Niet handig

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Niet handig

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik was zojuist met Keo aan het fietsen. Tussenstop in het bos gemaakt voor de nodige P&P en een duik in het water. Heerlijk :)

Daarna weer op de fiets voor de terugweg. Komt er een stel aan met een hond aan de flexlijn.
Ik zag het al aankomen... dus was op mijn hoede... Had alleen geen ruimte om ver genoeg uit te wijken.
Laten ze de hond gewoon op mijn hond aflopen, Keo liep netjes aangelijnd naast de fiets. Tot het eind van die flexlijn, er zat nog zo'n 20cm tussen hun hond en Keo.
Tja... Keo op de rem. Ik kon nog van mijn fiets afspringen. Fiets valt op de grond.

"Gaat het?"

Ja hoor :roll: duh...

Ligt het aan mij of is het gewoon niet zo handig om je hond (los of aan de flex) naar een hond (die naast de fiets meeloopt) te laten gaan om eens even te snuffelen?
Het zou in mijn hoofd niet opkomen in ieder geval...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

Het ligt niet aan jou hoor...maar gelukkig is er nu verder niks gebeurt..

een kennis van mij is laatst gevallen doordat zij aan het fietsen was met de hond. Er kwam iemand haar tegemoed lopen met eenn hond aan de flexlijn. In eerste instantie liet ze hem naar de fietsende hond lopen maar ze trok toch terug...waardoor de lijn strak kwam te staan en die kennis gelanceerd werd. Ze heeft alles gebroken in haar mond wat je je maar kunt bedenken....

Ik ben daarom ook altijd erg op mijn hoede als ik andere mensen met hond tegenkom als ik op de fiets zit met Joep.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

:shock:
Wat een stel idioten!
Als ik met een van de meiden loop en er komt iemand langs op de fiets met hond dan zorg ik altijd dat ik aan de andere kant van de straat ga lopen. Of als dat niet kan dan alsnog zo ver mogelijk aan de kant en hou de honden bij me!
Sommige mensen hebben een bijzonder grote plaat voor hun kop...
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

En door dit soort gebeurtenissen heb ik een hekel :mad: aan flexlijnen, althans als hondeneigenaren niet weten hoe ze met zo'n lijn moeten omgaan. Als je een beetje die grijze massa in hoofd laat werken weet je dat er een rem op die flexlijnen zit. Zucht kan zo irri worden van dat soort lui.

Hier in mijn woonplaats lopen ook een flink aantal eigenaren met zo'n flexlijn. Kom ik aan met 2 labradors. Men ziet dat ik mijn honden corrigeer en ja hoor....hoppa laat lopen die lijn want tja waarom zou je je hond bij je houden....hij loopt toch aan de lijn??!! Grrrrrr :evil: :?

Wat een geluk dat je niet gewond bent geraakt.
Als het mij was overkomen zouden die mensen na het gesprek met een onbehaagelijk gevoel verder lopen (als je begrijpt wat ik :evil: bedoel).

Zit me nu al op te winden achter m'n laptop hahahah
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Gelukkig is het wel goed gegaan want je kan idd lelijke klappers maken :(

Hier ga ik altijd stapvoets rijden als ik mensen met honden aan zie komen.
Beide honden blijven keurig naast lopen, maar ik wil op elk moment de lijn los kunnen laten en/of kunnen afstappen in geval dat ....
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Tja sommige mensen..
Gelukkig kon je nog op tijd van de fiets afspringen, want je moet er inderdaad niet aan denken om een flinke smak te maken.

Beetje jammer dat die mensen niet snappen dat jij lekker aan het fietsen bent met je hond en dan geen andere honden kan gebruiken.
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Gelukkig dat er niets gebeurt is en al fiets ik niet met ze, jouw verhaal is zo herkenbaar :?
Domme lui hoor, honden aan de lijn horen niet te spelen, zelfs de da hier laat haar lab aan de lijn met mijn honden spelen, gezellig zo'n 60 kg trekkende hond aan je armen :?
Maar ik geloof dat de boodschap aan de mensen hier op het dorp wel steeds duidelijker wordt dat ik dat niet op prijs stel :wink:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

kelly1609 schreef:Het ligt niet aan jou hoor...maar gelukkig is er nu verder niks gebeurt..

een kennis van mij is laatst gevallen doordat zij aan het fietsen was met de hond. Er kwam iemand haar tegemoed lopen met eenn hond aan de flexlijn. In eerste instantie liet ze hem naar de fietsende hond lopen maar ze trok toch terug...waardoor de lijn strak kwam te staan en die kennis gelanceerd werd. Ze heeft alles gebroken in haar mond wat je je maar kunt bedenken....

Ik ben daarom ook altijd erg op mijn hoede als ik andere mensen met hond tegenkom als ik op de fiets zit met Joep.
Ojee wat vreselijk voor je kennis :(
Die flexlijn trok strak voor het wiel? Jee wat akelig, moet je toch niet aan denken...
groetjes Juliette

esmoezie
Speurneus
Speurneus

Kay schreef:Gelukkig is het wel goed gegaan want je kan idd lelijke klappers maken :(

Hier ga ik altijd stapvoets rijden als ik mensen met honden aan zie komen.
Beide honden blijven keurig naast lopen, maar ik wil op elk moment de lijn los kunnen laten en/of kunnen afstappen in geval dat ....
Ik ben idd ook altijd op mijn hoede. En heb de lijn ook altijd los in mijn hand (al betwijfel ik of ik Keo ooit los zou laten in noodgevallen... misschien nadat ik zelf gevallen ben :shock: :D )

En andersom, zie ik andere honden fietsen ga ik idd ook aan de kant en laat Keo aan de andere kant van me lopen dan waar die fietsende hond langskomt. Gelukkig lijkt ie zelf ook wel in de gaten te hebben dat hij netjes moet volgen in deze situatie.
groetjes Juliette

Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Dat heb je niet alleen met flexilijnen. Sommige mensen laten hun hond gewoon op jouw hond afstormen terwijl je fietst met de hond en de hond vastzit :evil:

En als je zegt dat ze hun hond bij zich moeten houden, kijken ze je echt aan van :confused: dat maken we zelf wel uit! :?
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik heb zo de schurft aan die Flexi-rot-dingen!!! :evil:

Ik ging laatst met Ramses (aan de fiets) ook met een boog om een chihuahua aan een flexi-lijn die op de stoep liep. Het beestje deed van afstand al lelijk maar baasje had het niet in de gaten. Die lachte zich rot dat ik een boog maakte om zo'n kleine chihuahua heen :? Nou ja, liever dat dan twee halve sjiewappessen omdat het beestje tóch een uitval had gedaan naar mijn Schwarzeneggert 8)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Roos

Het zijn geen Flexi rotdingen.
Het zijn de niet flexi baasjes, die er rot mee omgaan :wink:
Ik loop altijd met ze aan de flex en aangezien er een rem op zit heb ik nooit ellende, je moet alleen wel even weten hoe 'm te gebruiken :wink:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Roos schreef:Het zijn geen Flexi rotdingen.
Het zijn de niet flexi baasjes, die er rot mee omgaan :wink:
Ik loop altijd met ze aan de flex en aangezien er een rem op zit heb ik nooit ellende, je moet alleen wel even weten hoe 'm te gebruiken :wink:
Dan wonen er in mijn buurt heel veel mensen die niet weten hoe hem te gebruiken!
Ik heb er alleen een gebruikt toen Pandora nog loops werd, en daarna nog een paar keer bij de opbouw na de lijnrust bij Ramses.
Bij mij lopen ze los of vlak bij me, veel fijner vind ik dat.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Roos

't Is maar net wat je gewend bent denk ik, los lijkt mij weer heel eng, ik ben veels te bang dat ze een ongeluk krijgen.
Ik denk dat ze gerust weten hoe de flex werkt, maar niet veel met die info doen, jammer is dat hoor.
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Hier ook 1tje met flexlijn :wink: Ook op de fiets ik doe namelijk 2 in 1 :roll: plassen en wandelen.Dus komt het vaak voor dan Quasar ineens op de rem gaat en gaat plassen/poepen.. Als ik dan een lijntje van 1,20 heb dan lig ik op mijn :eusashhh: Maar hier gaat het goed hoor met het uitlaten.IK geef de commando als en weer een tegenligger aan komt: Andere kant en dan gaat hij gelijk naar links voor mij (ik laat hem rechts lopen, ik heb last van mijn schouder..) Zijn we voorbij het hondje gaat hij gelijk (uit zich zelf) terug naar rechts :milkshake: Ik wil ook niet dat hij "speelt" met andere als hij aan de lijn is soms zie je ook mensen ga maar naar het hondje toe zeggen tegen hun hond en Quasar kijkt niet eens en loopt gewoon door :D dan zie je mensen kijken :shock: en dan zeg ik hij mag niet spelen aan de lijn met zijn 37 kilo...
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Plaats reactie