wel of niet doen?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Von
Speurneus
Speurneus

wel of niet doen?

Ongelezen bericht door Von »

heyyyyyyyyyy, ff vraagje aan jullie:)

volgende maand moeten mijn drie kanjers weer ingeent worden....zowel de jaarlijkse enting als rabies want we gaan in juni weer met ze op vakantie....

nu denk ik erover de jaarlijkse enting te laten vervallen. Heb gelezen dat die toch toch ook 1x in de 3 jaar kan? En zo ja is dit wel verstandig?

Ik heb zo het vermoeden als ik het mijn da zou vragen hij zou bevestigen dat ik alle entingen moet doen.....

Graag jullie (ongezouten) meningen en reacties :klasse:
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

De meeste vaccins zijn 3 jaar geldig en dat moet ook de DA weten. Alleen Weil niet. Die laat ik ook elk jaar doen. Rabies is ook 3 jaar geldig. Ik laat alleen decWeil dit jaar doen en de rabies ook ivm reizen naar het buitenland. Kijk op internet bij Tannetje Koning. Succes
Afbeelding

bedankt Sharon !
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Ik wilde Quincy dit jaar voor het eerst laten titeren. Maar zelfs dat was niet nodig omdat ze vorig jaar nog geënt was. Ik hoef haar pas over 2 jaar te laten titeren. Als je twijfeld zou ik laten titeren als ik jou was. Noortje heeft haar eerste jaar netjes alle entingen gehad, op 1 jaar laten titeren en ze had wel een vaccin nodig, ook zij hoef nu pas over 3 jaar weer getiterd te worden.

En geloof het of niet, van mijn reguliere DA kreeg ik weer netjes een uitnodiging dat het weer tijd is voor de jaarlijkse prik!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Von.....als het even kan niet vaccineren ( behalve rabies , die is verplicht) toevallig Lola vanochtend laten titeren. Zij is 5 jaar niet geënt en nog steeds volledig beschermd. Zij moet in 2015 weer terug. Wel heeft zij rabies gehad. Deze was verlopen. Sowieso is het volledig overbodig om ieder deze vreselijke rotzooi in je hond te spuiten. Het middel is dan erger dan de kwaal. Dus.......als ze vorig jaar nog geënt zijn, mag je er vanuit gaan dt er voldoende bescherming is. Ik zou het alleen wel eerst laten testen als je ie mogelijkheid hebt. Overigens hier ook geen weil meer.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Niet doen joh !!
Als je je honden elk jaar netjes een enting gegeven hebt zijn ze goed genoeg beschermd (want idd de entingen zijn 3 jaar geldig, maar dat weet jouw DA ook heus wel 8) )
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Niet enten!! Entingen zijn 3 jaar geldig, als je naar buitenland gaat wel rabies en evt weil, maar verder titeren.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

spuit 11 hier :D ...ik zou het dus niet doen en wel om de al aangegeven reden.
kacheltje van de DA moet blijven roken he dus die zal nooit tegen je zeggen dat het niet nodig is om ieder jaar te vaccineren :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Een bevriend dierenartse (die zelf geen praktijk heeft maar in het onderzoek staat) vertelde me ook dat om de 3 jaar meer dan genoeg is! Mijn eigen dierenarts is daar niet mee akkoord, maar ik doe het toch :wink:.
Von
Speurneus
Speurneus

ik ben overtuigd.....wederhelft (nog) niet.......

Ron zegt dat een titerbepaling gedaan wordt op hepatitis en niet voor andere ziekten zoals bijvoorbeeld parvo????
Terwijl daar een grote kans voor besmetting is.
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

Von
Speurneus
Speurneus

trouwens bedankt allemaal voor de vlotte antwoorden :klasse:
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

http://www.dierenwelzijn.be/site/Archie ... AC_DHP.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Nobivac DHP - Nederlandse versie

Duur immuniteit: 3 jaar.

En deze nog:

http://www.arbina.info/index.php?id=29" onclick="window.open(this.href);return false;
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

titeren kan op alle ziekten,kijk anders eens op barfplaats daar staat veel info over titeren.
je kijkt dus naar de hoeveelheid antistoffen tegen bepaalde ziekten.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=t ... dnYawGEUSA" onclick="window.open(this.href);return false;
laat Ron dit even lezen :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Even een vraagje: Wat kost het titeren? Anders kan de da daar toch ook zijn kachel door laten roken? Ik ent ze wel gewoon,ivm nestjes en shows en training, allemaal verplicht. Maar ik adviseer wel het eerste jaar gewoon alle prikken te halen en daarna om de 2 jaar. Maar 3 kan dus ook lees ik.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

lablove schreef:Even een vraagje: Wat kost het titeren? Anders kan de da daar toch ook zijn kachel door laten roken? Ik ent ze wel gewoon,ivm nestjes en shows en training, allemaal verplicht. Maar ik adviseer wel het eerste jaar gewoon alle prikken te halen en daarna om de 2 jaar. Maar 3 kan dus ook lees ik.
Ik was vandaag 25 euro kwijt bij een arts die het zelf kan. Als de arts het moet opsturen is het veel duurder. Gelukkig blijkt dat steeds meer hondenscholen een geldige titerbepaling en daarmee een bevestiging van de da dat de hond voldoende beschermd is, accepteren als geldig bewijs. Voor honden met een allergie, autoimmuun ziekte en zieke honden met bijv kanker of met grote kans hierop zou je zeker op maat moeten enten. Eigenlijk ben ik ook een groot voorstander van gezonde honden om op maat te enten.
Er wordt steeds meer bekend wat de effecten zijn.

Behalve op weil (helaas) kan op alles titers worden bepaald, dus ook parvo.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Als je honden naar een pension gaan is helaas enten ook noodzakelijk. Die 3 van mij gaan regelmatig logeren en moeten dus ieder jaar geënt.
Plaats reactie