De meeste vaccins zijn 3 jaar geldig en dat moet ook de DA weten. Alleen Weil niet. Die laat ik ook elk jaar doen. Rabies is ook 3 jaar geldig. Ik laat alleen decWeil dit jaar doen en de rabies ook ivm reizen naar het buitenland. Kijk op internet bij Tannetje Koning. Succes
Ik wilde Quincy dit jaar voor het eerst laten titeren. Maar zelfs dat was niet nodig omdat ze vorig jaar nog geënt was. Ik hoef haar pas over 2 jaar te laten titeren. Als je twijfeld zou ik laten titeren als ik jou was. Noortje heeft haar eerste jaar netjes alle entingen gehad, op 1 jaar laten titeren en ze had wel een vaccin nodig, ook zij hoef nu pas over 3 jaar weer getiterd te worden.
En geloof het of niet, van mijn reguliere DA kreeg ik weer netjes een uitnodiging dat het weer tijd is voor de jaarlijkse prik!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Von.....als het even kan niet vaccineren ( behalve rabies , die is verplicht) toevallig Lola vanochtend laten titeren. Zij is 5 jaar niet geënt en nog steeds volledig beschermd. Zij moet in 2015 weer terug. Wel heeft zij rabies gehad. Deze was verlopen. Sowieso is het volledig overbodig om ieder deze vreselijke rotzooi in je hond te spuiten. Het middel is dan erger dan de kwaal. Dus.......als ze vorig jaar nog geënt zijn, mag je er vanuit gaan dt er voldoende bescherming is. Ik zou het alleen wel eerst laten testen als je ie mogelijkheid hebt. Overigens hier ook geen weil meer.
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Niet doen joh !!
Als je je honden elk jaar netjes een enting gegeven hebt zijn ze goed genoeg beschermd (want idd de entingen zijn 3 jaar geldig, maar dat weet jouw DA ook heus wel )
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
spuit 11 hier ...ik zou het dus niet doen en wel om de al aangegeven reden.
kacheltje van de DA moet blijven roken he dus die zal nooit tegen je zeggen dat het niet nodig is om ieder jaar te vaccineren
Roef (Matcho) 18-04-2008 James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Een bevriend dierenartse (die zelf geen praktijk heeft maar in het onderzoek staat) vertelde me ook dat om de 3 jaar meer dan genoeg is! Mijn eigen dierenarts is daar niet mee akkoord, maar ik doe het toch .
Ron zegt dat een titerbepaling gedaan wordt op hepatitis en niet voor andere ziekten zoals bijvoorbeeld parvo????
Terwijl daar een grote kans voor besmetting is.
titeren kan op alle ziekten,kijk anders eens op barfplaats daar staat veel info over titeren.
je kijkt dus naar de hoeveelheid antistoffen tegen bepaalde ziekten. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=t ... dnYawGEUSA" onclick="window.open(this.href);return false;
laat Ron dit even lezen
Roef (Matcho) 18-04-2008 James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Even een vraagje: Wat kost het titeren? Anders kan de da daar toch ook zijn kachel door laten roken? Ik ent ze wel gewoon,ivm nestjes en shows en training, allemaal verplicht. Maar ik adviseer wel het eerste jaar gewoon alle prikken te halen en daarna om de 2 jaar. Maar 3 kan dus ook lees ik.
lablove schreef:Even een vraagje: Wat kost het titeren? Anders kan de da daar toch ook zijn kachel door laten roken? Ik ent ze wel gewoon,ivm nestjes en shows en training, allemaal verplicht. Maar ik adviseer wel het eerste jaar gewoon alle prikken te halen en daarna om de 2 jaar. Maar 3 kan dus ook lees ik.
Ik was vandaag 25 euro kwijt bij een arts die het zelf kan. Als de arts het moet opsturen is het veel duurder. Gelukkig blijkt dat steeds meer hondenscholen een geldige titerbepaling en daarmee een bevestiging van de da dat de hond voldoende beschermd is, accepteren als geldig bewijs. Voor honden met een allergie, autoimmuun ziekte en zieke honden met bijv kanker of met grote kans hierop zou je zeker op maat moeten enten. Eigenlijk ben ik ook een groot voorstander van gezonde honden om op maat te enten.
Er wordt steeds meer bekend wat de effecten zijn.
Behalve op weil (helaas) kan op alles titers worden bepaald, dus ook parvo.
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)