nog steeds wakkere nachten

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
marijkeboyco
Snuffelneus
Snuffelneus

nog steeds wakkere nachten

Ongelezen bericht door marijkeboyco »

hallo,
wij hebben onze pup van 10 weken nu een week.
maar helaas slaapt hij nog steeds niet door in de nacht. als we rond half 11 een laatste ronde wandelen en hem daarna te rusten leggen beneden in de bench vertrekken we zelf naar boven.
we hebben dit langzaam afgebouwd de eerste 2 nachten op onze slaapkamer toen 3 nachten op de overloop en vanaf die tijd beneden.
echter nu wordt hij telkens om 23.30 wakker en blaft dan dat hij een plasje moet doen. en om 2.30 en 5.30 weer, tussen 6 en 6.30 schreeuwt hij moord en brand en piept ook bij het blaffen dit is naar onze mening echt aandacht vragen. hallo baasje ik ben wakker. en dit is overigens ook prima rond die tijd. maar hoe lang duurt het voordat zijn blaas ook de nachten vol kan houden. en hoe train je dat?
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Bij Hidde hebben we een nacht of 10 beneden geslapen,zo dat bij iedere piep de aangaf dat hij of naar buiten moest of even bevestiging zocht van ons, er op gereageerd kon worden.

daar na hebben we een week 2x per nacht de wekker gezet vlak voor de momenten dat hij de afgelopen 10 dagen wakker werd,zo voorkom je dat hij leert gillen `snachts.
en dan lieten we hem even buiten plassen,niks zeggen,als het niet anders kan op fluistertoon.zo min mogelijk licht aan.
en daarna weer in de bench.

na een tijdje merkten we dat hij 1 moment kon overslaan,hij lag dan zo diep te slapen.
ik denk dat Hidde na een week of 3-4 echt doorsliep van half 12 tot 7 uur.

mischien is het een idee om `snachts een paar keer de wekker te zetten? zo voorkom je dat hij de boel bij elkaar gilt.

succes en sterkte :)

Hidde heeft trouwens overdag heel lang de boel bij elkaar gekrijst! :?
zijn nestzusje die bij de fokker is gebleven deed dit ook.
moedeloos werden de fokker en ik er wel eens van :D
maar echt het stopt :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Het verschilt heel erg per pup. De een slaapt gelijk 6 uur door maar de andere wordt helemaal hysterisch zodra je de bench sluit.

Yarra kon er niet tegen dat ze opgesloten werd en gilde ook alles bij elkaar. Voor haar ging ik er ook 2x per nacht uit en 's ochtends rond 5 of 6 uur begon ze alweer. Stug volhouden is het enige wat werkt.
Op een gegeven moment, toen was ze 4 maanden, heb ik maar oordopjes in gedaan zodat ik het gegil wat minder goed kon horen. Ik was van mijn werk om 12.30 uur weer thuis en de buren vertelden dat ze elke keer om 11.30 uur begon te gillen. Daar is ze op een gegeven moment ook mee gestopt.

Het komt heus wel goed maar het kan soms even duren....
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

Indy hebben we de eerste 2 dagen in z'n bench op zolder naast ons bed gezet. Bij het minst geringste piepje haalde we hem eruit en zette hem buiten neer.
Omdat ik het zelf niet prettig vond om slaapdronken met een pup in je armen als een dief in de nacht de trap af te gaan, hebben we hem daarna gewoon beneden in de bench gelaten. Mijn man en ik sliepen om de beurt op de bank. De eerste 2 nacht beneden gingen we er nog bij elke piep uit. Soms was dat 1x soms was dat 4x. Maar daarna probeerde we hem gerust te stellen. We hadden een kleed over zijn bench zodat hijons niet zag, maar we deden dan zachtjes "sssttt.......". Dan hoorde hij ons wel en kon hij weer rustig verder slapen.
Na 3 dagen op de bank merkten we dat hij het een hele nacht redde en dus vanaf dat moment zijn we weer boven gaan slapen. En dat ging goed.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik denk dat ik er ongeveer een week a 10 dagen snachts uit ben gegaan. 1 keertje maar hoor, meestal zo rond 4 uur. Ik had pom in een klein benchje naast mijn bed staan. Pas toen ze echt de hele nacht doorsliep ben ik haar gaan verhuizen naar de woonkamer, naar de grote bench. Toevallig ben ik er van het weekend nog een keertje snachts voor haar uitgegaan, toen zat ze te piepen. Ze bleek dorst te hebben ('s nahcts heeft ze geen water in de bench), maar heb haar meteen maar even laten plassen toen. Ze piept eigenlijk nooit, dus als ik haar hoor dan ga ik eruit.

3 keer eruit per nacht zou mij overigens ook opbreken hoor.. pfff
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Hier zijn we ook met Bruce lang in de nacht op blijven staan.
Hij heeft de eerste dag toen hij in de middag in bench werd gelegd, drie kwartier lopen krijsen. Daarna heeft hij nooit meer een geluid in zijn bench gemaakt. Hij piepte zelfs niet als hij moest. Eerst stonden we 2 keer in de nacht op. Om half 2 en om 4 uur. Dit hebben we naar een paar dagen steeds wat minuten verlengd. Na twee weken sliep hij de eerste keer opstaan nog. Toen hebben we besloten om de wekker nog maar 1 keer te zetten. Dit hebben we drie weken gedaan en ineens sliep hij door. Wij hebben dus ook echt lang de wekker moeten zetten. In totaal 5 weken. Wij hebben er nooit een probleem van gemaakt. We lieten hem zijn behoefte en gingen weer naar bed. Nooit gekrijst. Soms wou hij wel gaan spelen :)
marijkeboyco
Snuffelneus
Snuffelneus

dankjullie wel voor alle tips en ervaringen.
geeft mij weer wat hou vast en begrip ook ;)

overdag leg ik hem nu telkens wanneer hij in slaap valt in de bench, met de deur dicht dit vind hij prima, en dan ga ik mijn eigen ding doen; lees wasjes draaien, strijken etc. en wanneer hij dan wakker wordt en ik boven bezig ben dan blaft hij en piept hij.

moet ik dan naar beneden komen en hem eruit halen? geef ik dan niet toe aan zijn gejammer?
nu kom ik naar beneden maar negeer hem in de bench tot hij stil is dan haal ik hem eruit. ik ga dan niet in op zijn enthousiaste onthaal; dit omdat het voor hem zo moet zijn dat het niet vreemd of zelfs leuk is dat ik weer terug kom, dit moet toch normaal worden?

of kan ik het beste boven blijven wachten tot hij stil is?
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

marijkeboyco schreef:dankjullie wel voor alle tips en ervaringen.
geeft mij weer wat hou vast en begrip ook ;)

overdag leg ik hem nu telkens wanneer hij in slaap valt in de bench, met de deur dicht dit vind hij prima, en dan ga ik mijn eigen ding doen; lees wasjes draaien, strijken etc. en wanneer hij dan wakker wordt en ik boven bezig ben dan blaft hij en piept hij.

moet ik dan naar beneden komen en hem eruit halen? geef ik dan niet toe aan zijn gejammer?
nu kom ik naar beneden maar negeer hem in de bench tot hij stil is dan haal ik hem eruit. ik ga dan niet in op zijn enthousiaste onthaal; dit omdat het voor hem zo moet zijn dat het niet vreemd of zelfs leuk is dat ik weer terug kom, dit moet toch normaal worden?

of kan ik het beste boven blijven wachten tot hij stil is?
Volgens mij doe je het goed. Je laat zien dat je er bent zodat hij weet dat hij niet alleen is maar je geeft niet toe aan zijn gehuil.

Bedenk wel dat hij nog maar 10 weken is. Als hij blij is je te zien is er niets mis mee. Je ben wel zijn alles in zijn nog maar korte leventje, dus geniet er ook van!!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Op_zoek »

Marijke, hier doen we ongeveer hetzelfde als jij (pup van 9 weken). Eerste nacht schreeuwde Jacky moord en brand, ongeveer een uur... Daarna per dag ongeveer een kwartier minder en nu hoor ik nog een paar piepjes. We zijn er (hard hoor) nooit uitgeweest als ze piepte. We zetten de wekker om de paar uur (in de eerste dagen), daarna om de 4 uur (na een week) en sinds een paar dagen leg ik haar om 23.00 in de bench en sta ik rond 6.15 op. Ik hoop dat we het naar 7.00 uur kunnen brengen, dan hebben we zelf ook 8 uur slaap.

Tijdens het eten doen we haar ook in de bench, eerste dag ook de hele maaltijd gepiept. We begrepen dat we op geen enkele manier moesten reageren, dus keken niet eens naar haar (voor de kinderen best lastig...), en we konden elkaar aan tafel bijna niet verstaan. Dat is ook steeds beter gegaan, door keihard te negeren.

Overdag doe ik haar regelmatig in de bench, en halen haar er niet uit als ze piept. Pas als ze stil is, of liever voordat ze piept het deurtje openmaken.

Als het deurtje opengaat dan doen we alsof het de normaalste zaak van de wereld is, niet begroeten ofzo. :ignore:

Soms is het best hard, maar ik geloof dat dit (voor onze pup) het beste werkt.

Overigens kan ik het boekje ' hij wil dat ' aanbevelen, dat is echt een superhandig en praktisch gids hoe je met dit soort zaken om moet gaan.

Het is te bestellen via dit forum.

Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelen, omdat Jacky ongeveer zo oud is als jullie Boyco (Boyco is 1 week ouder).

/a
marijkeboyco
Snuffelneus
Snuffelneus

heb afgelopen nacht de wekker twee keer gezet, en ben boyco beneden gaan halen en een plasje laten doen! zonder commentaar ging hij direct weer slapen. ook wij hebben dus een heerlijke nacht gehad.. eindelijk! bedankt voor de tip, heeft echt geholpen.
asil92
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door asil92 »

hier hadden wij ook last van na de eerst week! wij hebben toen radio hele nacht aan gedaan, het werkt bij onze pup! misschien ook een optie voor jullie?
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

marijkeboyco schreef:heb afgelopen nacht de wekker twee keer gezet, en ben boyco beneden gaan halen en een plasje laten doen! zonder commentaar ging hij direct weer slapen. ook wij hebben dus een heerlijke nacht gehad.. eindelijk! bedankt voor de tip, heeft echt geholpen.
wat fijn zeg!! :applaus:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Liane&Boaz
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Liane&Boaz »

asil92 schreef:hier hadden wij ook last van na de eerst week! wij hebben toen radio hele nacht aan gedaan, het werkt bij onze pup! misschien ook een optie voor jullie?
Dank voor de tip! Dit ga ik straks ook proberen bij mijn pup. :klasse:
marijkeboyco
Snuffelneus
Snuffelneus

jaaa boyco heeft ons voor het eerst goed door laten slapen! heerlijk
vanavond gaat hij uit logeren bij mijn vader voor 2 nachtjes omdat ik morgen en overmorgen 2 hele drukke dagen heb waar ik niet onder uit kan :( ben benieuwd hoe dat gaat.
Plaats reactie