Tessa heeft artrose

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Loiseau
Snuffelneus
Snuffelneus

Tessa heeft artrose

Ongelezen bericht door Loiseau »

Tessa heeft artrose in beide voorpoten, elleboog en schoudergewrichten. Sluipend werd dit steeds erger, het begon 1,5 jaar geleden met af en toe manken na zeer intensieve beweging, de laatste tijd werd dit dagelijks . Dus ipv pijnstiller zonodig, nu gestart met dagelijkse pijnstilling. Ze doet het er goed op, maar ze moet nog 7 worden, voelt een beetje als het begin van het eind. Volgens DA heeft haar slechte start de eerste drie jaar Van haar leven(verwaarlozing en ondervoeding) aan het proces mee gedragen.

Afijn, ik moest het even kwijt!
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Zonde, hoop dat Tessa toch nog een beetje kan genieten van haar leventje bij jullie, en dat de pijn een beetje meevalt, succes met de medicatie.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wij geven ook Primeval Gelatinaat erbij onze Zosja heeft het ook zei het nog niet zo erg maar baat het niet dat schaad het niet sterkte
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dat zijn geen leuke berichten :(
Sterkte met jouw meisje, ik hoop dat zij veel baat zal hebben van de pijnstilling.
Loiseau
Snuffelneus
Snuffelneus

Dank voor jullie berichtjes, ze krijgt ook enkele maanden Glucosamine en chrond. Echter zonder veel resultaat. We blijven het gewoon geven, alle beetjes helpen.
*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door *Remy* »

Mijn teefje heeft erg slechte heupen (artrosevorming sinds haar 2e jaar). Sinds haar 8e zit ze op een maximale dosis rimadyl (naast de chondroitine en glucosamine). Sinds haar 10e is daar tramadol bij gekomen. Als maagbeschermer krijgt ze groenlipmossel. Ze is nu bijna 13 en loopt nog steeds, op haar eigen tempo, mee met mijn andere honden (elke dag een boswandeling van minimaal een uur). Wat ze wel al 3 jaar lang elke maand krijgt, en indien nodig om de 2 weken, is een behandeling van een manuele therapeut, die zich hoofdzakelijk concentreert op haar rug en die helemaal los maakt. Wanneer een hond problemen heeft aan de voor- of achterhand dan gaat hij compenseren, wat hij doet middels het aanspannen van zijn rugpsieren. Wanneer deze spieren gaan verharden en verkrampen kan dit pijnlijker zijn dan het daadwerkelijke probleem.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Hebben jullie wel eens over acupunctuur nagedacht? Hier schijnen ook veel honden baat bij te hebben en stukken beter te gaan lopen.
*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door *Remy* »

Roos schreef:Hebben jullie wel eens over acupunctuur nagedacht? Hier schijnen ook veel honden baat bij te hebben en stukken beter te gaan lopen.

Ja, Misty heeft accupunctuurbehandelingen gehad toen ze een jaar of 3 was. Het deed niet veel, maar ik heb desondanks goudimplantaten laten zetten in haar heupjes (bij dokter Schulze in Duitsland). Ik weet niet of ze er baat bij heeft gehad, weet alleen dat ze toch een oude dame is geworden, tegen alle verwachtingen in.
Loiseau
Snuffelneus
Snuffelneus

@remy, jouw verhaal geeft weer wat hoop.. Als ze oud mag worden teken ik daarvoor.

Accupunctuur, tja ik weet niet ik heb er zelf niets mee, ik houd het voorlopig nog even achter de hand.
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Hoi,

ik weet niet welke glucosamine en chondroitine je gebruikt? Mij werd laatst verteld dat Treedo compleet een hele goeie s voor de hond. Dit is glucosamine, chondroitine en visolie. Als je googled op Treedo kun je de verkoopadressen bij jou in de buurt vinden.
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Jol
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Jol »

Hoi,

Onze Saar, inmiddels 13,5 jaar, heeft ook sinds haar 6e/7e jaar artrose. Wij zijn toen direct begonnen met het geven van 1 capsule Glucosamine/Chrondroitine/MSM/Omega 3-6-9 van het eigen merk van De Tuinen. Saar doet het daar al járen prima op! Bij haar heeft het echt baat. Momenteel loopt onze bejaarde dame heel langzaam en stijf, maar dat heeft natuurlijk ook veel met haar leeftijd te maken.
Ondanks haar artrose heeft 'mevrouw' een super vitaal leven gehad en geniet ze nu van haar oude dag :)
Dikke knuffel voor Tessa :groteknuffel:

Groetjes,
Jolanda
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

onze Pearl heeft veel baat bij de massages die ik geleerd heb te geven. ze is veel soepeler geworden.

ik ben het eens met "remy"
waarin hij/zij schrijft:
Wanneer deze spieren gaan verharden en verkrampen kan dit pijnlijker zijn dan het daadwerkelijke probleem.

ik heb Annemarie Hoogendijk van woefchi bij mij thuis laten komen omdat Pearl een nekhernia had. heb van Annemarie geleerd welke punten ik aandacht moest geven en hoe ik haar moest masseren.ik zie duidelijk verbetering in haar bewegen.
Afbeelding

met dank aan Pauline
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Polka heeft ook atrose aan ellebogen, polsen en tenen en staat nu 2 jaar op pijnstilling. In de winter krijgt ze de max. dosering en in de zomer heeft ze de helft nodig. 3 x per jaar ga ik met haar naar Kreupeldier (dorit ahron) en die zet haar rug recht.
Verder krijgt ze fortiflex 525 erbij om de maand.
Lange wandelingen kan ze niet meer aan, dan loopt ze in de loop van de dag erg mank. Hooguit een half uurtje per x, dat is genoeg voor haar.
Plaats reactie