Konijnenkeutels

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
roelien

Konijnenkeutels

Ongelezen bericht door roelien »

Tsja.. de vraag zegt het al.

Hoe leer ik mijn hond konijnenkeutels te negeren ipv ze op te eten?
Ze liggen echt overal, meestal voor mij onzichtbaar wat het niet makkelijker maakt.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Een delicatesse volgens Lola die overheerlijke keutels. Heb geen tip voor je helaas......
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
roelien

rimanime schreef:Een delicatesse volgens Lola die overheerlijke keutels. Heb geen tip voor je helaas......
Vind ze hier ook.... heb er ook nooit echt problemen mee gehad, maar ze wordt er ziek van, dus het mag echt niet meer...
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Jonas eet ze ook heel veel als hij de kans krijgt... Die geven we hem dus zo min mogelijk, bij hem kun je goed merken als hij op zoek gaat, neus aan de grond en snuiven...

Overigens is het wel een heel stuk minder sinds hij KVV eet. We geven hem er groenten bij. In de beginweek waren we op zoek naar de hoeveelheid groenten die hij erbij zou moeten hebben, eerst was het te weinig, dook hij nog harder op keutels en ging hij ook grazen. Nu hij meer groenten krijgt, graast hij niet meer en laat de keutels links liggen...

Misschien een tekort? Dat hoor ik vaker zeggen als honden poep eten...
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

roelien schreef:
rimanime schreef:Een delicatesse volgens Lola die overheerlijke keutels. Heb geen tip voor je helaas......
Vind ze hier ook.... heb er ook nooit echt problemen mee gehad, maar ze wordt er ziek van, dus het mag echt niet meer...
Dat is minder :(
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

mag jouw hond chocolade???? nee toch zeker?? dus wat doe je om te zorgen dat ie geen dodelijke chocolade eet? vervang nu de chocolade door konijnenkeutels en je hebt je manier om te zorgen dat ie geen keutels meer eet...
al me kinders uitgevlogen
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hmmm...
Chocolade ligt hier overal verscholen langs de kant van de weg, op de uitlaatplekken en in de bosjes waar ze los mogen lopen... Dat is niet zo moeilijk verbieden natuurlijk...

Maar konijnenkeutels die liggen hier in de kast, hij maakt de la open en haalt ze eruit, als hij ze al niet uit mijn hand jat natuurlijk... Geen idee hoe ik dat onder controle moet krijgen...

:D
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

ff vies doen en meenemen naar huis, doe ze in een potje met een deksel en zet ze in de kamer onder handbereik, daar leer je dat het niet mag om er aan te komen, net als aan de choolade, daarna neem je het mee naar buiten en doe je hetzelfde, nee is nee en als ie geen reactie geeft als je langs loopt dan beloon je hem uitbundig een stuk verder

laat hem in deze leerperiode niet los in de gebieden waar ze vrij liggen zodat niet tijdens de training de fout in kan gaan

volhouden dus suc6
roelien

Dankjewel!

Goed idee om ze mee te nemen, vind de vergelijking met chocolade niet helemaal opgaan, in de vorm van het trainen, wel dat het beide niet mag.
Maar met deze vervolguitleg erbij kan ik wel iets.

Los kan ook niet want ze mag er geen één binnen krijgen.
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

Waarom loop je un een gebied waar veel konijnen lopen. Zou zeggen probeer een andere omgeving te zoeken. Je plaagt je eigen maar ook die van je hond.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

is zelfde dat mensen miepen dat ze een kleuter nog niet kunnen leren bij de hondenmand weg te blijven, want daar is ie te klein voor, maar ze leren de kleuter wel vanaf dat ie kan lopen dat de kachel heet is...... daar is ie nuet te klein voor om te leren...... voel je???
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Ik wens je veel succes. :D
roelien

speurneus carola schreef:is zelfde dat mensen miepen dat ze een kleuter nog niet kunnen leren bij de hondenmand weg te blijven, want daar is ie te klein voor, maar ze leren de kleuter wel vanaf dat ie kan lopen dat de kachel heet is...... daar is ie nuet te klein voor om te leren...... voel je???
Kan er niks aan doen, maar ik kan me niet in je vergelijkingen vinden.
Een mand, staat op één plek, chocolade en andere gevaarlijke dingen staan in een kast.
Mijn meubilair staat in de kamer en kan ik heel makkelijk leren dat ze daar niet aan moet komen.
De konijnenkeutels liggen overal, zijn voor mij meestal niet te zien, dus dat is heel anders te trainen dan iets waar ze niet bij kunnen of wat voor de eigenaar zichtbaar is.
Maar ik ga aan de slag met je eerdere tip.

@floortje, ik snap je punt, maar als ik mijn hond ergens wil laten lopen waar geen konijnenkeutels zijn, dan moeten we in het dorp gaan lopen, want die dingen liggen hier overal. Aangezien ik vind dat ze niet tot 1-jarige leeftijd aan de lijn kan blijven lopen, zoek ik liever een manier om het er uit te trainen.

@herman, dankjewel!
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Hier zou het ook niet lukken om ze bij konijnenkeutels weg te houden...
We wonen middenin het centrum van de stad en op ieder grasveld liggen keutels hier in de omgeving: konijnen zijn bijzonder flexibel en hebben zich goed aangepast aan het stadleven hier.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

je hebt je hond toch ook geleerd overal te gaan zitten op commando??? en niet alleen op het trainingsveld of in de woonkamer????

niet zo somber inzien, dat is ook gelukt, dus overal van de konijnenkeutels af blijven kan ook lukken, tis alleen een kwestie van trainen trainen trainen

en het makkelijkste is om in de woonkamer te beginnen met daarop trainen omdat daar de minste afleiding is omdat de hond daar helemaal gewend is en zich dus prima kan concentreren op wat jij van hem wil
Plaats reactie