En wat dacht je van de geijkte "maar mijn hond mag tenminste hond zijn" als je je hond aan het trainen bent, niet laat spelen met de losgeslagen dwaas die om je heen springt en een eigenaar verzoekt zn hond te pakken

ach ja, er is nog veel te winnen in hondenland, hoewel ik me er inmiddels niet zo druk meer over maak. Ik zet mijn honden in de "zit" en ga met de betreffende losgeslagen hond een eindje verderop op een baas staan wachten. werkt prima
En hoe hard zo'n baas ook scheld, ik zeg altijd "u ook een hele fijne wandeling vandaag!"
De enige incidenten waar ik pislink om word is als mijn hond gebeten wordt. Een paar weken geleden gebeurde dat met mijn Cial. Hij zat op post, terwijl ik met Juna aan het trainen was. Achter me hoor ik een ijselijke kreet en voel dat Cial in mijn knieholtes duikt. Heeft een hond hem gewoon in zijn rug gebeten terwijl hij op post zat
Dus ik lijn hem direct aan, stuur die hond weg en check zijn rug. Hij had er duidelijk last van, want ik mocht zijn rug echt niet aanraken. Loop ik naar die baas toe en zeg "jouw hond heeft net mijn hond gebeten, daar ben ik niet zo blij mee." Zegt die man " Ja dat doet hij wel vaker, maar niet bij alle honden hoor!"
*ik hijs mijn kin uit de kruipruimte, herpak me en zeg: "waarom laat je hem dan loslopen?"
"Hij doet het niet bij elke hond." zegt de man met een glimlachje
*pakt opnieuw de kin uit de kruipruimte*
Ik heb me enorm moeten inhouden, omdat ik weet dat mijn eigen honden daarvan van slag raken en ben dus weggelopen. Daarna mijn man opgebeld met de mededeling "hoor me even aan, ik ben zo boos" en daarna wat zinnen die ik maar niet zal herhalen