gebitsverzorging
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

gebitsverzorging
Wat doen jullie om het gebit van je labje gezond te houden? En doe ik wel genoeg?
Roxy eet rauw en krijgt af en toe runderkophuid, ossestaart of bullepees tussendoor om te knagen. Hiermee houdt ze haar tanden schoon.
Ze krijgt ook soms tussendoor een rauw eitje of wat geitenyoghurt.
Ze krijgt nooit iets van ons eten, dus geen suikers of wat dan ook.
Ze stinkt gelukkig nooit uit haar mond. Ze ruikt gewoon neutraal.
Maar haar tanden of tandvlees poets ik nooit. Dat wil ze namelijk niet, ze houdt haar hoofd niet stil en wringt zich weg.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit doen. Is het erg als ik nooit poets? Is knagen aan zeer harde runderkophuid voldoende?
Roxy eet rauw en krijgt af en toe runderkophuid, ossestaart of bullepees tussendoor om te knagen. Hiermee houdt ze haar tanden schoon.
Ze krijgt ook soms tussendoor een rauw eitje of wat geitenyoghurt.
Ze krijgt nooit iets van ons eten, dus geen suikers of wat dan ook.
Ze stinkt gelukkig nooit uit haar mond. Ze ruikt gewoon neutraal.
Maar haar tanden of tandvlees poets ik nooit. Dat wil ze namelijk niet, ze houdt haar hoofd niet stil en wringt zich weg.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit doen. Is het erg als ik nooit poets? Is knagen aan zeer harde runderkophuid voldoende?
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

Ben ook wel benieuwd hoe anderen dit doen.
Tandenborstel is kaken dichtklappen en in tweeen bijten
Wat ik nu doe (naast het benodigde knaagmateriaal):
na het zwemmen in een lekkere stinksloot neem ik Castro altijd af met een vochtige washand, ook zijn kop. Hij gaat dan een klein beetje hap/spelen met de washand, dan haal ik de washand gelijk even goed over zijn gebit. Ik heb geen idee of het net zo goed helpt als poetsen maar ik heb deze tip ooit eens gekregen en meneer heeft er geen bezwaar tegen
Heb ook eens de tip gekregen om een gaasje om je vinger te winden en dit langs het gebit te halen. Heb ik zelf alleen nog nooit geprobeerd.
Tandenborstel is kaken dichtklappen en in tweeen bijten
Wat ik nu doe (naast het benodigde knaagmateriaal):
na het zwemmen in een lekkere stinksloot neem ik Castro altijd af met een vochtige washand, ook zijn kop. Hij gaat dan een klein beetje hap/spelen met de washand, dan haal ik de washand gelijk even goed over zijn gebit. Ik heb geen idee of het net zo goed helpt als poetsen maar ik heb deze tip ooit eens gekregen en meneer heeft er geen bezwaar tegen
Heb ook eens de tip gekregen om een gaasje om je vinger te winden en dit langs het gebit te halen. Heb ik zelf alleen nog nooit geprobeerd.
-
rimanime
- Speurneus

Als ze genoeg te knauwen hebben op zoals jij schrijft gebruik je al een natuurlijke tandenborstel is en borstelen overbodig. Hier worden de tanden en kiezen nooit gepoetst. Als je goede voeding geeft en of met voldoende kauwwerk is het beslist niet nodig 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Roos
Eens met Rimanime, ook hier wordt nooit gepoetst 
Mooi voorbeeld is de BC van mijn vriend, zij was meegegaan met zijn ex (alleen brok) en kwam terug met een erg vies gebit.
Terug bij hem kreeg ze weer penslap en een bonk (ook brok) om op te knagen en nu heeft zij weer een superschoon gebit.
Itt het vijfjarige hondje van mijn broer, zij krijgt brok en blik en haar tanden zien er afschuwelijk uit voor zo'n jonge hond.
Dit ondanks het knaagwerk dat zij krijgt.
Mooi voorbeeld is de BC van mijn vriend, zij was meegegaan met zijn ex (alleen brok) en kwam terug met een erg vies gebit.
Terug bij hem kreeg ze weer penslap en een bonk (ook brok) om op te knagen en nu heeft zij weer een superschoon gebit.
Itt het vijfjarige hondje van mijn broer, zij krijgt brok en blik en haar tanden zien er afschuwelijk uit voor zo'n jonge hond.
Dit ondanks het knaagwerk dat zij krijgt.
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

-
Anita74
- Middelgrote hondenneus

-
fieke
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
- Caya
- Hele grote hondenneus

Ik strooi, zodra ik 'plak' waarneem, enige tijd PlaqueOff over het eten. Werkt super! De tanden worden weer schoon en ze ruiken niet meer uit hun bek. Poetsen vinden ze niet leuk en kluiven helpen niet echt. De jongste honden hebben er nog geen last van maar de ouderen wel.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
Muiske
- Grote hondenneus

Wat geven jullie je honden te kauwen? Bob krijgt meestal zo'n kauwbot van de dierenwinkel maar dat is na een weekje kauwen meestal al ver op. Is er iets wat duurzamer is en waar ze lang over doen om het op te krijgen?
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

Muiske schreef:Wat geven jullie je honden te kauwen? Bob krijgt meestal zo'n kauwbot van de dierenwinkel maar dat is na een weekje kauwen meestal al ver op. Is er iets wat duurzamer is en waar ze lang over doen om het op te krijgen?
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Roxy krijgt meestal een staaf (80 cm) runderkophuid, want dat is het hartst. Die haal ik na een half uur weg, anders knaagt ze hem in 1 keer op en dat vind ik veel te duur. Zo'n ding kost een euro of 4.
Maar na een half uur is hij wel half op.
Ze krijgt ongeveel 2 keer per week.
Soms krijgt ze een bullepees van 80 cm, maar die is na 10 minuten al op. Dat is eigenlijk te zacht spul. Maar omdat ze het zo lekker vindt, krijgt ze het toch af en toe.
Ik heb nog niks kunnen vinden waar ze echt lang mee doet.
Wat voor kauwbot geef je Bob, waar hij een week mee doet? Ik ben heel benieuwd.
Maar na een half uur is hij wel half op.
Ze krijgt ongeveel 2 keer per week.
Soms krijgt ze een bullepees van 80 cm, maar die is na 10 minuten al op. Dat is eigenlijk te zacht spul. Maar omdat ze het zo lekker vindt, krijgt ze het toch af en toe.
Ik heb nog niks kunnen vinden waar ze echt lang mee doet.
Wat voor kauwbot geef je Bob, waar hij een week mee doet? Ik ben heel benieuwd.
-
Muiske
- Grote hondenneus

Ik geef hem vaak een groot bot van runderhuid. Daar mag bob dan een half uurtje op kauwen. Hij krijgt het niet elke dag, drie of vier keer per week. Dus daarom doe ik een week met zon bot. Vind ze ook veel te duur om ze elke dag te geven. (bot kost 6 euro.)