Herman 70 schreef:Mooie foto`s zeg!
Maar is dat zo inspannend dat ze de dager erna bijgevoerd moet worden?
Ik heb echt geen idee hoor je al wel aan mijn vraag.

Van 1 dag valt het meestal nog wel mee, maar twee dagen (en regelmatig elke week) gaat het tellen.
Voorbeeldje:
Vorige week had ik 2 jachtdagen:
's ochtends om 6 uur beginnen op de ganzen/eenden tot 11 uur, waarbij er enkel gezwommen moest worden. Om 4 uur in de middag aantreden op duiventrek tot zonsondergang (half 10 waren we terug bij de auto's)
twee dagen later een jacht op duiven in tarwe/aardappels (tarwe is heel dicht, en aardappels hebben allemaal geulen waardoor ze dus continu moeten springen/huppen om door de begroeiing te komen) van zo'n 6 uur achtereen.
De afgelopen dagen dan 2 dagen achter elkaar:
11 uur in de ochtend starten tot 6 uur in de avond. Waarbij de jacht van de foto's heel veel lopen en klauteren is: lopen in de mais (niet stuurbaar dus ze moet zelf alles door rennen), diepe tochten die ze in en uit moeten en natuurlijk weer over de aardappels. Niet te vergeten vergt zoeken/neusgebruik ook energie, evenals geconcentreerd op post blijven (Juna mist geen enkel apport

)
De dag na deze jacht om 2 uur in de middag tot zonsondergang aan het werk: eveneens weer diepe tochten, veel zwemmen en vooral goed en snel binnenhalen.
Geloof me, je ziet je hond afvallen! Juna stond na haar bevalling op rantsoen om de zwangerschapskilo's eraf te halen, maar na de laatste jacht vond ik haar erg mager geworden, dus zit ze nu weer op een kilo per dag ipv 400gram. Mede genomen dat ze de komende weken ook weer vol aan de bak zal gaan en dus wat vetreserves wel kan gebruiken