Morgen operatie
-
- Middelgrote hondenneus
Morgen operatie
Morgen wordt Shuka geopereerd aan een testikeltumor. Best wel spannend gezien zijn leeftijd. Hij is ruim 12 jaar maar verder lijkt hij goed gezond te zijn en geniet hij nog volop van zijn leven dus zou hij als dit goed gaat nog wel een tijdje mee kunnen.
We hebben dus besloten om deze operatie toch uit te laten voeren, zeker omdat de tumor erg hard lijkt te groeien. Dus als we niets doen dan gaat het fout en opereren kan fout gaan. Dan moet je van twee slechte dingen toch de beste kiezen.
Wel wordt het bij een chirurgisch centrum gedaan i.p.v. bij de eigen dierenarts. Daar werken ze met, in mijn ogen, betere narcoses waarbij ze de hond als het fout dreigt te gaan direct weer bij kunnen krijgen.
Ben wel zenuwachtig voor morgen. Duimen jullie allemaal met me mee dat het goed gaat morgen.
We hebben dus besloten om deze operatie toch uit te laten voeren, zeker omdat de tumor erg hard lijkt te groeien. Dus als we niets doen dan gaat het fout en opereren kan fout gaan. Dan moet je van twee slechte dingen toch de beste kiezen.
Wel wordt het bij een chirurgisch centrum gedaan i.p.v. bij de eigen dierenarts. Daar werken ze met, in mijn ogen, betere narcoses waarbij ze de hond als het fout dreigt te gaan direct weer bij kunnen krijgen.
Ben wel zenuwachtig voor morgen. Duimen jullie allemaal met me mee dat het goed gaat morgen.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Heel veel sterkte morgen. Misschien ter geruststelling.. ik heb al twee keer bij een oude teef van ruim 13 de baarmoeder nog laten verwijderen wegens acute baarmoederontsteking. Beide keren knapten de oude dames er zienderogen van op. Hopelijk gaat dit bij jullie Shuka net zo en krijgt hij er nog een paar mooie jaren bij.
Hanneke
Hanneke
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
Ik ben te laat om mee te duimen maar wil jullie wel even heel veel beterschap wensen, hopelijk is alles goed gegaan!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
- Middelgrote hondenneus
De operatie van Shuka is goed gegaan. Het onder narcose brengen verliep vrij soepel. De OK heeft ongeveer 3 kwartier geduurd. Binnen 15 minuten daarna was hij weer klaarwakker. (wel met een of ander middeltje hoor).
Volgens de chirurg is Shuka in topconditie en kon hij haast niet geloven dat hij al 12 jaar oud is.
Shuka was gisteren de rest van de dag een zielig hoopje hond maar inmiddels heeft hij gegeten en scharrelt hij zelf weer door het huis.
Het gaat weer goedkomen gelukkig.
Volgens de chirurg is Shuka in topconditie en kon hij haast niet geloven dat hij al 12 jaar oud is.
Shuka was gisteren de rest van de dag een zielig hoopje hond maar inmiddels heeft hij gegeten en scharrelt hij zelf weer door het huis.
Het gaat weer goedkomen gelukkig.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013