Sinds Wicket bij mij woont (mei 2008) heeft hij problemen met zijn linkeroor. Ook toen hij nog hulphond was, had hij regelmatig een ontstoken oor.
Vorig jaar is er een kweek gemaakt en bleek het de gist malessezia te zijn. Deze is erg moeilijk te bestrijden, dus ik hoop dat hier iemand een gouden tip heeft.
Malessezia
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Roos
Van wat ik er over lees begrijp ik dat dit een normaal voorkomende gist is, die bij een onderliggende oorzaak de overhand krijgt en dan voor klachten zorgt. Ik zou hem mee nemen naar een goede ( pro-rauwe) holistisch da en daar eens om advies vragen, deze behandelen vaak niet het probleem alleen maar kijken verder naar de gehele hond. Deze gist kan zich vermeerderen door een weerstandsprobleem en zo aan jouw verhaal te lezen denk ik dat hij al aardig wat antibiotica achter zijn kiezen heeft, en dit bevordert de weerstand zeker niet.
-
Zeeuwse labjes
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Saar had precies hetzelfde. Jaaaaren getobd met haar oren. Totdat er een Spaanse DA tijdelijk hier was en Malacetic Otic aanraadde. Dat is een zure oorreiniger, waar dit specifieke gistje niet tegen kan.
Sindsdien nooit meer problemen
Het enige probleem was dat het destijds niet in NL verkrijgbaar was (daarom kenden ze t ook niet) maar ik heb het toen in Belgie gevonden en besteld. Inmiddels is het hier ook te koop. O.a. Bij Medpets.
Sindsdien nooit meer problemen
Het enige probleem was dat het destijds niet in NL verkrijgbaar was (daarom kenden ze t ook niet) maar ik heb het toen in Belgie gevonden en besteld. Inmiddels is het hier ook te koop. O.a. Bij Medpets.

Ixor du Bois de Lilas 13/10/1993 - 15/5/2007
Buttacre's Breezy Bailiff 4/2/1998 - 4/6/2010