over belevenissen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

over belevenissen

Ongelezen bericht door becky0o01201 »

Onze lieve tosca word bijna een jaar en wat hebben we al een hoop met haar meegemaakt.
Echt bizar onze lieve mexx heeft al karakter maar onze tosca bewijst dat het nog erger kan.

Vanaf dag 1 word mexx al geterroriseerd door mevrouw tosca.
Ik weet ik mag me er niet mee bemoeien maar missy gaat weleens te ver en mexx bijt niet echt van zich af.
En dan grijp ik toch echt in !
Mexx heeft heel lang haar en ze sleept mexx aan zijn haar door de kamer favoriet is zijn staart.

Mexx was gecastreerd dus had een mooie lampenkap :D en daar zat een verband doorheen om hem om te houden en daar hingen 2 lussen aan nou jullie kunnen het al raden aan de lussen trekkend sleurde ze mexx de kamer door.
Zo erg dat we onze konijnenren gepakt hebben en een aparte gedeelte voor mexx gemaakt hebben want hij had ook rust nodig maar maak dat missy maar wijs haha.

Ze is zo eigenwijs en heeft ADHD in 8 voudige maar als ze slaapt is zo lief en snurkt ze als een volwassen man en geniet super van haar

zou haar nooit meer inruilen voor een ander :verliefd1:
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

:D Ondeugd. Wat leuk ook een maison de montaigne. Wie is de moeder van Tosca?
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

lana de blonde :D
ondeugd is een understatement hahah!
we hadden aan lien gevraagd om de rustigste maar geloof me als dit de rustigste is dan heb ik zware medelijden met de drukkere.
Ik heb echt tegen overspannen aangezeten. ik had 2 weken vrij genomen en mijn vriend 3 voor mij.
ik ging weer werken en was gewoon aan het bijkomen op mijn werk.
hahahahah maar gelukkig word ze iets rustiger nu ( voor haar doen rustig geloof me dat is ADHD in 6 voudige he )
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

en castro van welke moeder is hij ?
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Gewoon ingrijpen, ongewenst gedrag stoppen. 8) Eventueel halsband met noodlijn eraan om in huis. Sommige honden hoef je maar 1x te zeggen dat ze rustig moeten doen met een pup en ze laten over zich heen walsen. Jij wilt dit niet dus simpelweg dit gedrag stoppen. Pak hem bij zijn halsband en zet hem in zit, dan kun je ook nog eens dat goede gedrag belonen (zit, ja braaf zit).
Succes
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

becky0o01201 schreef:en castro van welke moeder is hij ?
Van Haley. en Castro die is noooooit ondeugend :eusaliar: :wink:
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik vond haley zo mooi !!! Is castro ook zo druk? Ik moet heel eerlijk zijn mexx onze kees was zo makkelijk qua opvoeding daar heb ik me een klein beetje in vergist . Maar we proberen zo streng mogelijk te zijn en een rechte lijn te zijn. Het moeilijkst vind ik het trekken tijdens het uit laten. We hebben 2 cursussen gehad en daar had zede bijnaam taliban !!! Haha en met 4 maanden had ze al een slipketting !
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Baco&Luna »

Hier ook een "puber" met een volwassen hond (7) die alles toe staat.
en ook hier bemoei ik me er mee, anders kan de ander nooit meer slapen.

Maar wat geniet ook ik van mijn meid met zoveel karakter al.

Enne hier zit het hekje naar de keuken (wel zicht op ons) regelmatig dicht met een dan wel slapende puber erin.

Owja Luna's favoriet bij Baco zijn: in poten bijten, voor zijn neus springen, op Baco zitten, maar gelukkig sleept ze hem niet meer de huiskamer door.
Afbeelding
Bedankt Monika!
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Trekken aan de lijn heb ik gelukkig geen last van, ik laat haar ook nog steeds apart uit, maar als ik dat niet doe trekt ze naar Baco.
Afbeelding
Bedankt Monika!
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Nee samen uitlaten gaat zeker niet ! Dan word ik letterlijk uit elkaar getrokken.
We zijn zondag 2 uur op t strand geweest uitgeraasd.
4 honden inc. Tosca zijn helemaal los gegaan.
Thuis ligt ze een drie kwartier moe daarna is het gewoon weer ADHD.
Ik verbaas me er elke keer weer over dat ze niet moe te krijgen is :shock:
Soms goed om te horen dat er ergens anders ook hondjes zijn die ook zo kunnen zijn.
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Haha ik ben ook blij dat er herkenbare verhalen worden geschreven :) :)
Afbeelding
Bedankt Monika!
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ja je gaat bijna aan jezelf twijfelen want je hoort vaak van mensen en mijn hond luisterd prima en wij kunnen dit en dat :oops: .
En dan denk ja tosca luisterd vaak wel maar zeker niet altijd.
Honden opvoeden is zeker een hele opgaaf en soms heel vermoeiend :D
Maar ook soms zo :lol:
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Tosca is een halfzus van Tiddles. Die heeft ook Lana als moeder. Tiddles kan ook omstuimig zijn maar is zeker niet ADHD.
Wij hebben Tiddles in huis genomen als herplaatser. Hij was toen 16 weken. Zijn eerste baas had ook moeite met de hond. Maar wij vinden het een gewone lab.

Ik schrok overigens we van het feit dat jullie met 4 maanden al werken met een slipketting. Ik weet niet of jullie met Tosca naar een hondenschool gaan. Maar netjes aan de lijn lopen is echt te leren. Aandacht van je hond is daarbij een eerste eis.
Als er geen aandacht is zal je hond altijd blijven trekkken en een slipktting kan, bij verkeerd gebruik daarbij juist averechts werken. de hond wordt dan a.h.w. ongevoelig voor correcties. Ik zie een slipketting als een uiterst middel wat je ook zeker weer moet gaan afbouwen. Te vaak zie je dat dit hulpmiddel als een soort wurglijn wordt gebruikt. Dit verlies je uiteindelijk altijd. Een labrador is een erg sterke hond.
Als Tosca eenigzinds op Tiddles lijkt qua karakter, is het een leergierige hond die goed te trainen is. Tiddles doet alles voor een tennisbal. Daarmee kun je echt zijn aandacht vangen. Ik train vaak met een clicker en dat werkt bij hem echt super.

Wat betreft het gedrag t.o.v andere honden: Dit is Tiddles (soms met harde poot) door Lotte bijgebracht. Na haar lessen benadert hij alle andere honden op een sociale en rustige manier.

Succes met trainen en opvoeden
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Benchtraining, opvoeden, concequent zijn!

Ik vind niks grappig van wat ik lees eigenlijk :(
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

@Lunatic, ik weet niet op welke reacties je doelt. (dat je het niet grappig vind) maar hier een goede bench/nu keuken (hekje) training gedaan, elke dag trainen als is het maar een paar minuutjes, geestelijke en lichamelijke training, iedere dag netjes wachten voor het eten, wachten met naar buiten gaan.
Wij laten haar genoeg doen tijdens wandelingen.
we zorgen voor rust en regelmaat en proberen haar nergens mee de fout in te laten gaan.
Wij doen er alles aan om Luna een zo goed mogelijke opvoeding te geven!

Maar hier voorkom je niet ieder negatief gedrag mee hoor, Luna word nou eenmaal erg druk en enthousiast van Baco, ik stuur dit, maar ze zal er toch zelf mee om moeten leren gaan en ja dan gaat ze wel eens de fout in

En als we met Luna in een nieuw bos komen, dan word ze even druk en loopt ze niet zo keurig mee, terwijl ze dit heel goed kan hier in de buurt.
Afbeelding
Bedankt Monika!
Plaats reactie