vanmorgen in alle stilte een lange ronde door ons park,de gemeente laat de natuur zijn gang gaan en op wat velden na die gemaaid worden laten ze de natuur zijn werk doen.en dat gaat de natuur prima af!
ik wordt regelmatig getrakteerd op vissende ijsvogeltjes en dan slaat mijn hart iedere keer een slag over zo mooi zijn ze
een hoop roofvogels die vlak voor je ineens een duif of muis slaan
egeltjes die hun kostje bij elkaar scharrelen(nee Roef die wil niet met je bal spelen
nou ja iedere keer zie ik wel iets moois.
de gemeente is de mens terwille en heeft een paar bankjes op mooie plekjes neer gezet.
ik plof op zo`n bankje op een heuveltje onder een lindeboom en kijk naar de capriolen van Roef en Hidde.
Die hebben een hele grote modderplas gevonden op het veld onderaan het heuveltje en krijgen de dolle 5...puur genieten dus!!
ik hoor de hele tijd al een hoop gepiep en ge fluit en kijk een rond,een stuk of 10 goud haantjes zit op de grond en op de stam van de boom en absoluut niet bang!
na deze verbazing bekomen komt er nog meer.... een paar vliegen gewoon op de bank er scharrelen op en naast me op zoek naar spinnetjes
wat lieffff
Roef en Hidde komen weer naar me toe en ik denk jammer! die vliegen nu weg
nou echt niet! Roef doet niks en is alleen nieuwschierig en blijft op mijn zit ook zitten met een paar vogeltjes om hem heen,hij wil aan ze ruiken maar dat gaat het volkje net te ver en hippen dan weg
Hidde lijn ik aan en leert nu mooi dat NEE! LAAT! betekend dat hij ook deze dieren met rust moet laten en heeft daarna ook alleen ook voor het zakje beloningen in mijn zak
na een paar minuten zijn alle hoekjes en gaten ontdaan van spinnen en ander gekrioel,en het groepje vliegt verder mij in stomme verbazing en een brok in de keel achterlatend!
geluk zit in 10 hele kleine vogeltjes en 2 rustige hondjes
ben even een heel rijk mens