Roxy meets...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Roxy meets...

Ongelezen bericht door Pixie »

Wij zijn al een tijdje aan het uitkijken naar een 'broertje' voor Roxy. Aangezien ze zelf niet van de gemakkelijkste is, moet dat een ongecompliceerde loebas zijn. We zijn op zoek naar een flatcoated retriever reu en hebben ons opgegeven als kandidaat-adoptanten bij de Belgische en Nederlandse rasclub.

Maar vorige week vond ik een stamboomloos flatje op het internet, zonder foto. Na wat over en weer mailen, bleek zijn karakter ongeveer waar we naar op zoek zijn... behalve dat hij nog geen katten gewend is. Op de foto die we uiteindelijk kregen, zagen we wel al dat hij een klein beetje heel veel te dik is :-).

Gisteren zijn we hem gaan bezoeken. Een echte schat van een hond! Alleen was Roxy nog niet echt overtuigd (maar dat hadden we ook niet verwacht van haar). En hij moet wel zo'n 12 à 14 kg kwijtraken :eusashhh:. We zijn samen gaan wandelen, en na een tijdje durfde Roxy toch al samen met hem aan hetzelfde plekje snuffelen. Ook durfde ze in de 'plat' gaan liggen met hem op een meter van haar (dat doet ze alleen als ze vertrouwen heeft). Dus zie ik het wel goed komen tussen hen!

Volgend weekend komt de flatcoat bij ons logeren voor een nachtje. Dan kunnen we testen hoe hij met katten omgaat en met andere honden op wandeling. Hij gaat dan ook mee naar de hondenschool, zodat de gedragstherapeut die met Roxy gewerkt heeft zijn zegje kan doen (vind ik heel belangrijk).

Spannend allemaal hoor!!!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Spannend zeg, maar wat zielig dat die hond zoveel te dik is :(
Succes volgend weekend :)
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Spannend zeg, hoop dat het gaat klikken tussen die twee.
Wat verstandig dat je hem eerst een nachtje haalt.
Het is zo ontzettend leuk als je twee hondjes hebt die met elkaar kunnen opschieten, die van ons zijn gek op mekaar.
Succes :)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat spannend zeg! Veel succes :) Ik ben benieuwd :D
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Zeker spannend en idd zielig dat hij zoveel te zwaar is..
Want voor een flatcoatje is dat helemaal veel hè. Ik hoop dat het slapen helemaal goed gaat komen en dat jullie en Roxy er een maatje bij hebben. :D
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Spannend. Fijn dat dit flatje bij jullie weer zo'n fijn huis krijgt en dat jullie iets aan zijn gezondheid gaan doen. :klasse:
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Eerst was ik er wel wat bang voor, voor dat overgewicht en of we het wel zouden aandurven. Maar ondertussen heb ik nog al verhalen gehoord over honden die 15 kg zijn afgevallen en die het nu super doen, dus we zien het helemaal zitten!

Nu maar hopen dat het logeerpartijtje goed uitdraait, want daar hangt alles vanaf natuurlijk...
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Als jullie sowieso meer gaan bewegen met hem en idd op zijn eten (met name de lekkertjes) gaan letten zal dat best goed gaan komen. Meestal zijn dat de boosdoeners en ik zelf zou er de tijd voor nemen..t hoeft er niet allemaal in een maand af he :D En trouwens ik vind zelf dat honden onderling ook meer bewegen dan wanneer ze alleen zijn..tenminste de meeste :lol:
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Wat spannend. Zou super zijn als het klikt, die kilootjes komen dan wel goed :)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Dat enorme gewichtsverschil hoeft helemaal niet erg te zijn! Onze Nemo kwam bij ons toen ze 45kg woog en weegt nu rond de 28kg. Er is dus ruim 17 kg afgegaan! Het enige nadeel is dat die vetcellen er altijd zullen zijn. Zij heeft enorm de aanleg om dik te worden en dat kan heel snel gaan. Daarnaast is het heel belangrijk om uiterst voorzichtig te zijn met beweging opbouwen omdat de hond idioot veel gewicht moet versjouwen op zijn gewrichten. Maar dat komt vast allemaal goed. Succes met Flat en Roxy!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

leuk zeg een platjas :) ik duim voor een klik!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Pff, we zitten al de hele dag te wachten... Het is erg moeilijk afspreken met de huidige eigenaar. Hij ging de hond normaal deze voormiddag brengen. Deze voormiddag kreeg ik een sms dat hij nog een auto moest regelen. Om 12u40 kreeg ik een sms dat hij normaal binnen het uur een auto zou hebben (dan was het nog een uur rijden), maar ondertussen niets meer gehoord. En wij hebben hier vanmiddag speciaal een paasfeest voor afgezegd, om de hele dag bij de honden te kunnen zijn om ze rustig te laten wennen. 't Is al bijna halfdrie, dus ik vrees dat hij niet voor 16u hier zal zijn. En ik ben dan zo'n zenuwpees: ik krijg niets gedaan omdat ik die hond verwacht en wil weten hoe het zal gaan! Tot grote ergernis van mijn man :D.
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hij komt niet :cry:. Net bericht gehad dat hij wegens familiale omstandigheden niet meer bij ons geraakt vandaag. Alle maatregelen voor niets genomen dus, en voor niks op een zonnige dag thuisgebleven.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Oooh wat vreselijk jammer, rare eigenaar zeg!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Jee, wat een vreemde manier om afspraken te maken zeg :?
Plaats reactie