Vanavond even een potje halen bij de dierenarts en morgen maar zijn plas opvangen en controleren op blaasontsteking en morgen om 18 uur met hondje zelf langs komen. Denk zelf niet aan een blaasontsteking maar we wachten het maar af.
Jochem blijft maar veel plassen en drinken
-
Koor
- Hele grote hondenneus

Jochem blijft maar veel plassen en drinken
Al eerder geschreven dat Jochem veel plast en meer drinkt dan anders. Telefonisch contact gehad met de dierenarts en het advies was even aanzien. Het leek weer beter te gaan maar vandaag toch weer een ander plaspatroon dan normaal. Hij plast nu veel en hele grote plassen.....
Door het vele plassen ook veel drinken.
Vanavond even een potje halen bij de dierenarts en morgen maar zijn plas opvangen en controleren op blaasontsteking en morgen om 18 uur met hondje zelf langs komen. Denk zelf niet aan een blaasontsteking maar we wachten het maar af.

Met dank aan Sharon
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
-
FunnyNina
- Speurneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Ik wil je ook niet bang maken of iets, gewoon een tipje...Koor schreef:Ik wil zeker dat ze hem testen op suikerziekte en op nierfunctie. Maar het kan ook gewoon toch een blaasontsteking zijn.
Denk bij een blaasontsteking idd aan veel kleine plasjes (en pijnlijk bij het plassen) en niet hele grote plassen.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Koor
- Hele grote hondenneus

Nee hoor, zo vat ik het ook niet op hoor. We starten met een onderzoek naar blaasontsteking en als dat het niet is moet er verder gezocht worden. Bij suiker, nieren en cushing zijn dit ook voorkomende klachten en dat neem ik indien nodig zeker mee.Kay schreef:Ik wil je ook niet bang maken of iets, gewoon een tipje...Koor schreef:Ik wil zeker dat ze hem testen op suikerziekte en op nierfunctie. Maar het kan ook gewoon toch een blaasontsteking zijn.
Denk bij een blaasontsteking idd aan veel kleine plasjes (en pijnlijk bij het plassen) en niet hele grote plassen.

Met dank aan Sharon
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
-
Koor
- Hele grote hondenneus

Geen koorts en geen zieke indruk. De urinestick gaf geen duidelijke afwijking. In urine wel een verhoogde aanwezigheid van eiwitten. Soortelijk gewicht urine lager dan normaal ( gemiddeld 120 nu 116 ) maar nu niet zorgelijk. Uit residu geen kristallen maar wel ontsteking zichtbaar. Microscopisch onderzoek gaf ook geen gruis aan.Voorlopig voor nu vermoeden van toch een blaasontsteking en een AB voor 10 dagen meegekregen. Over 9 dagen weer opnieuw urine laten controleren en als er geen verbetering is gaan we weer verder kijken. Ook getest op suiker en dat is het gelukkig niet.
Dan je wel voor je belangstelling!
Dan je wel voor je belangstelling!

Met dank aan Sharon
-
roef
- Speurneus