in de Auto
-
AJM
- Snuffelneus

in de Auto
Zijn er hier nog meer honden die echt absoluut niet zelf de auto in willen?
Voorheen tilde ik hem erin,maar dat wou hij ook niet meer ,dan lukte het af en toe als mijn zoon mee ging,dan deed ik zijn voorpoten op de bumper en mijn zoon tilde de achterkant.
met gevolg dat mijn bumper vol met krassen is komen te zitten.
ik wil gewoon dat hij er vanzelf in gaat.
We hebben alleen maar leuke dingen gedaan met de auto,naar het bos,strand,meer,etc...
Een enkele keer naar de DA,maar dat was niet ingrijpend zeg maar.
we hebben hem gelokt met van alles,tot en met zijn lkkrste hapjes,kipfilet,zijn eigen eten..
maar helaas..
iemand nog meer tips??ik wil hem zo graag meenemen met de auto..
Voorheen tilde ik hem erin,maar dat wou hij ook niet meer ,dan lukte het af en toe als mijn zoon mee ging,dan deed ik zijn voorpoten op de bumper en mijn zoon tilde de achterkant.
met gevolg dat mijn bumper vol met krassen is komen te zitten.
ik wil gewoon dat hij er vanzelf in gaat.
We hebben alleen maar leuke dingen gedaan met de auto,naar het bos,strand,meer,etc...
Een enkele keer naar de DA,maar dat was niet ingrijpend zeg maar.
we hebben hem gelokt met van alles,tot en met zijn lkkrste hapjes,kipfilet,zijn eigen eten..
maar helaas..
iemand nog meer tips??ik wil hem zo graag meenemen met de auto..
-
-kim-
- Speurneus

Ik wil niet eens dat mijn honden zelf in en uit de auto springen.
Heb een hoes in de achterbak met bumper beschermer, daar zetten ze de voorpoten op en ik help met de achterkant, ze springen wel zelf mee. Ook eruit help ik even, zodat ze niet zo hard op hun voorpootjes terecht komen.
Je zou ook een loopplank kunnen kopen
Heb een hoes in de achterbak met bumper beschermer, daar zetten ze de voorpoten op en ik help met de achterkant, ze springen wel zelf mee. Ook eruit help ik even, zodat ze niet zo hard op hun voorpootjes terecht komen.
Je zou ook een loopplank kunnen kopen
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
AJM
- Snuffelneus

Ik vergeet te vermelden dat het niet alleen dat is het zelf in de auto gaan,daar help ik hem uiteraard wel bij.
het is echt angst die hij heeft,hij gaat al in de rem als ik de kofferbak of een deur opendoe.
gewoon langs wandelen is geen problee,maar als hij door heeft dat hij erin moet,dan is het echt een NO GO...
het is echt angst die hij heeft,hij gaat al in de rem als ik de kofferbak of een deur opendoe.
gewoon langs wandelen is geen problee,maar als hij door heeft dat hij erin moet,dan is het echt een NO GO...
-
-kim-
- Speurneus

Zou hem eens proberen eten te geven in de auto, om zo de auto toch leuker te maken.
Mexx gaat ook niet graag in de bak, die mocht eerst op de achterbank dat vond hij fijner. Maar wil hij mee wandelen zal hij er toch in moeten, maar hij is niet bang.
Mexx gaat ook niet graag in de bak, die mocht eerst op de achterbank dat vond hij fijner. Maar wil hij mee wandelen zal hij er toch in moeten, maar hij is niet bang.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
AJM
- Snuffelneus

eten,lkkre dingen,we hebben al heel wat dingen uitgeprobeerd.
We doen ook alleen maar leuke dingen als we met de auto weggaan is het ook leuk zoals ik al vermeldde.
maar het probleem is echt de auto in gaan,met hulp of zonder hulp.
Zodra de klep of zijdeur opengaat,dan gaat ie echt in de rem...
een loopplank heb ik niet geprobeerd,ik vind het voor nu om te proberen een best grote aanschaf,en als hij alsnog niet wilt.
Wat zou een alternatief kunnen zijn ..
We doen ook alleen maar leuke dingen als we met de auto weggaan is het ook leuk zoals ik al vermeldde.
maar het probleem is echt de auto in gaan,met hulp of zonder hulp.
Zodra de klep of zijdeur opengaat,dan gaat ie echt in de rem...
een loopplank heb ik niet geprobeerd,ik vind het voor nu om te proberen een best grote aanschaf,en als hij alsnog niet wilt.
Wat zou een alternatief kunnen zijn ..
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Als je hond nu al angst voor de auto heeft gaat een loopplank denk ik niet werken ...
Genoeg honden gezien die zo de auto in gaan, maar bij een loopplank volledig in de remmen gaan (en zie ze dan maar eens de plank op te laten lopen)
Ik zou gewoon dagelijks gaan trainen met de auto, en dan niet eens altijd rijden, maar soms ook in de auto laten zittten, knuffelen en dan weer terug naar huis (zonder dat je dus daadwerkelijk auto gaat rijden)
Probeer het leuk te maken
Genoeg honden gezien die zo de auto in gaan, maar bij een loopplank volledig in de remmen gaan (en zie ze dan maar eens de plank op te laten lopen)
Ik zou gewoon dagelijks gaan trainen met de auto, en dan niet eens altijd rijden, maar soms ook in de auto laten zittten, knuffelen en dan weer terug naar huis (zonder dat je dus daadwerkelijk auto gaat rijden)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Marieke
- Speurneus

- Contacteer:
Uhm Quincy???Kay schreef:Als je hond nu al angst voor de auto heeft gaat een loopplank denk ik niet werken ...
Ik denk dat ik het precies hetzelfde zou aanpakken als monique beschrijft. Rustig opbouwen, meerdere korte sessies per dag.
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

Ik til ze allebei in de auto, Bruce sputterde eerst nog wat tegen, maar ik beslis of ze in de auto gaan, (mischien denk ik wat te zwart -wit)en niet de honden, zo simpel is het, gisteren zijn we naar het strand geweest( ong 200 km heen en 200 km terug) ze hebben zich kostelijk vermaakt en op de terugweg sliepen ze als roosjes.
Op bouwen hebben we niet gedaan, ze gaan als wij dat willen en niet andersom!!
Op bouwen hebben we niet gedaan, ze gaan als wij dat willen en niet andersom!!
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
-
kimmeding
Mexx wil graag mee maar ik moet hem er ook in helpen want mijn iniminie kofferbak kan hij zelf niet in springen.
Nu zit hij voor in aan het voeteneind omdat ik met mijn zwangere lijf hem niet wil tillen.
Opbouwen heb ik niet gedaan trouwens.
Niet zeuren, hupsa de auto in.
Ben daar ook een muts in en hou niet van het miep gedoe
Nu zit hij voor in aan het voeteneind omdat ik met mijn zwangere lijf hem niet wil tillen.
Opbouwen heb ik niet gedaan trouwens.
Niet zeuren, hupsa de auto in.
Ben daar ook een muts in en hou niet van het miep gedoe
-
AJM
- Snuffelneus

ik ben dagelijks gaan oefenen,en gisteren zei ik tegen mijn man,ik wil hem zo graag in de auto,ik had hem die avond proberen te tillen,maar dat laat hij niet toe,en het is me toch lokte zwaar.
mijn man ging het proberen,niet de manier hoe ik het doe,maar iets hardhandiger...na 2 keer zat hij op de achterbank.met hardhandiger bedoel ik,niet teveel praten,mar gewoon kort aan de lijn,en huppakee een rukje en hup de auto in,waar een plakje kipfilet klaar lag.
Wij ergens heen,en op de terugweg sprong hij er zowaar in..
vanmiddag ga ik gelijk weer proberen...
mijn man ging het proberen,niet de manier hoe ik het doe,maar iets hardhandiger...na 2 keer zat hij op de achterbank.met hardhandiger bedoel ik,niet teveel praten,mar gewoon kort aan de lijn,en huppakee een rukje en hup de auto in,waar een plakje kipfilet klaar lag.
Wij ergens heen,en op de terugweg sprong hij er zowaar in..
vanmiddag ga ik gelijk weer proberen...
-
AJM
- Snuffelneus

jah idd,gewoon niet teveel miepen,ik wou het denk te goed proberen,langzaam aan. maar het hielp even goed niet.kimmeding schreef:Zie je niet teveel miepen en gewoon hupsa!
En nu dus wel.mijn man zegt ook weleens ,je moet niet teveel lezen en luisteren,sommige dingen moet je gewoon doen...
vanmiddag toen de jongste naar school ging,zijn we naar het park geweest,hij heeft heerlijk los gelopen,gerend,in de sloot gesprongen,heen en weer gesjeesd...
en dat kan allemaal als je met de auto gaat,want lopen is nog te ver.
en het lukte in 1 keer....
thuis even de tuinslang erover heen,kluifje toe,en nu in de Bench,want anders neemt ie geen rust,en dat heeft ie nu echt even hard nodig....