De hondentaal is idd heel complex, maar wel eerlijk.
Ik doe het zo met Zinzi....
Ze zit in de bench en elke keer als ze eruit mag, gaan we na het plassen samen spelen, met mij dus (of met de baas) de grote honden doe ik dan apart, of buiten of in de gang/keuken, ik wil namelijk dat ze op ons gericht is en niet alleen achter de honden aan hobbelt
Maar elke dag mag ze even een minuut of 10 met de grote spelen, heel mooi om het verschil hierin te zien

tijdens de kennismaking was dit al het geval, eerst kennis maken met Luna, Zinzi deed heel voorzichtig, Luna ook trouwens......Daarna Max, daarbij durfde ze al wat vrijer te zijn, zelfs in zijn staart te bijten

toen Doran, toen hij aan Zinzi ging snuffelen op een rustige manier, gooide ze zich meteen op de rug, mooi die verhouding is duidelijk dus
Nu is dat nog zo, bij Doran is ze heel nieuwsgierig, likt veel zijn bek e.d. als ze een keer tever gaat door te hard in zijn oor te happen ofzo, krijgt ze van hem een korte maar duidelijke correctie. Luna heeft haar ook 1keer gecorrigeerd, toen wilde ze wild op haar springen, correctie, klaar duidelijk, hier moet ik ook wat rustiger doen
Dan Max, mijn lieve bruine goedzak

die gaat standaard op zijn rug liggen voor Zinzi, zo van kom maar schatje, jij bent klein en lief, daar durft ze ook wat meer echt mee te spelen, staart en oren happen, snel weg rennen en weer opnieuw, super leuk om te zien.....maar omdat Max het niet in zich heeft om te corrigeren let ik extra op, dat Zinzi niet tever gaat en te hard doet, dan krijgt ze van mij een correctie.
Ik zou Max en Bob dus veel meer apart houden als Bob uit de bench is, voor Max is het schijnbaar allemaal nog erg vreemd en spannend, op deze manier hoeft hij niet de hele tijd te brommen e.d. als Bob ligt te rollen en zijn buikje is zichtbaar, heeft dit niks met onderdanigheid te maken, als hij zich overgeeft aan Max, dan zie je dat wel, gaat hij snel op zijn rug liggen en beweegt niet meer, totale overgave! Als Max corrigeert, moet jij Max zeker niet straffen, hij geeft zijn grenzen aan en dat is goed, zolang dat niet bij elke beweging van Bob gebeurt. Veel meer apart houden dus en dan af en toe samen waar jullie bij zitten, dan kan je echt in de gaten houden hoe het eraan toe gaat!
Succes