Thornit ear powder

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Thornit ear powder

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik zou graag willen weten welke stoffen precies in Thornit zitten. En ook in welke verhouding.

Zou iemand van jullie die zo'n potje thuis heeft staan voor mij op het etiket willen kijken en het hier voor mij posten. Daar zou ik erg blij mee zijn.

Alvast erg bedankt :klasse:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Op het potje staat helemaal niks, behalve de naam. Even googlen leverde dit op:
http://disc.yourwebapps.com/discussion. ... cle=132010;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Hanneke
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bedankt Hanneke

Wel vreemd eigenlijk dat er niks op het potje staat.
In Nederland zou dat toch verplicht zijn? is het daarom hier niet te krijgen, wellicht
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Op mijn potje staat:
Zinc Oxide, Talc, Iodoform, Boric. Geen verhoudingen.

Maandag binnen gekregen trouwens en nu al helemaal schoon!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

toscak schreef:Op mijn potje staat:
Zinc Oxide, Talc, Iodoform, Boric. Geen verhoudingen.

Maandag binnen gekregen trouwens en nu al helemaal schoon!
Staat ook op mijn pot. Superspul!
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Trouwens, zat ik me net te bedenken. Veel rassen werden vroeger gecoupeerd vanwege al die oorproblemen. Wij hebben nog gecoupeerde bouviers gehad, die hadden nooit last van hun oren, alhoewel een gecoupeerde labrador heb ik ook toen nooit gezien. :shock:
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nou, dat couperen doe ik nog maar even niet :D
Maar ik ga wel met deze info naar mijn DA, vragen wat hij er van vindt.

Bedankt lady's
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Fayth heeft net weer aan beide oren oorontsteking gehad en ga dit nu eerst maar is proberen. Hoor er veel goede dingen over :)
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Debby schreef:Fayth heeft net weer aan beide oren oorontsteking gehad en ga dit nu eerst maar is proberen. Hoor er veel goede dingen over :)
Ik hoor er ook veel goeds over, maar ik wil toch eerst even zekerheid of mijn DA er ook positief over denkt. Ik gooi niet zomaar iets in haar oren.

Ik wil van te voren even weten of het niet schadelijk is als je dit vaker en voor langere tijd gebruikt.

Zodra ik iets weet zet ik het hier neer....dus ...wordt vervolgd.
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Roxy11 schreef:
Debby schreef:Fayth heeft net weer aan beide oren oorontsteking gehad en ga dit nu eerst maar is proberen. Hoor er veel goede dingen over :)
Ik hoor er ook veel goeds over, maar ik wil toch eerst even zekerheid of mijn DA er ook positief over denkt. Ik gooi niet zomaar iets in haar oren.

Ik wil van te voren even weten of het niet schadelijk is als je dit vaker en voor langere tijd gebruikt.

Het mooie van Thornit is imo juist dat je niets IN de oren "gooit" maar rond de gehoorgang, ook niet het goede woord, waar de gehoorgang begint.
Plastisch uitgedrukt, rond het gat van het oor op de oorschelp. Aangezien ontstoken oren meestal soppen en je zalf of druppels binnenin aanbrengt, waardoor het nog natter wordt, is deze "droge manier" van aanbrengen juist zo fijn.

Ben benieuwd wat je DA ervan gaat zeggen. Denk dat hij het niet kent en er geen ervaring mee heeft. Dit is niet negatief bedoeld hoor.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Marga schreef:
Roxy11 schreef:

Het mooie van Thornit is imo juist dat je niets IN de oren "gooit" maar rond de gehoorgang, ook niet het goede woord, waar de gehoorgang begint.
Plastisch uitgedrukt, rond het gat van het oor op de oorschelp. Aangezien ontstoken oren meestal soppen en je zalf of druppels binnenin aanbrengt, waardoor het nog natter wordt, is deze "droge manier" van aanbrengen juist zo fijn.

Ben benieuwd wat je DA ervan gaat zeggen. Denk dat hij het niet kent en er geen ervaring mee heeft. Dit is niet negatief bedoeld hoor.
Maar uiteindelijk komt het spul toch ook iets onderin het oor. Dan komt er toch weldegelijk ook iets IN, toch?

Ik ben vanmiddag bij hem langs geweest. Hij was zelf aan het opereren, daarom heeft de assistente mijn print van internet over TEP in het postvak gelegd. Ik heb er op geschreven wat de ingredienten zijn.
Hij belt me asap terug.
En eerlijk gezegd denk ik wel dat hij het kent. Waarschijnlijk niet zo onder deze naam, maar de ingedienten en hun werking zeker. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt en of hij, als hij positief is ook denkt dat je het vaker en langdurig mag gebruiken.

Ik laat het weten...
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Ik ben ook benieuwd wat de DA hierover zegt ook bij Dempsey was dit het wondermiddel totdat dit ook niet meer werkte al zal dit waarschijnlijk komen door de bacterie die hij nu heeft ,zelf ben ik vergeten dit middel door te geven aan de KNOarts ga het as vrijdag meenemen en kijken of dit middel bij haar bekend is en natuurlijk benieuwd wat zij hier van vindt.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nou, daar ben ik ook zeker benieuwd naar. Laat het alsjeblieft even weten.

Wij zijn nu doorverwezen naar een klassiek homeopaat en ik verwacht vandaag een telefoontje van mijn dierenarts over de TEP. Je probeert alles he.
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Roxy11 schreef:

Ik gooi dit liever in de oren van mijn honden dan de oorcleaners die mijn dierenarts heeft. Blijkt nl. niet zo goed te zijn bij vuile oren, iig volgens de KNO niet. :wink:
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Roxy11 schreef:

Ik gooi dit liever in de oren van mijn honden dan de oorcleaners die mijn dierenarts heeft. Blijkt nl. niet zo goed te zijn bij vuile oren, iig volgens de KNO niet. :wink:
Plaats reactie