Hebben jullie daar ook zo'n last van in Nederland ?

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
wobbetje

Hebben jullie daar ook zo'n last van in Nederland ?

Ongelezen bericht door wobbetje »

Van wielertoeristen... ik noem het wielerterroristen...
Met heelder bendes vliegen ze hier over het jaagpad naast het kanaal...
dit is een smal pad dat naast het Albertkanaal loopt en ettelijke kilometers ver loopt... ik ga daar altijd wandelen met Zabbo...
Zabbo loopt dan aangelijnd in het gras en ik op het asfalt... en dan komen die onozelaars langs je gescheerd tegen een rotgang... helemaal gek word ik er van... Deze middag dus weer en roept er dan nog ene "hoer" naar mij... leuke mensen hier in België hoor... en o zo vriendelijk... je zou werkelijk voor je plezier hier wonen....
ik heb even veel recht om daar te wandelen als zij om daar te fietsen...
dus .... een beetje fatsoen zou op zijn plaats zijn...
Soms razen ze je voorbij met wel 40 man en dan liefst nog met 4 naast elkaar en met een onozele kop op oneindig , naar niks of niemand zien ze.. je moet maar opzij springen...
Ik erger mij er rot aan... Wanneer gaat iemand daar eens iets aan doen ?

Zo, moest het even kwijt...

Groetjes
Martine
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik begrijp 't helemaal, wobbetje :(. Mede daarom ga ik het liefst rond 6 à 7u 's morgens met Olly een toer langs de vaart maken, of anders na 16u, want dan zijn de wielerterroristjes naar huis. Het lastige is ook dat ze tegenwoordig ook geen BEL meer aan hun fiets hebben hangen, en ook niet eens kunnen roepen dat ik wat opzij moet gaan staan; verschrikkelijk vind ik dat! Ik mijd het dus zoveel mogelijk en zoek andere wandelplekken op (gelukkig zijn die hier ook voldoende te vinden).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ja hier ook wel veel wielrenners en mountainbikers, gelukig kan het Flits niet zoveel schelen en gaat er ook niet achter aan. En vaak zijn ze hier ook erg vriendelijk en groeten altijd netjes en passen ook wel op, want de honden mogen er immers ook los.
Dus hier geen nare ervaringen mee, maar kan me voorstellen dat jij er zat van wordt. Ze zijn niet bepaald aardig en houden geen rekening met andere mensen. Terwijl Zabbo ook nog eens netjes aan de lijn loopt. Misschien de volgende keer hem toch maar achter zo'n fietser aan laten rennen? Misschien hebben ze dan niet meer zo'n grote mond :D (grapje hoor :wink: )
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Ja, dat schorriemorrie is ook hier te vinden op racefietsen of op mountainbikes o.i.d. :)
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Ik ben ook niet zo'n wielrennerfan, als het wat mooier weer wordt dan komen ze met kuddes weer voorbij geraast.
Bij mij in de straat zie je ze veel, dan kom je het thuinhek uit en krijg je zowat een hartverzakking :evil:
Bij het lopen heb ik er gelukkig geen last van, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat jij het zat bent, vooral als ze gaan schelden :?
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

er zijn al plekken in Vlaanderen waar ze niet meer in groep mogen rijden. Met reden.
Overigens rijd ik zelf ook met een racefiets, alleen, en zonder geschoren benen. Daar blijken ze ook niet tegen te kunnen, als ik op het commentaar mag afgaan. En natuurlijk, in groep voelen ze zich sterk.
Als zoiets nog eens voorkomt, gewoon klacht indienen. Meestal horen ze bij een club, en hebben ze de naam van de club op hun t-shirt staan. Zo kan je ze dan vinden :wink:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Ik heb ook zo'n hekel aan die mensen! Ze zullen vast niet allemaal zo zijn, maar wel veel! , Hee!!' roepen en dan wordt je geacht snel aan de kant te gaan, zodat er een formule 1 fiets langs kan racen.
Heel irritant. TT circuit in Assen kunnen ze beter naartoe.
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Nou nou jullie mening komt wel heel duidelijk over, kan me er gedeeltelijk in vinden, maar woorden als schorremorrie en wieler terroristen vind ik beneden alle peil, laten we er het gewoon ophouden dat veel fietsers zich niet als heren in het verkeer gedragen. :D

Het moge duidelijk zijn dat ik fietsen een warm hart toe draag , ik herken me gelukkig niet in bovenstaande opmerkingen
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

@noah/bruce : gelukkig heb jij er geen ervaring mee... maar 'hoer' roepen naar iemand die netjes helemaal aan de kant met zijn hond aangelijnd wandelt dat vind ik nog veel meer beneden alle peil... en die term wielerterroristen die hebben ze zich netjes zelf aangefietst hoor.... hun manier van doen is hier in België trouwens een redelijk hot item... en irriteert heel veel wandelaars... :wink:
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

ik woon in een wielergemeente. hier houden de meeste rekening met ons en onze honden. vaak roept de voorste van de groep dan wandelaar of hond en zo gaat dat dan door naar de laatste van de groep. waardoor de vaart even vermindert word.
het kan dus best samen.
wel ervaar ik wel eens dat een enkele belgische fietser soms hier wat narrig is tegenover een loslopende hond ,dit terwijl die netjes bij mij loopt.
maar ik heb ook aardige belgen ontmoet hoor en minder aardige nederlanders.
maar zo schelden dat vind ik nergens opslaan.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Noah/Bruce schreef:Nou nou jullie mening komt wel heel duidelijk over, kan me er gedeeltelijk in vinden, maar woorden als schorremorrie en wieler terroristen vind ik beneden alle peil, laten we er het gewoon ophouden dat veel fietsers zich niet als heren in het verkeer gedragen. :D

Het moge duidelijk zijn dat ik fietsen een warm hart toe draag , ik herken me gelukkig niet in bovenstaande opmerkingen
Oké, zoals meestal moeten de goede onder de kwade lijden ;)

Maar laat ik het anders stellen in het geval van een mountainbiker .. Denk je dat het handig is, als zo'n persoon een gebied betreed wat duidelijk afgesloten is, omdat er met scherp op wild geschoten wordt ?
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Ik ben ook niet zo blij met die wielrenners. Gelukkig heb ik er tijdens het wandelen met Max geen last van. Wel tijdens het autorijden, blijven ze met z'n vieren naast elkaar fietsen :evil: . Ook ben ik een keer bijna van het zebrapad waar ik nota bene groen had als voetganger gereden door een clubje wielrenners.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Hier gelukkig niet veel last van. Natuurlijk heb je er uitzonderingen bij zitten.
Vanmorgen met mijn collega en basco en zijn hond in het bos gelopen en we kwamen ontzettend veel wielrenners tegen.
Zodra we zien aankomen lijnen we zo snel mogelijk de honden aan, soms lukt dat niet snel genoeg zoals vanmorgen. Er kwam een groep van 6 wielrenners aan en we riepen de honden maar die kwamen uiteraard op hun dooie akkertje aangelopen. De wielrenners hielden netjes in tot we de honden hadden, hun bedankte ons en wij bedankte hun. Met een beetje respect voor elkaar kom je er wel.

Natuurlijk zitten er ook aso's tussen maar die zitten er bij de honden eigenaren ook tussen :wink:
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Zo.... ik snap je helemaal!! ik woon echt in the middel of no where, maar ook hier hele peleton's met wielrenners!! gaan knetter hard, iedereen moet er voor wijken en slingeren hun afval gewoon op straat...
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Ik race fiets ook. Haal ook wel de 40 als ik hard door trap. Maar heb ook wel het respect voor mensen om met 20 langs ze te rijden. en dan gewoon in een lange sliert(1 persoon ipv 4 naast elkaar).
Plaats reactie