Diarree
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

Diarree
Joep heeft sinds gisteravond om het maar op zijn puur hollands te zeggen echt spuitpoep.
Ik heb hem vanmorgen wel (minder) brokken gegeven.
Maar wat is verstandig? Kip en rijst koken of gewoon brokken of even niets en hoelang niets? (dat laatste vind ik als mens wel heel moeilijk, maar als dat beter is voor hem oké natuurlijk)
Ik heb hem vanmorgen wel (minder) brokken gegeven.
Maar wat is verstandig? Kip en rijst koken of gewoon brokken of even niets en hoelang niets? (dat laatste vind ik als mens wel heel moeilijk, maar als dat beter is voor hem oké natuurlijk)
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

-
AJM
- Snuffelneus

Sam had van de week ook 1 x spuitpoep,mijn dochter had hem om kwart over 6 uit moeten laten(wij hadden niets gehoord)
Ik heb hem gewoon zijn eten gegeven,zoals gewoon,en gelukkig was het id loop van de dag weer normaal.
waarschijnlijk heeft hij iets van straat gegeten.
Misschien is het bij Joep ook eenmalig.
Succes verder.en even aankijken.
Ik heb hem gewoon zijn eten gegeven,zoals gewoon,en gelukkig was het id loop van de dag weer normaal.
waarschijnlijk heeft hij iets van straat gegeten.
Misschien is het bij Joep ook eenmalig.
Succes verder.en even aankijken.
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

Oke dank voor de reacties tot dusver.
Toen ik vanmorgen wakker werd hoopte ik voor het eerst van mijn leven dat het mijn man was die ik rook, maar na mijn neus een tijdje verstopt te hebben was de geur helaas niet weg
. De stakker heeft t vannacht niet op kunnen houden.
Hij heeft nog steeds diarree, maar kan het tot nog toe steeds ophouden tot we uit gaan. Beetje lastig nu want hij geeft niet aan als hij 'uit' wil. (iemand toevallig tip hoe ik hem dat aanleer?)
Loop vandaag maar iets vaker en dan kortere stukjes.
Toen ik vanmorgen wakker werd hoopte ik voor het eerst van mijn leven dat het mijn man was die ik rook, maar na mijn neus een tijdje verstopt te hebben was de geur helaas niet weg
Hij heeft nog steeds diarree, maar kan het tot nog toe steeds ophouden tot we uit gaan. Beetje lastig nu want hij geeft niet aan als hij 'uit' wil. (iemand toevallig tip hoe ik hem dat aanleer?)
Loop vandaag maar iets vaker en dan kortere stukjes.
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Een 2e hond erbij nemen die het voor hem aangeeft
Hier geeft Kay het ook nooit aan, en toevallig had meneer vanochtend om half 6 hoge nood en dan blaft Daan ons keurig wakker !!
Voor wat betreft het eten, als de diarree niet eenmalig was geef ik de honden meestal een dagje rust met eten (dus geen voer) en bouw het daarna weer heel langzaam op.
Met brokken is het helemaal ideaal, elke 2/3 uur een beetje en dan per dag steeds minder vaak gaan geven tot je weer op 2x daags (?) zit
Beterschap met de zieke !
Hier geeft Kay het ook nooit aan, en toevallig had meneer vanochtend om half 6 hoge nood en dan blaft Daan ons keurig wakker !!
Voor wat betreft het eten, als de diarree niet eenmalig was geef ik de honden meestal een dagje rust met eten (dus geen voer) en bouw het daarna weer heel langzaam op.
Met brokken is het helemaal ideaal, elke 2/3 uur een beetje en dan per dag steeds minder vaak gaan geven tot je weer op 2x daags (?) zit
Beterschap met de zieke !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Ik gaf toen Huub zo diaree had energique speciaal.
Dit werkt eigenlijk meteen.
Nu wet ik dat Huub niet tegen brokken kan met KVV gaat het super.
Maar de energique is een aanrader ik heb altijd in de vriezer liggen is het weer slap dan hup een plak en het gaat weg.
Maar de energique is een aanrader ik heb altijd in de vriezer liggen is het weer slap dan hup een plak en het gaat weg.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Lijkt mij slimmer om bij hetzelfde voer als normaal te blijven, gezien je de maag en darmen anders nog eens extra belast om aan ander voer te wennenHuub schreef:Ik gaf toen Huub zo diaree had energique speciaal.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

-
Diégo en De@na
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

Was ook niet mijn plan om te wisselen van voer als hij even aan de diarree is, dus vanavond maar GEEN eten, pfjeuw.... wat is dat moeilijk als dat koppie me elke x weer zo intens en indringend aan kijkt.
Zal ik morgenochtend maar wel weer een paar x kleine beetjes geven en kijken hoe ze ontlasting daar op reageert?
Zal ik morgenochtend maar wel weer een paar x kleine beetjes geven en kijken hoe ze ontlasting daar op reageert?
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Het beste is om hem een dag te laten vasten en de volgende dag KLEINE beetjes van zijn eigen voer geven verdeeld over de hele dag. Niets anders, ook geen rijst en kip want dat is zijn darmstelsel niet gewend.
Wel goed opletten dat hij voldoende vocht naar binnen krijgt, dat hij geen zieke indruk maakt en het niet langer dan 3 dagen duurt want dan moet je wel de hulp van de dierenarts inroepen.
Wel goed opletten dat hij voldoende vocht naar binnen krijgt, dat hij geen zieke indruk maakt en het niet langer dan 3 dagen duurt want dan moet je wel de hulp van de dierenarts inroepen.
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

-
Jutta
- Speurneus