hoe lang pup alleen laten?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
marianne

hoe lang pup alleen laten?

Ongelezen bericht door marianne »

Ik heb een vraag. Onze pup is nu 9 weken. Over 3 dagen hebben we een crematie. Dit alles zal (met reistijd) zo'n 3 uur in beslag nemen.
Kan ik de pup 3 uur in de bench alleen laten of kan ik beter oppas regelen. Oppas wordt lastig omdat heel de familie ook naar deze plechtigheid gaat. Als ik oppas moet regelen wordt het dus een redelijk vreemde (wat ik dus ook weer spannend vindt). Dus pup in vertrouwde bench 3 uur alleen of mee naar vreemde omgeving?
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Toen ik Flits net een week had kon hij in principe 3 uur alleen zijn. Hiermee bedoel ik dat, doordat hij op elk moment dat hij rust nodig had in de bench lag, hij zo 3 uur achtereen kon slapen. Wij hebben een vrij groot huis met aparte keuken, woonkamer, studeerkamer etc. Dus wanneer Flits in de bench lag te rusten, dan sliep hij vaak alleen in die ruimte. Ik was dan vaak in een andere kamer. Hij heeft zelf nooit gepiept, vaak als ik binnen kwam na een paar uur om hem eruit te laten sliep hij vaak nog en werd wakker van mij. Dus ik denk dat het geen kwaad kan om haar 3 uur in haar vertrouwde bench te laten, mits ze van te voren lekker moe is gemaakt door wat oefeningetjes met haar gedaan te hebben en wat gespeeld te hebben. Desnoods geef je haar nog een lekkere kong mee in de bench, dan is ze daar misschien ook nog een kwartiertje of langer mee zoet. Nou dan zou het raar zijn als zij vervolgens niet 2,5 uur gaat liggen slapen. Maar ik weet natuurlijk niet hoe makkelijk ze nu al met de bench omgaat?
Maar in het geval van mijn eigen hond had ik hem gewoon 3 uur in de bench gelaten, aangezien ik wel kon inschatten dat hij dat aankon.
Maar dit kan per pup verschillen dus je moet goed naar je eigen hondje kijken.
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

Ik denk dat dat wel kan.
Tom is nu 10 weken en kan 5 uur alleen zijn als hij flink moe is.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Als je pup al een beetje alleen kan zijn en vertrouwd is aan de bench, kan het geen kwaad. De meeste pups slapen gewoon lekker door als ze eenmaal in de bench liggen.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Ik denk dat je het gewoon moet proberen, Bruce was net twee dagen bij ons en hij moest ook alleen thuis blijven, van 7 tot 12, is altijd goed gegaan.

Soms kun je niet anders, en in dat geval is het helemaal overmacht, ik neem aan dat ze toch een keer moet wennen om langere tijd alleen te zijn, dus waarom niet direct!

Succes met Jente en sterkte op de crematie.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
marianne

Ongelezen bericht door marianne »

oke dank voor jullie antwoorden! Jente blijft gewoon thuis in de bench. Ze is al eerder 2 uur alleen geweest, dus dit moet denk ik wel lukken. Twijfelde even, maar ben blij met jullie bevestiging :D
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

En radio zachtjes aanzetten doet ook wonderen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Plaats reactie