KVV

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

KVV

Ongelezen bericht door vanhaut »

Wij voeren yara nu gemengd .. Regelmatig brok en KVV in t weekend

Maar we willen nu toch helemaal overstappen.. Wij kopen nu smuldier, rodi en energique. Maar dat is kosten technisch niet handig.

Na wat googlen kom ik op Lotgaring .. Dit kan ik in de buurt krijgen en past in de vriezer :D . Barfen durf ik niet aan en is voor mij lastiger.

Ik reken met 2% voer van het lichaamsgewicht. Yara weeg 28 kilo dus ong. 560 gram.. Dus net 1 pakje .. Ze krijgt ook een boterham en een appeltje per dag, dus die 500 gram lijkt me dan genoeg.
Kan ik volstaan met een gemende krat met 36 pakjes? Is dar afwisselend genoeg ? En om te knagen ? Wat geef ik er dan bij ?
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik geef ook lotgering. Die combikrat is heel handig voor de afwisseling. Verder geef ik om te knagen buffelhuidstaafjes. Ze doen het er al jaren prima op! :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Allard

Re: KVV

Ongelezen bericht door Allard »

vanhaut schreef:Wij voeren yara nu gemengd .. Regelmatig brok en KVV in t weekend

Maar we willen nu toch helemaal overstappen.. Wij kopen nu smuldier, rodi en energique. Maar dat is kosten technisch niet handig.

Na wat googlen kom ik op Lotgaring .. Dit kan ik in de buurt krijgen en past in de vriezer :D . Barfen durf ik niet aan en is voor mij lastiger.

Ik reken met 2% voer van het lichaamsgewicht. Yara weeg 28 kilo dus ong. 560 gram.. Dus net 1 pakje .. Ze krijgt ook een boterham en een appeltje per dag, dus die 500 gram lijkt me dan genoeg.
Kan ik volstaan met een gemende krat met 36 pakjes? Is dar afwisselend genoeg ? En om te knagen ? Wat geef ik er dan bij ?
Geven wij ook. die botjes krijg hij soms niet altijd. Maar is voldoende afwisseling. Guus krijg hier een Nylabone om te knagen. Oh en weet niet of je wel is pens hebt gegeven? Maar dat stinkt wel lekker :lol:
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Pens als een hele pens ? Dat niet.. wel pens uit de vriezer.. bleg.. maar ooooo wat vond Bo het lekker. Yara vindt alles lekkerder dan haar brokken..

Ik heb imiddels een adres in ons dorp gevonden die het levert.. even kijken wat het daar kost.. Ik koop denk ik eerst totaalvoer Vlees Totaalvoer4 5% Rund,30% Lam,25% Kip 15% orgaan,15% botten,70% spiervlees

of die combi krat..Gecombineerde krat (5 pakjes van 6 verschillende totaalvoeren en 1 kg. runderkraakbeen) alleen die vis .. ik denk niet dat ze dat lekker vindt..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
Allard

vanhaut schreef:Pens als een hele pens ? Dat niet.. wel pens uit de vriezer.. bleg.. maar ooooo wat vond Bo het lekker. Yara vindt alles lekkerder dan haar brokken..

Ik heb imiddels een adres in ons dorp gevonden die het levert.. even kijken wat het daar kost.. Ik koop denk ik eerst totaalvoer Vlees Totaalvoer4 5% Rund,30% Lam,25% Kip 15% orgaan,15% botten,70% spiervlees

of die combi krat..Gecombineerde krat (5 pakjes van 6 verschillende totaalvoeren en 1 kg. runderkraakbeen) alleen die vis .. ik denk niet dat ze dat lekker vindt..
Guus heeft hier geen problemen met vis.
Afbeelding

Zo ziet ook de pens eruit. dus ook met stukken spier en botten erin.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Wij geven ook Lotgering alle smaken worden hier gewaardeerd :D
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

ik ga het gewoon proberen.. in mijn dorp zit ook iemand die het verkoopt, ze is wel iets duurder als op de site, maar ik betaal dan geen bezorgkosten..

Op de site is de krat 25 euro en betaal ik aan bezorgen 11 euro (ik neem aan voor heen en terug).. en dan nog 5 euro statiegeld voor de krat.. dus 41 euro. Bij haar betaal ik 32.50 incl. 5 euro statiegeld voor die krat..

Ik bestel eerst maar de rund variant.. (met rund lam en kip)

eens kijken hoe dat bevalt bij mevrouw :-0) ze is zooo schattig als ze doorheeft dat ze vlees krijgt.. ze draait dan rondjes bij haar bak ;-)
Allard

die 5 euro valt wel na 1 x bestellen. Je hebt dan 1 krat die lever je weer in voor 5 euro en je betaald ook 5 euro.

Alsnog zit je dan 36 om 31 hehe
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Mijn honden doen het ook super op lotgering :D
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Heb nu sinds een week Lotgering in huis, hebben de combikrat genomen! Zyva vindt het erg lekker. Vond de pens wel echt mega stinken, erger dan de pens van andere merken had ik het idee!
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Han van Vossen heeft ook lotgering en vraagt geen statiegeld of bezorgkosten.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

jeltje schreef:Heb nu sinds een week Lotgering in huis, hebben de combikrat genomen! Zyva vindt het erg lekker. Vond de pens wel echt mega stinken, erger dan de pens van andere merken had ik het idee!
Hoeg groot zijn de pakjes?
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Een pond.
Voor Huub precies genoeg voor 1 dag.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Pond wist ik, maar hoe groot ? Formaat smuldier ?
Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Angelique »

We hopen dat over een maandje onze nieuwe aanwinst geboren gaat worden :verliefd1: We zijn ons nu aan het orienteren op voedsel (wordt het brokken, of toch kvv). :confused: Na gesprek met de fokker overwegen we nu toch serieus om bij lotgering te bestellen. Zij heeft er hele goede ervaringen mee.
Nu vraag ik me alleen af, hoe groot zijn pakketjes van 500 gram? Dat is misschien een rare vraag, maar we proberen nu namelijk in te schatten hoe groot een vriezertje moet zijn ;) ook lees ik dat mensen hier op het forum vaak voor 2 maanden bestellen, vraag me af hoeveel opslag ruimte je nodig hebt voor al dat verse voer...?
Ik lees dat vanhaut ook vraagt wat de afmetingen zijn van een pakketje vlees, hopelijk is er een lotgering expert die het ons kan vertellen :wink:
Plaats reactie