Lekker een uurtje of 5 met de honden op de heide

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Lekker een uurtje of 5 met de honden op de heide

Ongelezen bericht door Ton »

https://www.dropbox.com/sh/tpab9c9e7idy4rf/pOf0gvfk8I

Dit is de Meinweg bij Roermond/Herkenbosch/Vlodrop/Melick/ Swalmen.

Voor Darko, de Hollandse herder, is dit wandelen op therapeutische basis. Deze hond heeft namelijk gedragstoornis. (agressie naar baas, wegrennen)

Voor Bowie, de Labrador, is het gewoon fun...euh werken want hij is de gedragstherapeut. :D Nou om eerlijk te zijn heeft Bowie ook wel wat problemen om te luisteren soms. Komen doet hij soms niet goed. Vandaar dat ze allebei een e-collar dragen.

Bowie heeft ongeveer 1 a 2 kilo in zijn tassen, Darko misschien een halve.

Bowie draagt, de ehbo set in zijn tassen, de poepzakjes, brokjes, rijstwafels, een hardgekookt ei, tomaten, brokjes, zout, reserve riem, compas, verrekijkertje, aansteker, reserve mesje, lamp en wat drinken.

Ja kom op zeg het is een survivalhond :lol: En ja ik ben daar al eens verdwaald en zat 12 km ver in Duistland met mijn hond . Op een dag dikke 40 kilometer gelopen en net voor het donker weer bij de auto. Sindsdien..Survival spullen mee! :D :cry:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

klinkt als een heel avontuur :) :D
Vraagje, hoe heb jij jouw honden getrained om zo'n stukken te lopen. Met Max loop ik er maximaal twee maar zou wel meer willen naderhand. Met Bob ben ik nog voorzichtiger, omdat hij nog geen jaar oud is.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Wandelen

Nou beide honden zijn herplaatsers en zijn minder snel moe dan ik. :D
Zo waren ze en ik weet niet waar hun grens ligt maar het gaat gewoon maar door en ik merk aan niks dat ze moe worden :)

Eigenlijk waren al mijn honden zo, op eentje na. Die ging op een bepaald moment gewoon liggen en was niet meer vooruit te krijgen. Maar dat was pakweg 30 jaar geleden en dat arme beest is destijds retour Asiel gegaan ivm onoverdachte aanschaf en hond kon niet alleen blijven. :cry:

Maar ik doe er helemaal niks bijzonders voor eigenlijk, enkel brokjes en BARF er in stoppen :wink:
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Met zo'n jonge hond moet je inderdaad wat voorzichtig zijn..maarja een jaar dan moet het toch al wat kunnen hebben, denk ik. Het langste dat ik heb gelopen was dikke 6 uur, maar toen was ik verdwaald en zat ik best ver Duitsland in...(te voet dan :oops: ) Dat was minder zeker omdat mijn vader ook nog die dag jarig was en ik enkel de hond even goed wilde uitlaten voordat we op visite gingen... :D :lol: Uiteindelijk is het enkel bij wandelen gebleven en niks meer van de visite terecht gekomen en had ik flink wat blaren en was ik doorweekt want regenen als gek. :?
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

5 uren..................! :shock: :cry:
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Hehehe... 8) Ook niet alle dagen hoor :) Bubbles. Tis dat de doctor vindt dat ik veel moet wandelen. :roll:
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Vieze pootjes op je kleren

:oops: Gisteren weer een boze vrouw hier. Mijn labrador is overal en nergens en meestal tegelijkertijd lijkt het. Vraag me niet hoe hij het allemaal doet maar hij doet het meestal in een fractie van een seconde.

Dus terwijl ik de andere hond aan het lijnen was omdat er natuurlijk weer passanten komen kijken naar je spel met de frisbee was Bowie alweer naar een mevrouw gerend en had deze even "besprongen" :cry:

Dus die mevrouw.... :evil: :evil: :mad: :evil: :evil: ...mijn zondagse kleren enz...blabla.

Ja en dan heb je natuurlijk wel een punt...vieze labradorpootjes dat ken ik wel..en het zijn niet enkel zijn pootjes als hij in survivalmodus is.

Nou ja ik heb mijn excuses gemaakt maar het mens leek ook wel een beetje te lijden aan aanstelleritus :wink: Of ze had gewoon een schurft hekel aan kleine leuke blijde hondjes die een beetje slecht zijn opgevoed 8) Kan zo'n beestje toch niet de hele dag in huis opsluiten moet toch eens even zijn beentjes strekken..en ja het is gewoon een park en honden mogen niet los enz :cry:

Maja, vrouwtje aanstelleritus of niet heeft natuurlijk wel gelijk...we werken eraan mevrouwtje en we zien de vorderingen die u niet ziet. En ja, ik lette eventjes een fractie van een seconde niet op, spijt me.
Tientje14
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Tientje14 »

Heel herkenbaar, de boze mevrouw, waar de zeer enthousiaste labjes nou net even tegen aan moeten springen.

Ook Fien vindt het soms nog heel moeilijk, alhoewel het steeds beter gaat. Blijven oefenen en lekkere dingen mee, volgens mij moet het dan gaan lukken.
Hoop ik :wink:
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Tja en dan heb ik het nog niet eens over zijn manier van :shock: poepen :D

:lol:

Ok officieel is het niet leuk en not done :evil: stoute Bowie

Maar het is toch lachwekkend als hij zijn enorme drol bovenop een buxus plant legt :lol:

(ik ruim het allemaal netjes op hoor) :kots: (en ook daar werken we aan)
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Heb trouwens geleerd dat Bowie een Engelse Labrador is. Ik vond al dat onze labrador wel erg gesprierd, klein en gedrongen is. Dacht eerst dat hij een pitbull kruising was :D

Maar het is dus een Lord Bowie 8) Tea time :roll:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ton schreef:
Maar het is dus een Lord Bowie 8) Tea time :roll:
:D :D
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik heb een hondenhok op wielen aangeschaft, oftewel een hondentaxi. Bestelauto om de honden te transporteren tussen bos en thuis
Anne2211
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Anne2211 »

Ton schreef:Ik heb een hondenhok op wielen aangeschaft, oftewel een hondentaxi. Bestelauto om de honden te transporteren tussen bos en thuis
Ideaal! Sinds wij 3 honden hebben, staat er ook een bestelauto voor de deur. Makkelijk in en uit voor de honden en een hondenkleed erin en klaar.. :D
Groetjes Annemarie

Afbeelding
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

:D Inderdaad ik snap niet dat ik het zonder hondenhok op wielen heb kunnen doen voorheen! :oops: Mijn honden zijn er ook super blij mee. Wel wil ik ooit nog eens 2 benchen erin zetten maar eerst dat vehikel eens fatsoeneren en nieuwe apk erop (want die is al verlopen inmiddels)

klinkt erg idioot natuurlijk maar we zijn hier helemaal verknocht aan ons oude roestige bestelautootje inmiddels :lol:
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

:oops: de buurt vindt het maar niks :twisted: :lol: :evil:
Die hebben zoiets van: wat is dat nu voor een sloopauto :kots: :shock:

Nah, ik overdrijf, de meesten vinden het wel een goed idee...al wilden ze er wel op schrijven bij welk huisnummer dat wrak hoorde :lol:
Plaats reactie