Alweer een raar plekje?!

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Alweer een raar plekje?!

Ongelezen bericht door Monique »

Rudy heeft sinds een dikke week weer een plekje, links naast de staartaanzet... hij vindt het niet fijn als je eraan zit.
Ik kon eerst niets vinden maar het is een plekje ter grootte van een euro ongeveer. Beetje rood en wat gelig met wat korstjes :( .
Sinds 2 dagen maak ik het schoon met een biotexoplossing maar vanochtend zag ik ineens dat hij een streep op zijn achterkant had van etter wat uit het plekje gekomen was.
Hij kan er niet aan krabben maar natuurlijk wel likken en bijten.
Het plekje lijkt niet groter te worden en ziet er vrij rustig uit maar ja, wat is het he?
Normaal gesproken zou ik het nog even aanzien, maar omdat we eind volgende week op vakantie gaan weet ik niet zo goed wat te doen, wel of niet naar de da?
De vorige keer dat Ruud een plekje had was het krentenbaard :shock: maar kunnen honden dat dan ook bij de staart krijgen?
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

Zou zijn anaalklier kunnen zijn, dat zit vaak naast de staart aanzet en dan net eronder.

1 van onze honden vroeger had dat zo vaak dat wij dit zelf kon uitknijpen en er niet meer voor naar de da hoefde. Als je niet weet hoe precies zou ik gewoon een ritje maken naar de da. Kan vervelend zijn en heel veel zeer doen. Als het dit ongemakje is natuurlijk. :)
Afbeelding
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

dat is een hotspot
al me kinders uitgevlogen
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

speurneus carola schreef:dat is een hotspot
Ja, dat dacht ik in de 1e instantie ook maar dit plekje wordt niet echt groter vandaar dat ik dacht dat het misschien toch iets anders was.
Vanochtend kon ik het met veel moeite weer vinden en nu zit er een korstje op. Ik heb gisteren callendulan wondspray geprobeerd maar Ruud wordt hier helemaal dol van (hij houdt zowiezo niet zo van spuitbusjes....) en rolt dan de hele tuin door :?
Ik bekijk het vanavond nog even opnieuw heel goed en ga bij twijfel dan vrijdag even langs DA, dan weten we het maar weer zeker en hebben we nog een week.....
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

als er korstje op zit nix meer aan doen, dan droogt het in en vallen de korstjes er vanzelf af, als je het nat gaat houden door zalfjes en zo gaat het weer zweten en blijft het onrustig
al me kinders uitgevlogen
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Oke Carola, bedankt!! :)
Afbeelding

Bedankt Monika!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Sterkte met het plekje, ik hoop dat het nu weg blijft.
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Nou, toch maar langs DA, het zat me toch niet lekker.... en het was toch een hotspot, waarschijnlijk al wel op zijn retour :( .
Wat haren weggehaald en de korstjes en nu moet ik het 2x daags schoonmaken met betadineoplossing, daarna spoelen en drogen en dan vetaderm erop smeren.
We hebben eerst gekozen om geen antibiotica te doen omdat hij dat in mei ook al gehad heeft ivm de krentenbaard.
Als het volgende week niet beter is (of erger wordt) dan nog maar meer haar weghalen en dan kan ik eventueel altijd voor de vakantie nog antibiotica ophalen.
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Ik heb voor hotspot een spray van de dierenarts.

Virbac Cortavance

Het enige wat ik doe is de haartjes wegknippen, het schoonmaken met betadine oplossing en dan iedere dag twee keer een spuitje erop. Werkt perfect :D
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Bedankt voor de tip, ga ik ook maar in huis halen, is het alleen bij de da te koop?
Ik moet zeggen dat die vetaderm wel goed werkt, het is alweer bijna weg gelukkig :)
Afbeelding

Bedankt Monika!
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Wij gebruiken ook vetaderm voor de hotspot! Werkt hier super!
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
Plaats reactie