Lab en parkiet
-
- Middelgrote hondenneus
Lab en parkiet
Na veel zeuren van de kinderen over het hebben van nog een huisdier als vissen, spinnen, wandelende takken, een kat, konijn, muis, salamanders, kikkers, padden, dinosaurussen en weet ik waar ze allemaal mee aan kwamen, hebben we 'ja' gezegd tegen een parkiet!
En hij is er! Sinds 3 weken is Sammie in ons gezin erbij gekomen. ik moet toegeven; hij is erg leuk en al behoorlijk tam. De eerste 2 dagen vond Joep het ook interessant en spannend, maar nu kjkt hij niet meer naar die kooi om.
Maar de parkiet vind het superleuk om vrij te vliegen in de huiskamer en met ons of de kinderen te spelen. Dat doen we nu ongeveer ruim een week een paar keer per dag, maar dat vind Joep nog steeds zo spannend dat we hem vast moeten houden. En als Sam overvliegt blaft en hapt hij er zelfs naar...
Misschien heeft iemand advies of idee of Joep dit ook zal gaan accepteren?
En hij is er! Sinds 3 weken is Sammie in ons gezin erbij gekomen. ik moet toegeven; hij is erg leuk en al behoorlijk tam. De eerste 2 dagen vond Joep het ook interessant en spannend, maar nu kjkt hij niet meer naar die kooi om.
Maar de parkiet vind het superleuk om vrij te vliegen in de huiskamer en met ons of de kinderen te spelen. Dat doen we nu ongeveer ruim een week een paar keer per dag, maar dat vind Joep nog steeds zo spannend dat we hem vast moeten houden. En als Sam overvliegt blaft en hapt hij er zelfs naar...
Misschien heeft iemand advies of idee of Joep dit ook zal gaan accepteren?
-
- Middelgrote hondenneus
Bij ons was de parkiet er voor Joris er was en het is nooit wat geworden...
De konijnen kunnen tussen Joris poten doorlopen, net als de cavia's, maar die parkiet... Als hij over de grond loopt gaat het prima, maar dat vliegen, dat is hem gewoon niet denk ik. Het is een te leuk speeltje...
Hij heeft de parkiet zelfs 1 keer uit de lucht geplukt, hield hem zachtjes in zijn bek en gaf hem braaf af toen ik het vroeg... Sindsdien kan de parkiet echter niet meer los: die is echt helemaal in de war en vliegt steeds tegen de ramen op, wat hij voorheen niet deed...
Kun je hem niet de kamer uitdoen als het parkietje losvliegt? Want dat blaffen en vastgehouden moeten worden, dat is natuurlijk voor Joep ook niet echt leuk...
De konijnen kunnen tussen Joris poten doorlopen, net als de cavia's, maar die parkiet... Als hij over de grond loopt gaat het prima, maar dat vliegen, dat is hem gewoon niet denk ik. Het is een te leuk speeltje...
Hij heeft de parkiet zelfs 1 keer uit de lucht geplukt, hield hem zachtjes in zijn bek en gaf hem braaf af toen ik het vroeg... Sindsdien kan de parkiet echter niet meer los: die is echt helemaal in de war en vliegt steeds tegen de ramen op, wat hij voorheen niet deed...
Kun je hem niet de kamer uitdoen als het parkietje losvliegt? Want dat blaffen en vastgehouden moeten worden, dat is natuurlijk voor Joep ook niet echt leuk...
-
- Middelgrote hondenneus
Ik doe zijn halsband om voordat ik de parkiet los laat en die parkiet gaat dan meestal bij de kinderen aan de grote tafel zitten spelen. Maar als de parkiet zijn rondje vliegt dan houd ik Joep vast. Ik hoop eigenlijk dat hij er nog aan gaat wennen zodat het gewoon wordt ...ooit...
Over het algemeen is Joep heel makkelijk en zoals ik al zei keek hij binnen 2 dagen al niet meer naar Sam in zijn kooi om.

Over het algemeen is Joep heel makkelijk en zoals ik al zei keek hij binnen 2 dagen al niet meer naar Sam in zijn kooi om.
-
- Kleine hondenneus
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar misschien is het boek 'control unleashed' wel iets voor jou. Er staat op een heel duidelijke manier (is geen aartsmoeilijk Engels) in uitgelegd hoe je je hond kan leren wennen aan opwindende prikkels.
Bij ons in de buurt moet ik altijd langs een plekje waar zwerfkatten gevoederd worden. Dat is lange tijd een groot probleem geweest voor Roxy, zowel vanwege de katten als het lekkere voer dat er lag... Door het boek, en dan meer bepaald het commando 'Look at that' aan te leren, is Roxy helemaal door haar opwinding heen geraakt en kunnen we nu zelfs los de katten voorbij.
Bij ons in de buurt moet ik altijd langs een plekje waar zwerfkatten gevoederd worden. Dat is lange tijd een groot probleem geweest voor Roxy, zowel vanwege de katten als het lekkere voer dat er lag... Door het boek, en dan meer bepaald het commando 'Look at that' aan te leren, is Roxy helemaal door haar opwinding heen geraakt en kunnen we nu zelfs los de katten voorbij.
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
- Caya
- Hele grote hondenneus
Toen ik de topicnaam zag moest ik meteen denken aan onze eerste Lab en het parkietje van mijn moeder. Die parkiet vloog ook altijd los rond en liep ook over de grond. De parkiet vond onze Lab superinteressant en liep dan over de hond heen als die op de grond lag. Toen hij op een gegeven moment zelfs op de hond zijn kop ging zitten vond die het genoeg en zei hap. De parkiet zat gedeeltelijk in de bek van de hond alleen de staart stak uit haar bek. Een soort tooi van Winnetou, want de parkiet was spierwit (en de hond zwart). Mijn moeder gillen natuurlijk en ik vroeg de hond de vogel af te geven in mijn hand. De hond deed zijn bek open en de parkiet kwam er weer uit wandelen. Maar... hij liet wel meteen zijn staart vallen en toen was het nog maar een heel klein parkietje. Mijn moeder stond te huilen en wij lagen dubbel van het lachen want het was toch ook wel komisch om te zien. Afijn, eind goed al goed. De staart groeide binnen 14 dagen weer helemaal aan en de parkiet heeft onze hond nooit meer geplaagd. Ik realiseer me natuurlijk wel dat het ook anders had kunnen aflopen.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
- Hele grote hondenneus
Whahaha, ik zie het helemaal voor meCaya schreef:Toen ik de topicnaam zag moest ik meteen denken aan onze eerste Lab en het parkietje van mijn moeder. Die parkiet vloog ook altijd los rond en liep ook over de grond. De parkiet vond onze Lab superinteressant en liep dan over de hond heen als die op de grond lag. Toen hij op een gegeven moment zelfs op de hond zijn kop ging zitten vond die het genoeg en zei hap. De parkiet zat gedeeltelijk in de bek van de hond alleen de staart stak uit haar bek. Een soort tooi van Winnetou, want de parkiet was spierwit (en de hond zwart). Mijn moeder gillen natuurlijk en ik vroeg de hond de vogel af te geven in mijn hand. De hond deed zijn bek open en de parkiet kwam er weer uit wandelen. Maar... hij liet wel meteen zijn staart vallen en toen was het nog maar een heel klein parkietje. Mijn moeder stond te huilen en wij lagen dubbel van het lachen want het was toch ook wel komisch om te zien. Afijn, eind goed al goed. De staart groeide binnen 14 dagen weer helemaal aan en de parkiet heeft onze hond nooit meer geplaagd. Ik realiseer me natuurlijk wel dat het ook anders had kunnen aflopen.

Gelukkig is het goed afgelopen.
Voor de topic opener heb ik helaas geen tips.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.