Misschien ligt het wel aan mij

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Misschien ligt het wel aan mij

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik moet een stuk rijden naar een losloopgebied met veel water.
Dus dat heb ik er graag voor over, mede omdat bijna overal je hond tegenwoordig aan de riem moet. Daar aangekomen is er een vrouw met 2 honden, ze gooit balletjes met een werpstok. Nulay is gek van balletjes, en Nino van andere honden dus lopen ze er naar toe. En dan zie ik het al. Hond gaat meteen zitten en is niet gediend van de heren. Die om zo meer van haar. Lachend :? zeg de eigenaresse dat haar hond loops is en daar niet van gediend is. Dus ik vraag haar beleefd waarom ze dan met haar loopse teef naar een losloop gebied gaat. Meteen krijg ik een bits antwoord, of dit mijn grond is. Dus , ik probeer haar uit te leggen , dat het volgens mij een soort van fatsoen is, om niet met je loopse teef ( die overal haar geurspoor uitzet) naar een losloop gebied te gaan. ( Ik hield daar vroeger toen ik nog teefjes had die loops werden, wel rekening mee trouwens!)
Nee dus, zij niet, ze kon lopen waar ze zelf wilde.
Ik lijnde mijn reuen aan, Nulay kan ik dan na 200 meter wel weer los laten, maar Nino niet. Dat zie ik al aan zijn ogen:' vrouwtje als ik los mag, ben ik weg naar dat lekkere wijffie". Dus rest van de wandeling Nino aan de lijn.
Ook weer gezellig, want dan kom je een loslopende reu tegen die al grommend op Nino aan de lijn afstevend.Dus einde verhaal: Ik ga met mijn drie honden , aangelijnd ergens lopen waar de honden niet los mogen. Zo'n "muts " met loopse hond bederft echt mijn hele dag. Is het nou zo moeilijk om rekening te houden met andere mensen. Of ben ik de enige die er zo over denk. En ja, het zou fijn zijn als Nino in deze net zo braaf zou zijn als Nulay. maar dat is hij nu eenmaal niet. Als die met zijn neus in het achterste van een loopse teef heeft gezeten , krijgt hij acuut een plank voor zijn kop. :evil:
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Tsja ik laat mijn loopse teefjes ook wel gewoon los. Maar ik ga dan niet naar een hondenbos of iets dergelijks. Wij weten altijd gebieden uit te zoeken waar weinig tot geen mensen komen.

Vind wel dat je loopse teefje namelijk ook wel gewoon haar pootjes flink moet mogen strekken. Ik zou dan alleen niet tijdens "prime time" mijn teefje gaan uitlaten. Maar dus rond 06:00 in de ochtend als je perse naar zo'n gebied wil... maar dat hebben de meeste er misschien niet voor over.
En dan nog zullen reuen natuurlijk wel die lekkere luchtjes ruiken.

En zou heb ik ook weer irritaties over baasjes van reuen :) denk helaas dat dat altijd wel blijft.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mwah ik weet niet.. aan de ene kant heb je wel een punt hoor, als er genoeg andere plekken zijn, maar aan de andere kant.. Ik dacht er toevallig van de week over na. Hier voor mijn huisloopt een mooi wandelpad langs het kanaal. Daar stikt het natuurlijk van de honden en bazen. Straks wordt Pom loops, en dan? Waar ga ik dan heen? Ze zal toch moeten plassen en ik ga niet 4 keer per dag met de auto naar the middle of nowhere... Dus tsja, ik vind het nog niet zo'n eenvoudig vraagstuk..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Tja ik heb ook geen teef maar ik kan me voorstellen dat je toch lekker met je teefje aan de wandel wil of ze nou wel of niet loops is.
Kan ze toch moeilijk verplichten de hele loopsheid alleen een rondje door de straat te laten lopen?

Vind het overigens wel de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het teefje of je haar dan los laat lopen met de kans dat er een reu bovenop duikt.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ik deed het vroeger wel, ik heb ook intacte teven gehad . Ik liet haar dan uit aan de lijn. Lange wandelingen. Het was een kwestie van enkele weken, 2 keer per jaar. Hoorde er gewoon bij . En na die tijd mocht ze weer los.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

viewtopic.php?t=80373" onclick="window.open(this.href);return false; :roll:
ik snap wat je bedoelt Dorette.
ik zou niemand verplichten om met een loopse teef de losloopgebieden te mijden,maar het is wel een beetje geven en nemen hoor!
mijn vriendin loopt met haar teefjes niet tijdens het "spitsuur" door het park als ze loops zijn.

en ik houd mijn kerels zo goed mogelijk onder appél,dus niet rijden ed.
maar ja als er dan ineens een loops teefje met haar deriere naar mijn reuen staat te lonken,dan is het echt heel lastig om ze weer op andere gedachten te krijgen :oops:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Het is op de weinige plekken die er overblijven voor loslopende honden algauw een probleem. Spirit ziet op dit moment de voor hem onbekende reuen van gelijke leeftijd als een soort concurrent en dat verergert als er een loopse teven lucht is. Dus ik moet hem in het losloopgebied aanlijnen tegenwoordig......

Maar ik heb ook met Yarra toen ze loops was meegemaakt dat ik op liep op de Eemskanaaldijk ook nog door best hoog gras. Normaal kom daar meestal alleen de dorpshonden tegen met een baas.
Toen opeens werd ik achtervolgd door een onbekende zwarte labradorreu die er heel graag bovenop wilde. Yarra leek dat ook wel een goed idee. :?

Dus ik sleepte Yarra mee en ondertussen brullen en schreeuwen naar die reu dat hij weg moest gaan. Gelukkig kon ik bij een boerderij van de dijk af en via het erf terug naar de weg. Komt daar een auto aanrijden met een hevig verontrust vrouwtje van de hond. In mijn frustatie riep ik haar toe: Wie ben je en wat doe je hier :evil: Die mevrouw was op bezoek bij iemand in het dorp en wilde even haar hond uitlaten op de dijk maar die ging er dus opeens van door.....
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik laat mijn teven los lopen op ongebruikelijke tijdstippen, dat is om 4.30 in de morgen. Ben nog nooit iemand tegen gekomen :D . Voor de rest aan de lijn en een keel opzetten als er een loslopende reu aan komt. Dan krijg je ook van die leuke reacties. Ik: mevrouw wilt u uw hond bij u houden (loopt los in aanlijngebied) mijn teef is loops. Reactie: ow dat geeft niet hoor, dat vindt hij wel leuk. :confused: :evil: Ik: ja, maar ik wil geen nest van uw reu :shock:
Reactie: nou hij is anders heel lief hoor! :?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

PFf ow joh ook nog de opmerking van reu eigenaren.. dan moet je ze maar laten helpen dan heb je dat loopse gedoe niet meer.... O kan dat joh... :?
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Lien schreef:Ik laat mijn teven los lopen op ongebruikelijke tijdstippen, dat is om 4.30 in de morgen. Ben nog nooit iemand tegen gekomen :D . Voor de rest aan de lijn en een keel opzetten als er een loslopende reu aan komt. Dan krijg je ook van die leuke reacties. Ik: mevrouw wilt u uw hond bij u houden (loopt los in aanlijngebied) mijn teef is loops. Reactie: ow dat geeft niet hoor, dat vindt hij wel leuk. :confused: :evil: Ik: ja, maar ik wil geen nest van uw reu :shock:
Reactie: nou hij is anders heel lief hoor! :?
Oh Lien, die reacties ken ik ook, maar dan andersom :lol: "Laat hem maar ff lekker zijn gang gaan, want hij heeft zo'n leuke kop, vererft vast leuke puppies" Echt, dan zakt mijn broek bijna af. Ik vind het ook echt heel vervelend als honden in Nietlosloop gebieden loslopen. Want dan kom ik aan met drie honden aan de lijn, en dan ben ik haast genoodzaakt om ze los te laten, omdat we anders problemen kunnen krijgen. Of van de reactie van een hondeneigenaar , in een losloopgebied, loopse teef aan de lijn. Ik heb het te laat door, mijn reuen krijgen de lucht in de neus en lopen er naar toe. Reactie van de eigenaar, laat GVD die reuen castreren dan heb je geen last van loopse teven. ( Nou vraag ik je???? )Vind het wel heel netjes van je dat je zo vroeg gaat als jou honden loops zijn.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

lablove schreef:PFf ow joh ook nog de opmerking van reu eigenaren.. dan moet je ze maar laten helpen dan heb je dat loopse gedoe niet meer.... O kan dat joh... :?
O, lees ook nu jou berichtje, Ik moet mijn reuen maar laten castreren volgens een hondeneigenaar. Ik vind het is een beetje geven en nemen. Rekening houden met. Zowel teef, als ook reu eigenaren.
Dan zou het een stuk leuker zijn. Bij mij gaat zo langzamerhand het plezier van honden hebben er vanaf , mede door de houding van mede honden eigenaren die denken dat de wereld van hun is.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Loopse teven loslaten in eens losllopgebied vind ik persoonlijk not done tijdens de uren dat veel eigenaren hun honden uitlaten. Voor die drie weken.....ga extra vroeg en laat. Heb je alle ruimte van de wereld, maar in het dichtbevolkte gebied hier in de randstad......dat is vragen om problemen. Ik vind het ook niet getuigen van inzicht. Lola kwam bij mij in die periode niet los en ze heeft het overleefd hoor ;-)
Ik kan me jouw irritatie dus heel goed voorstellen Dorette.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Als reu en teef eigenaar zich wat meer van elkaar aantrekken hoeft het allemaal niet zo'n probleem te zijn.

Hier komt er in de winter ook een teefje bij en ik heb nog geen idee of ik haar los ga laten als ze loops is, maar ga ook aan de lijn niet in losloopgebieden wandelen, maar op gekke tijden lekker op plekken waar bijna niemand komt, dan is het maar een paar weken vaak dezelfde ronde.
Voor mezelf lekker rustig en ook voor andere hondeneigenaren :)

Ik heb twee brave reuen die niet honderden meters voor of achteruit rennen naar een loopse teef, dus dat scheelt. En nog altijd bereikbaar blijven met een loopse teef in de buurt ( Mexx is wel gecastreerd, en voor zijn castratie was hij wel eens onbereikbaar, maar ging hij ook niet heel ver van me weg).

Snap ook niet dat mensen met loopse teefjes lekker relax kunnen wandelen in een losloopgebied.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ik vind het werkelijk belachelijk om met je loopse teef naar een losloopgebied te gaan (op 'normale' tijdstippen). No way dat ik dat met Miep zou doen. Nou maak ik daar toch al nooit gebruik van, ik laat mijn honden loslopen in het buitengebied en als ik al iemand tegen kom gaan ze meestal aan de lijn. Is er een loslopende hond bij en Miep is loops dan gaat ze sowieso aan de lijn en dan geef ik dit ook altijd aan. In mijn ogen is dit wel zo netjes, rekening houden met elkaar, maar in de eerste plaats met mezelf. Ik wil niet dat Miep gedekt wordt!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Ik woon aan een gebied waar de honden loslopen(gedooggebied). Dus ja toen Lotte nog loops werd, liet ik haar daar ook loslopen. Kon moeilijk met haar alleen rondjes in de wijk gaan lopen gedurende die drie weken. En of ze nou losliep of aangelijnd was, De loslopende reuen kwamen toch wel naar haar toe. Alleen als ze hoogloops was en de reuen niet afsnauwde (Ongeveer een dag of drie) hielt ik haar aan de lijn.
Voor mijn eigen gemoedsrust ging ik niet op drukke momenten en verder dan de Bijlmerweide en het Diemerbos kwam ik in die periode niet. Ik ging uiteraard niet per auto naar andere gebieden in die periode.

Nou maakt het volgens mij ook niet veel uit of de teef losloopt dan wel aangelijnd is, ze blijven aantrekkelijk voor de mannen. Dit is vervelend voor de geleiders van deze reuen maar het is geven en nemen. Als de reu niet meer naar de baas luistert, dan moet ook hij m.i. maar aan de lijn. Losloopgebied of niet.

Nu kom ik er ook wel eens een loopse teef tegen. Dan doe ik Tiddles even aan de lijn. Loop door en laat hem later weer los. Gelukkig heeft hij meer belangstelling voor zijn bal bij mij dan voor een loopse teef enkele kilometers verderop :)
Plaats reactie