Onze Saar, 13½ jaar oud, krijgt morgen een gebitsreiniging onder narcose. Vorige week gingen we met haar naar de DA om een nageltje te laten knippen dat erg lang was, en gezien haar leeftijd deed de DA een kleine check-up. Toen hij haar in de bek keek schrok hij toch behoorlijk

. Als we hier nu niets aan laten doen, krijgt ze op korte termijn w.s. last van kaakontsteking of andere ontstekingen, omdat in haar bek erg veel bacterien zitten. Als de bacterien in het kaakbot gaan zitten, zal ze daar veel pijn van krijgen. En dat is natuurlijk iets wat we niet willen.
Ook vroeg hij of Saar onlangs zonder reden wel eens gebraakt had en ja... dat is inderdaad zo. De bacterien die in haar bek zitten krijgt ze namelijk ook binnen als ze slikt en dat kan de maag/darmen weer irriteren.
Dus: we hebben besloten het morgen gewoon te laten doen.
3 maanden geleden ging ze ook al onder narcose vanwege een operatie aan 3 tumortjes bovenop haar mooie koppie

, en daar herstelde ze heel erg snel van; na een paar uur stond ze alweer op haar poten en begroette me al kwispelend toen ik thuis kwam.
Maar ja, narcose bij ons oudje blijf ik spannend vinden.
Groetjes,
Jolanda