pup 6 maanden overzetten van brok naar KVV
-
Baco&Luna
- Kleine hondenneus

pup 6 maanden overzetten van brok naar KVV
Goedemorgen,
Baco krijgt kvv, famrfood fresch, carniberst en energique.
Luna krijgt op het moment nog specific puppybrok. ik zit er over te denken om Luna ook al over te zetten op KVV, kan dat kwaad omdat ze nog aan het groeien is ?
en welke merken en varianten kan ik haar dan het beste voeren, zodat ze de benodigde voedingsstoffen voor een pup wel binnen krijgt ?
alvast bedankt
Baco krijgt kvv, famrfood fresch, carniberst en energique.
Luna krijgt op het moment nog specific puppybrok. ik zit er over te denken om Luna ook al over te zetten op KVV, kan dat kwaad omdat ze nog aan het groeien is ?
en welke merken en varianten kan ik haar dan het beste voeren, zodat ze de benodigde voedingsstoffen voor een pup wel binnen krijgt ?
alvast bedankt
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

-
Baco&Luna
- Kleine hondenneus

dat denk ik ook dat ze betere voedingstoffen binnen krijgt met kvv, maar mijn dierenarts die niet tegen vers is, bij baco is hij er zelfs voor.
vind dat een pup het eerste jaar brok moet krijgen.
ik wil Baco en Luna eigenlijk een ander merk kvv gaan voeren, en eigenlijk het liefst graan vrij, (baco is allergisch)
Iemand een suggestie van een goede KVV maar ook nog betaalbaar voor 2 labjes ?
Combi's van verschillende kvv mag ook.
en hoe zet ik Luna over op vers ? gelijk helemaal van de brok af ?
vind dat een pup het eerste jaar brok moet krijgen.
ik wil Baco en Luna eigenlijk een ander merk kvv gaan voeren, en eigenlijk het liefst graan vrij, (baco is allergisch)
Iemand een suggestie van een goede KVV maar ook nog betaalbaar voor 2 labjes ?
Combi's van verschillende kvv mag ook.
en hoe zet ik Luna over op vers ? gelijk helemaal van de brok af ?

Bedankt Monika!
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Lijkt me een heel goed plan
Mijn hond heeft nog nooit 1 brok gehad, ook niet het eerste jaar. Maak je daar maar geen zorgen om. Vers is veel beter dan welke brok ook.
Als ik jou was zou ik gewoon overstappen. En naar mijn weten kun je op die jonge leeftijd ook gewoon cold turkey overstappen, van de een op de andere dag.
Graanvrij is Tinlo barfmenu, Alaska, Tammenga, Carnivoer, veel smaken van Lotgering, en zo kun je nog wel even doorgaan.
Je kunt idd de wat duurdere merken afwisselen met wat goedkopers. Lotgering is goedkoop.
Er zijn ook genoeg mensen die alleen Lotgering geven en erg tevreden zijn.
Succes met de overstap
Mijn hond heeft nog nooit 1 brok gehad, ook niet het eerste jaar. Maak je daar maar geen zorgen om. Vers is veel beter dan welke brok ook.
Als ik jou was zou ik gewoon overstappen. En naar mijn weten kun je op die jonge leeftijd ook gewoon cold turkey overstappen, van de een op de andere dag.
Graanvrij is Tinlo barfmenu, Alaska, Tammenga, Carnivoer, veel smaken van Lotgering, en zo kun je nog wel even doorgaan.
Je kunt idd de wat duurdere merken afwisselen met wat goedkopers. Lotgering is goedkoop.
Er zijn ook genoeg mensen die alleen Lotgering geven en erg tevreden zijn.
Succes met de overstap
-
Nancy
- Middelgrote hondenneus

Jonas, ook pup, gaat ook over op vers en ons is aangeraden om de eerste dagen afnemende gedeeltes van het vlees te overgieten met kokend water.
Hij krijgt wat meer dan een volwassen hond per kg en ik neem gewoon aan dat dat goed is voor hem.
Doen jullie er nog andere dingen bij dan alleen vlees? Groenten en zo?
Ik heb gisteren de eerste bestelling geplaatst, de vriezer staat klaar en we hopen er maar het beste van
Hij krijgt wat meer dan een volwassen hond per kg en ik neem gewoon aan dat dat goed is voor hem.
Ik heb gisteren de eerste bestelling geplaatst, de vriezer staat klaar en we hopen er maar het beste van
-
roef
- Speurneus

Roef en Hidde krijgen van pup af aan al gewoon vers en geen groei problemen hoor.
Hidde groeit trouwens nog steeds
kijk anders eens op barfplaats,daar groeien echt tientallen pups op op barf en KVV zonder te korten.
denk dat je da ergens de bel heeft horen luiden maar de klepel niet weet te vinden
juist het eerste jaar is voeding zo vreselijk belangrijk,en juist dan voer je je hond dood gekookte meuk zonder natuurlijke voedingsstoffen en stijf van de additieven??
ehhhh
zou het zelfde zijn mijn kinderen elke dag 3x cornflakes te geven,daar zegt da fabrikant ook van dat er alles in zit wat een opgroeiend kind nodig heeft.
geef dus je pupperd maar lekker vers en nogmaals lees je eens in op barfplaats.
er staat daar echt een schat aan info.
Hidde groeit trouwens nog steeds
kijk anders eens op barfplaats,daar groeien echt tientallen pups op op barf en KVV zonder te korten.
denk dat je da ergens de bel heeft horen luiden maar de klepel niet weet te vinden
juist het eerste jaar is voeding zo vreselijk belangrijk,en juist dan voer je je hond dood gekookte meuk zonder natuurlijke voedingsstoffen en stijf van de additieven??
zou het zelfde zijn mijn kinderen elke dag 3x cornflakes te geven,daar zegt da fabrikant ook van dat er alles in zit wat een opgroeiend kind nodig heeft.
geef dus je pupperd maar lekker vers en nogmaals lees je eens in op barfplaats.
er staat daar echt een schat aan info.
-
roef
- Speurneus

je hoeft echt niet het vlees te over gieten met gekookt water,tenzij je het een prettiger idee vind.Nancy schreef:Jonas, ook pup, gaat ook over op vers en ons is aangeraden om de eerste dagen afnemende gedeeltes van het vlees te overgieten met kokend water.
ik heb 2 honden coldturkey over gezet op vers(James 7 jaar en Hidde 7 weekjes) en absoluut geen problemen met het rauwe eten.
wel is het in het begin fijn om het voer op kamer temp. te laten komen,maar soms vergeet ik wel eens het voer uit de koelkast te halen en dan krijgen ze het koud.
mijn honden krijgen een groentenmix,maar ook niet iedere dag,een aantal rauwe eitjes per week,en vette vis,dit is ook te krijgen als een zalmmix dus ook voor Jonas is het mogelijk vette vis te eten
succes!
-
Nancy
- Middelgrote hondenneus

-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Inderdaad een paar rauwe eitjes per week en als ik groente kook (worteltjes, sperciebonen, bloemkool bijv.) dan wacht ik soms met zout er op doen tot het een beetje gaar is, haal wat van de groente uit de pan voor Roxy en doe dan pas zout bij de rest van de groente voor ons en kook het nog ietsje verder.
De groente voor Roxy doe ik dan afgekoeld bij haar vlees.
Soms verse haring (geen zoute) of eendenek
De groente voor Roxy doe ik dan afgekoeld bij haar vlees.
Soms verse haring (geen zoute) of eendenek
-
roef
- Speurneus

ja zeker kan een pup ontgiften.Nancy schreef:Ow, prettig!!
Ik denk dat mijn neus (en maag!) het prettiger vind als ik het NIET op nuchtere maag hoef te overgieten met warm water
Of Joris overgaat valt nog te bezien: ik ben al zover, de andere baas nog niet
Hoe zit het eigenlijk met ontgiften? Kunnen pups dat ook al hebben?
Jonas is nu een half jaar? en heeft brok gehad.
roef heeft de eerste 3 weken bij ons ook brok gehad en bij de fokker en eerste eigenaar ook(roef was 14 weken toen we hem kregen)
roef heeft 2 weken ontgift,vieze ogen erger stinken en de eerste dag wat dunnere poep.
dus het kan maar hoeft niet.
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Voor een pup is KVV beter dan een brok ivm het kunstmatig calcium dat in brokken zit. Dat kan een hond niet uitscheiden en daardoor kunnen groeistoornissen in het skelet ontstaan. In rauw zit (meestal) natuurlijk calcium en dat kan een pup wel uitscheiden dus een teveel verlaat het lichaam. Ik adviseer altijd het tegenovergestelde dan de DA, namelijk het eerste jaar vers en daarna als je dat wilt (liever niet) brokken. Succes! 
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005