Wat kan dit zijn? Het moet iets zijn wat hun bovenste luchtwegen irriteert. En het moet iets zijn wat twee van de vier honden hebben opgesnoven / opgegeten. Iemand enig idee?
Hanneke

Ik hoop van ganse harte dat het geen grasaren zijn, want dan is wachten echt een risico! Onze Fust heeft er vorig jaar eentje in haar oor gehad. Ze liep op de wandeling al scheef en lag binnen anderhalf uur op de operatie tafel; toch was het trommelvlies beschadigd en het evenwichtsorgaan aangetast. Ze heeft nog enkele weken scheef gelopen. Zo snel kan het dus gaan! En ook ik heb het nooit eerder gehad, en bij mijn ouders thuis ook niet. Maar het zou natuurlijk kunnen dat die twee net aan hetzelfde stengeltje met grasaren hebben staan ruiken??Laboriginals schreef:Gras-aren kunnen natuurlijk wel, maar het zou toch heel toevallig zijn dat ik in de 16 jaar dat ik daar dagelijks loop met meerdere honden, er nog nooit eentje een grasaar heeft gehad, en dan nu twee tegelijk. En ook nog allebei in hun luchtwegen. Ik sluit niks uit natuurlijk, maar denk toch eerder even aan iets anders.
Zoals inderdaad die eikenprocessierups. Hoewel ik ze dit jaar nog niet veel heb gezien, wat ook Juliette al opmerkte. Maar ik heb wel eens gelezen dat ook de spinsels van vorig jaar nog voor overlast kunnen zorgen.
Het is mij vooralsnog een raadsel. Ik zie verder helemaal niks aan ze, ze zijn niet ziek of onrustig. Ze hebben alleen kennelijk een geïrriteerde keel c.q. neus. Als ze morgenochtend nog zo aan het rochelen zijn, ga ik er even mee naar de dierenarts. Maar ja, of de dierenarts het raadsel zal kunnen oplossen![]()
Hanneke