Prepusol, voorhuidontsteking
-
- Speurneus
Prepusol, voorhuidontsteking
Spirit begon steeds meer last van groene druppels te krijgen en dus heb ik Prepusol gekocht via een webapotheek. Vanaf zaterdag behandelen we hem ermee en we zagen al gelijk effect. Dus dat werkte prima en hij ligt gewoon te slapen als we hem ermee behandelen.
Echter, gisteravond begon hij opeens te piepen na het plassen en liep met een gebogen rug verder. Hij verloor bij het thuiskomen wat urine.
Zonet deed hij een lange plas en ging erna wat met de poten krabben en liep gewoon verder. Toch heb ik het idee dat hij toch nog een geirriteerde penis heeft want normaal gaat hij liggen rollen als ik beneden kom en dat deed hij nu niet.
Heeft iemand hier ervaring mee of Prepusol zijn penis kan irriteren?
Zal ik eerst zijn voorhuid eens wassen met kamille, want dat verzacht ook. Of moet ik toch de DA bellen? Ik weet het bij twijfel....
Echter, gisteravond begon hij opeens te piepen na het plassen en liep met een gebogen rug verder. Hij verloor bij het thuiskomen wat urine.
Zonet deed hij een lange plas en ging erna wat met de poten krabben en liep gewoon verder. Toch heb ik het idee dat hij toch nog een geirriteerde penis heeft want normaal gaat hij liggen rollen als ik beneden kom en dat deed hij nu niet.
Zal ik eerst zijn voorhuid eens wassen met kamille, want dat verzacht ook. Of moet ik toch de DA bellen? Ik weet het bij twijfel....
-
- Speurneus
Hier nooit die reactie gezien, maar zou het nu dan even behandelen met kamille en even geen perpusol.
Ik heb Bear geleerd om sowieso op commando even te poetsen. Maar nu zijn hormonen rustiger zijn ( verstand komt toch met de jaren
) heeft hij er ook geen last meer van.
Maar als je echt denkt dat hij pijn heeft....
Ik heb Bear geleerd om sowieso op commando even te poetsen. Maar nu zijn hormonen rustiger zijn ( verstand komt toch met de jaren

groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Speurneus
Ja, Spirit krijgt ook wel het commando om zichzelf even schoon te likken maar het werden opeens wel heel erg. Nu heeft hij wel last van een loops teefje hier in de buurt, of dat de boel verergert? Ik dacht dat het een ontstekingsreactie is op vuiligheid en met die pekeltroep op de weg was zijn buik elke keer heel vies.-kim- schreef:Hier nooit die reactie gezien, maar zou het nu dan even behandelen met kamille en even geen perpusol.
Ik heb Bear geleerd om sowieso op commando even te poetsen. Maar nu zijn hormonen rustiger zijn ( verstand komt toch met de jaren) heeft hij er ook geen last meer van.
Maar ik heb zonet een schone spuit gepakt en een flinke hoeveelheid kamille gebruikt en dat verzacht sowieso als het branderig aanvoelt. Ik ga straks na de wandeling nog een keer spoelen en vanavond ook nog een keer. Dan hoop ik dat het morgen een stuk beter gaat en zoniet dan gaan we de dierenarts maar even opzoeken.
-
- Speurneus
Re: Prepusol, voorhuidontsteking
Jep, hier precies hetzelfde. Hij had wat veel groene klodders, ik heb het twee dagen gebruikt en daarna nooit meer. Zijn hele penis was rood.HennyH schreef:Spirit begon steeds meer last van groene druppels te krijgen en dus heb ik Prepusol gekocht via een webapotheek. Vanaf zaterdag behandelen we hem ermee en we zagen al gelijk effect. Dus dat werkte prima en hij ligt gewoon te slapen als we hem ermee behandelen.

-
- Speurneus
Ik heb Prepusol zelf nooit gebruikt, inderdaad omdat ik toch al regelmatig gehoord had dat de reactie op dit middel nogal heftig kan zijn (en ik een reu heb die sowieso al heftig reageert op veel middeltjes).
Wat ik wel doe/deed is spoelen met Kamillethee, werkt verzachtend, en spoelen met Betadine (een aantal druppels opgelost in wat gekookt lauw water) en dat werkte goed.
Nu geef ik de reuen twee keer per dag 5 druppels Teunisbloemolie over hun voer en hoef ik eigenlijk nooit meer te spoelen en dat terwijl Pontus echt veel last had van voorhuidontsteking.
Wat ik wel doe/deed is spoelen met Kamillethee, werkt verzachtend, en spoelen met Betadine (een aantal druppels opgelost in wat gekookt lauw water) en dat werkte goed.
Nu geef ik de reuen twee keer per dag 5 druppels Teunisbloemolie over hun voer en hoef ik eigenlijk nooit meer te spoelen en dat terwijl Pontus echt veel last had van voorhuidontsteking.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
- Speurneus
-
- Speurneus
Prepusol geeft heel vaak dit soort reacties, het is echt geen fijn middel voor een hond.
Ik zou gewoon ook het spoelen doen met afgekoelde kamillethee, veel vriendelijker en zachter.
Ik zou gewoon ook het spoelen doen met afgekoelde kamillethee, veel vriendelijker en zachter.

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012
-
- Speurneus
Ik ben ook gelijk gestopt hoor want ik vond het zo zielig voor Spirit. Labradors piepen niet snel dus het zal behoorlijk pijn hebben gedaan. Ik heb inmiddels teunisbloemolie, even kijken hoe dat gaat.samantha schreef:Prepusol geeft heel vaak dit soort reacties, het is echt geen fijn middel voor een hond.
Ik kreeg nog een tip en dat was een paar keer per week een scheutje yoghurt geven. Dat vind Spirit vast ook wel een goed idee!