Diarree

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Diarree

Ongelezen bericht door dinodap »

Joep heeft sinds gisteravond om het maar op zijn puur hollands te zeggen echt spuitpoep.
Ik heb hem vanmorgen wel (minder) brokken gegeven.
Maar wat is verstandig? Kip en rijst koken of gewoon brokken of even niets en hoelang niets? (dat laatste vind ik als mens wel heel moeilijk, maar als dat beter is voor hem oké natuurlijk)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Zorg er in ieder geval voor dat hij voldoende drinkt en meet zijn temperatuur even.

Probeer er achter te komen waarom hij diaree heeft. Eten is niet zo belangrijk, soms zelfs beter om dat even niet te doen bij diaree. Dan verdwijnen de ziektekiemen die de oorzaak zijn sneller.

Beterschap!!
AJM
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door AJM »

Sam had van de week ook 1 x spuitpoep,mijn dochter had hem om kwart over 6 uit moeten laten(wij hadden niets gehoord)

Ik heb hem gewoon zijn eten gegeven,zoals gewoon,en gelukkig was het id loop van de dag weer normaal.

waarschijnlijk heeft hij iets van straat gegeten.

Misschien is het bij Joep ook eenmalig.

Succes verder.en even aankijken.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Oke dank voor de reacties tot dusver.
Toen ik vanmorgen wakker werd hoopte ik voor het eerst van mijn leven dat het mijn man was die ik rook, maar na mijn neus een tijdje verstopt te hebben was de geur helaas niet weg :mad:. De stakker heeft t vannacht niet op kunnen houden.
Hij heeft nog steeds diarree, maar kan het tot nog toe steeds ophouden tot we uit gaan. Beetje lastig nu want hij geeft niet aan als hij 'uit' wil. (iemand toevallig tip hoe ik hem dat aanleer?)
Loop vandaag maar iets vaker en dan kortere stukjes.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Een 2e hond erbij nemen die het voor hem aangeeft :D
Hier geeft Kay het ook nooit aan, en toevallig had meneer vanochtend om half 6 hoge nood en dan blaft Daan ons keurig wakker !!

Voor wat betreft het eten, als de diarree niet eenmalig was geef ik de honden meestal een dagje rust met eten (dus geen voer) en bouw het daarna weer heel langzaam op.
Met brokken is het helemaal ideaal, elke 2/3 uur een beetje en dan per dag steeds minder vaak gaan geven tot je weer op 2x daags (?) zit

Beterschap met de zieke !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Ik gaf toen Huub zo diaree had energique speciaal.
Dit werkt eigenlijk meteen.
Nu wet ik dat Huub niet tegen brokken kan met KVV gaat het super.
Maar de energique is een aanrader ik heb altijd in de vriezer liggen is het weer slap dan hup een plak en het gaat weg.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Huub schreef:Ik gaf toen Huub zo diaree had energique speciaal.
Dit werkt eigenlijk meteen.
Nu wet ik dat Huub niet tegen brokken kan met KVV gaat het super.
Maar de energique is een aanrader ik heb altijd in de vriezer liggen is het weer slap dan hup een plak en het gaat weg.
Lijkt mij slimmer om bij hetzelfde voer als normaal te blijven, gezien je de maag en darmen anders nog eens extra belast om aan ander voer te wennen :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Toen Huub die diaree had kreeg hij brok.
De diaree bleef maar aanhouden was dan weer een paar dagen weg en kwam snel weer terug.
Energique werkte super dus maaktr niets uit dat Joep brok gewend is.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Kies er maar voor om hem even geen eten te geven zodat zijn maag tot rust komt.
Aaaarrrggghhhhh.... wat is dat moeilijk! :cry:
Diégo en De@na

Ongelezen bericht door Diégo en De@na »

Er zijn steeds meer dierenartsen die aanraden om gewoon door te gaan met het "normale" voer, anders moet de hond weer tijdelijk aan iets anders wennen en dan na een paar dagen weer terug op het oude voer.......
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Was ook niet mijn plan om te wisselen van voer als hij even aan de diarree is, dus vanavond maar GEEN eten, pfjeuw.... wat is dat moeilijk als dat koppie me elke x weer zo intens en indringend aan kijkt.
Zal ik morgenochtend maar wel weer een paar x kleine beetjes geven en kijken hoe ze ontlasting daar op reageert?
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Het beste is om hem een dag te laten vasten en de volgende dag KLEINE beetjes van zijn eigen voer geven verdeeld over de hele dag. Niets anders, ook geen rijst en kip want dat is zijn darmstelsel niet gewend.
Wel goed opletten dat hij voldoende vocht naar binnen krijgt, dat hij geen zieke indruk maakt en het niet langer dan 3 dagen duurt want dan moet je wel de hulp van de dierenarts inroepen.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Oké bedankt! Dan ga ik dat zo doen.
Hij drinkt wel minder, maar gelukkig kan hij op commando drinken en doet dus af en toe verplicht een paar slokken. (wel veel minder, maar hij heeft dus ook niet dat droge voer gegeten buiten een klein beetje vanmorgen heel vroeg)
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Beterschap voor je ventje...hopelijk is hij weer snel opgeknapt. Ik zou hem voor de nacht toch een heel klein beetje eten geven :oops:
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Een dag geen eten vinden ze helemaal niet leuk, dat snap ik. Ik zweer hier op de okugest tabletjes van VSM. ALs Chester aan de dunne is dan geef ik hem 1-2 tabletjes en meestal is het snel over. Overal verkrijgbaar. Succes en beterschap voor Joepie.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Plaats reactie