Wie herkent dit?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Wie herkent dit?

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Twee van mijn labjes doen sinds de wandeling van vanmiddag niks anders dan kuchen en snuiven. De andere twee hebben nergens last van. Zodra we thuis waren van de middagwandeling in het bos, begon oma Tinkle met kuchen en rochelen en ´reverse sneezing´. Een uur later begon Pippi ook. Tinkle heeft inmiddels ook overgegeven, maar dat kan ook toeval zijn. Die had viezigheid gevreten :evil: Ze tonen niet ziek. Zoals gezegd, hebben de andere twee nergens last van. Het duurt nu al een paar uur. Soms lijkt het even minder, maar dan begint het weer.
Wat kan dit zijn? Het moet iets zijn wat hun bovenste luchtwegen irriteert. En het moet iets zijn wat twee van de vier honden hebben opgesnoven / opgegeten. Iemand enig idee?

Hanneke
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Gras-aren?

viewtopic.php?t=50104" onclick="window.open(this.href);return false;
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Zie je toevallig ook iets vreemds aan de koppen? Pien heeft ook een keer zo'n soort reactie gehad, dit bleek toen door lelietjes van dalen te komen die in het bos stonden. Zij kreeg daar een soort allergische reactie van en kreeg toen ook een dikke gezwollen kop, ze leek wel een sharpei! :shock:

Dit is uiteindelijk met een spuit bij de da gelukkig snel weer weggegaan.

Beterschap!
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Ik lees net dat stukje over de processierups.. Dacht hier gelijk aan toen ik dit las.. Zijn die rupsen toevallig in de buurt gesingaleerd??
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Geen idee, maar sterkte met de dames.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Gras-aren kunnen natuurlijk wel, maar het zou toch heel toevallig zijn dat ik in de 16 jaar dat ik daar dagelijks loop met meerdere honden, er nog nooit eentje een grasaar heeft gehad, en dan nu twee tegelijk. En ook nog allebei in hun luchtwegen. Ik sluit niks uit natuurlijk, maar denk toch eerder even aan iets anders.
Zoals inderdaad die eikenprocessierups. Hoewel ik ze dit jaar nog niet veel heb gezien, wat ook Juliette al opmerkte. Maar ik heb wel eens gelezen dat ook de spinsels van vorig jaar nog voor overlast kunnen zorgen.
Het is mij vooralsnog een raadsel. Ik zie verder helemaal niks aan ze, ze zijn niet ziek of onrustig. Ze hebben alleen kennelijk een geïrriteerde keel c.q. neus. Als ze morgenochtend nog zo aan het rochelen zijn, ga ik er even mee naar de dierenarts. Maar ja, of de dierenarts het raadsel zal kunnen oplossen :confused:

Hanneke
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Dit las ik net in het topic van Dorette over de eikenprocessie rups oppassen geblazen!
Gevaarlijk voor dieren?
Houd in een verspreidingsgebied uw hond goed in de gaten en aangelijnd. Laat hem niet aan in bermen gevallen spinsels snuffelen of ermee spelen. De ‘allergische’ reactie kan namelijk dodelijk zijn. Paarden en koeien zijn trouwens ook gevoelig voor deze rups. Vooral als ze onder eiken grazen of als ze veevoergras eten dat in de buurt van aangedane eiken is verzameld. Kortom, houd uw dieren uit de buurt van die bomen. De allergische reacties bij dieren zijn hetzelfde als bij de mens. Vooral honden kunnen last krijgen van branderige ogen en geïrriteerde luchtwegen (hoesten).
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Laboriginals schreef:Gras-aren kunnen natuurlijk wel, maar het zou toch heel toevallig zijn dat ik in de 16 jaar dat ik daar dagelijks loop met meerdere honden, er nog nooit eentje een grasaar heeft gehad, en dan nu twee tegelijk. En ook nog allebei in hun luchtwegen. Ik sluit niks uit natuurlijk, maar denk toch eerder even aan iets anders.
Zoals inderdaad die eikenprocessierups. Hoewel ik ze dit jaar nog niet veel heb gezien, wat ook Juliette al opmerkte. Maar ik heb wel eens gelezen dat ook de spinsels van vorig jaar nog voor overlast kunnen zorgen.
Het is mij vooralsnog een raadsel. Ik zie verder helemaal niks aan ze, ze zijn niet ziek of onrustig. Ze hebben alleen kennelijk een geïrriteerde keel c.q. neus. Als ze morgenochtend nog zo aan het rochelen zijn, ga ik er even mee naar de dierenarts. Maar ja, of de dierenarts het raadsel zal kunnen oplossen :confused:

Hanneke
Ik hoop van ganse harte dat het geen grasaren zijn, want dan is wachten echt een risico! Onze Fust heeft er vorig jaar eentje in haar oor gehad. Ze liep op de wandeling al scheef en lag binnen anderhalf uur op de operatie tafel; toch was het trommelvlies beschadigd en het evenwichtsorgaan aangetast. Ze heeft nog enkele weken scheef gelopen. Zo snel kan het dus gaan! En ook ik heb het nooit eerder gehad, en bij mijn ouders thuis ook niet. Maar het zou natuurlijk kunnen dat die twee net aan hetzelfde stengeltje met grasaren hebben staan ruiken??
Hoe het ook zij: sterkte! Ik hoop dat het meevalt.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

hoe gaat het met de dames?
hopelijk gaan hun klachten snel over! zou niet weten wat het kan zijn :confused:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Het kuchen en ´reverse sneezing´ is nagenoeg weg. Heel af en toe nog een klein keelschraapje. Alleen wilde oma Tinkle vanmorgen geen brokken. Dat gebeurt wel vaker en als ik ze dan week, eet ze ze even later wel op 8) Zo ook vanmorgen. Dus ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Ze is verder levendig, gewoon, net als anders. Aan Pippi merk ik helemaal niks, die huppelt vrolijk rond :)
Wat die acute keelirritatie geweest is, zal ik wel nooit te weten komen :confused: Hopelijk was het ééns maar nooit weer.

Hanneke
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Apart verhaal he, maar gelukkig zijn de dames beide weer in orde :)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Gelukkig voelen ze zich weer beter! :klasse:
Vanochtend ben ik overigens wel een paar nesten processierupsen tegengekomen, maar nog steeds betrekkelijk weinig t.o.v. vorig jaar.
Maar als dat het geweest was dan hadden je meiden er waarschijnlijk wel langer last van gehad...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie