeurt helaas soms zomaar iets waardoor de kosten enorm hoog kunnen zijn.
Daar kan geen spaarpotjes tegenop, ook al spaar je iedere maand een klein bedrag en moet je ineens zoveel ophoesten.
Wij ondervonden deze zelfde operatie tot twee maal toe aan beide knieen van onze Beau binnen 6 maanden. :?
Wat waren wij ook blij met de verzekering.

Ook nu, met onze Enjoy, die kanker heeft waardoor we hele dure medicatie krijgen om zijn hondenleventje nog even draagelijk te maken.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Carla »

Daarom heb ik het ook inderdaad erop gezet. Ook om aan te geven wat de kosten zijn als zoiets gebeurd..

Gr. Carla
Jarco: 12-5-2007 (in huis sinds 21-1-17)

Bo: 5-3-2004 (overleden 6-2-17)
Harley: 5-3-2004 (overleden 13-12-13)
Plaats reactie