Tips??

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
sady
Snuffelneus
Snuffelneus

Tips??

Ongelezen bericht door sady »

Hoi allemaal,
Er zijn waarschijnlijk al meerdere vragen over,
Maar kan het via mijn tel niet vinden,

Sady is nu bijna 5 maanden,
Het tuin leven komt er weer aan we zouden
Haar graag mee nemen de tuin in en dan nu de maaar
Wij hebben 3 hele lieve konijnen die ze dus het hele hok
Door jaagt, nu is het zo dat de konijnen zodra ze haar
Zien boos gaan zitten stampen, wat dus juist haar aandacht erop
Vestigt, we zijn erbij gaan zitten zodat ze alleen rustig kon kijken,
Alleen zodra de konijnen bewegen en je bent even niet snel genoeg rent ze als een gek blaffend en springend om het hok heen, aan de lijn houden is uiteraard ook geen optie!!

Wie heeft er voor mij de gouden tip?
Hoe leren we haar de konijnen en kippen met rust te laten?(de kippen kan ze nu niet bij maar dat gaat eerdaags ook veranderen)

Groetjes een wanhopige ik
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Misschien heb je iets aan deze methode:

http://www.youtube.com/watch?v=EdraNF2hcgA" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijken mag, maar er aan komen niet. Je moet alleen heel klein beginnen met oefenen, in huis en rustig opbouwen.
sady
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik ga vanavond op de laptop de link eens bekijken! Dank je wel.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

roelien schreef:Misschien heb je iets aan deze methode:

http://www.youtube.com/watch?v=EdraNF2hcgA" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijken mag, maar er aan komen niet. Je moet alleen heel klein beginnen met oefenen, in huis en rustig opbouwen.
wat een leuk filmpje! De timing vsn deze dame is subliem en dat maakt het prachtig om te zien!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Mooi filmpje maar 1 tip ( waarschijnlijk overbodig) Haal het beloningsvoer van haar eten af, want anders heb je binnenkort een vierkante labrador. :D
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

[/quote] wat een leuk filmpje! De timing vsn deze dame is subliem en dat maakt het prachtig om te zien![/quote]

Echt leuk filmpje en idd super timing, kan ik nog wat van leren.... is niet mijn sterkste kant, maar het is zoooo belangrijk..
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik ben vast heel onverantwoord bezig geweest, maar ik heb Moos gewoon in de ren gezet met de konijnen :oops: en hem verboden erop te jagen.
http://www.youtube.com/watch?v=Zz6uIvdl ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet wel zeggen dat ik het alleen zo aandurfde omdat het watje de eerste keer dat hij een konijn zag van schrik 2 meter achteruit sprong. :D
Hij kijkt nu niet eens meer naar ze om.
sady
Snuffelneus
Snuffelneus

we zijn flink aan het oefenen geweest, en het is nu wel zo dat als de konijnen in het nachthok zitten er niets aan de hand is en ze gewoon der gang gaat,
maaaaaarrr als ze beneden in de ren, gaat ze nog als een idioot om heen rennen als je er dan wat van zegt stopt ze wel om vervolgens na 5 min weer opnieuw te beginnen!
heb er nu wel meer vertrouwen in dat het goed gaat komen!!
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Een beetje gek commando maar ik heb Foofer geleerd "met rust laten" oftewel negeren. Ik had ook een konijn toen wij Foofer kregen en elke keer wanneer hij erachter aan ging of wat dan ook remde ik hem af en zei met rust laten. Tegenwoordig kent hij dit uitstekend en het is ook makkelijk wanneer ik bij vrienden kom die een kat hebben, dan werkt hetzelfde commando 8)

Zie deze topic voor het resultaat na zeker een paar maand in zijn puppytijd oefenen :)

viewtopic.php?t=80370" onclick="window.open(this.href);return false;
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Commando "nee" misschien een idee. Wij leren ze "nee" en dan weten ze dat het gedrag wat ze op dat moment doen niet gewenst is. En doen ze wat we wel willen dan zijn ze superbraaf.

Wij hebben hier ook konijntjes.En gelukkig geen jagers hier.

Succes Miranda!!
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Plaats reactie