Er is zoveel te vertellen over labjes
Ik ben zelf echt verliefd op het ras, ondanks ook een paar minpuntjes.
De meeste labradors zijn echt allemansvrienden, bezoek wordt enthousiast begroet. Maar ook mensen op straat dus en in het bos

Van pup af aan zal je hier wel aandacht aan moeten geven, anders heb je een lab die tegen alles en iedereen opspringt. Labjes zijn erg sociaal, willen dus niet heel de dag alleen zijn. Houden van kroelen en samen dingen met de baas ondernemen. Ze leren erg graag en snel, maar ze leren dus ook snel verkeerde dingen

Het zijn dus actieve honden, als je genoeg met ze doet, dan zijn ze binnen wel gewoon in rust

Hier vinden ze echt niets leuker dan samen op pad te gaan, te trainen, wandelen, met elkaar bezig zijn. En als je dan thuis bent, dan ligt er vervolgens een tevreden labje aan mijn voeten te snurken
Ik vind alle labjes altijd wel iets geks hebben, ze hebben allemaal wel hun eigen dingetje zeg maar. Gemiddeld duurt het inderdaad wel tot een jaar of 3 voordat ze echt echt volwassen zijn.
De meeste labjes zijn gek op modder

Hoe meer modder hoe beter! Zoals al gezegd, ze zijn dol op eten. Dit resulteert bij sommige labjes echter ook in het eten van poep
Er is inderdaad een verschil tussen de werklijnen en showlijnen. En dan heb je ook nog de types die daar tussen in liggen. Als je nog weinig labradors hebt gezien dan zou je eens naar een show kunnen gaan kijken. Op 17 juni is er de kampioensclubmatch in Bennekom, echt een aanrader als je eens heel veel labjes bij elkaar wilt zien
Daarnaast moet je ook niet vergeten dat er bij labradors helaas wat erfelijke aandoeningen voorkomen; ellebogen, heupen, ogen. Ik zou dus zeker ook goed kijken dat je wel bij een fokker terecht komt die beide ouderdieren heeft laten onderzoeken op deze aandoeningen en vrij zijn bevonden. En een fokker die met stamboom fokt en bij voorkeur ook is aangesloten bij een rasvereniging, zodat je iets meer weet over of er via de regels wordt gefokt.