heb serieus bijna een andere hond wat aangedaan....

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
kristies
Speurneus
Speurneus

heb serieus bijna een andere hond wat aangedaan....

Ongelezen bericht door kristies »

zooooo ik kom hier niet meer zo heel vaak de laatste tijd, maar nu moet ik toch mijn verhaal even kwijt..
vandaag wandelen met Chester mijn dochtertje van net 3 en een vriendin ( gelukkig was zij erbij.. )
Lopen we langs een huis waarvan de vrouw des huises net thuis komt. Dus ze doet de deur open sprint haar hondje ( een soort vlooiebal ) op Chester af en bijt hem :shock: Chester piept en jankt en snauwt terug ( beet niet ! ) vervolgens ontstaat er een gesnauw en gegrauw naar elkaar waarbij mijn dochter omver gelopen wordt door de honden. Gelukkig komt het baasinnetje van de vlooiebal aangelopen en trekt hem weg. Net als ik me omdraai om mijn dochter van de grond te rapen komt hij terug.... Bijt weer... Chester weer piepen en janken en het " gevecht" zet zeg voort OP mijn dochtertje die keihard begint te krijsen ik dacht even dat ze ook gebeten was. Chester snauwde goed van zich af maar deed uiteindelijk niet meer dan dat. Ik ben me toch boos geworden.... heb die hond er niet erg vriendelijk van verwijderd.. gelukkig pakte mijn vriendin Sanne en heb ik Chester even mee een stukje verder genomen nadat ik het baasinnetje uitgescholden had :oops: Chester had een heel klein wondje, maar dat valt gelukkig mee. Sanne een bloedende vinger en een schaafwond op haar been en verder vooral geschrokken. Baasinnetje van de andere hond heeft wel duizend keer haar excuses aangeboden en ik ook maar voor mijn wel erg heftige reactie, maar man ..... ik kon dat hondje wel wat... :twisted:

zo dat ben ik in ieder geval even kwijt :wink:
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Snap ik helemaal hoor dat je best heftig reageerde. Dat bazinnetje had direct na de eerste aanvaring meteen haar vlooienbal terug moeten halen. Gelukkig is het al met al redelijk afgelopen maar grrrrrrrr dit soort dingen heb je altijd aan een ander te danken... :evil:
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik snap het gevoel heel erg goed hoor!! en ik vind dat ook niet raar.
Die vlooienbaal kwam je liefste bezit te na en dan is het niet meer als normaal als je het "rode waas"gevoel krijgt :wink:

en je hebt er toch niet echt aan toegegeven dus prima opgelost toch?
alles goed met Sanne en Chester?
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Ik kan het me helemaal voorstellen. Vind het nog netjes dat je die vlooiebal niet hebt leren vliegen....

Gelukkig dat het baasje van dat hondje haar excuses aanbood dan ga je in ieder geval fatsoenlijk uit elkaar anders hou je er helemaal een rot gevoel aan over.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heh kristy, wat een nare ervaring, ook voor Sanne.. Die zal wel geschrokken zijn, ik hoop dat het goed met haar gaat. Wat een rothondje!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
kristies
Speurneus
Speurneus

dank voor de reacties..
Sanne is nog behoorlijk onder de indruk want ze blijft er maar over vertellen.. vooral ook over het feit dat ze helemaal nat was Chester had nl net een duik genomen :wink: maar heb niet het idee dat ze echt heel bang is gewoon erg onder de indruk
Chester was gisteren na het gebeuren vooral heel erg stout thuis en veeeeeeel aandacht nodig dus die was toch ook wel van slag.
Wondje is mooi dicht bij Chester en bij Sanne ook dus dat valt mee.
Die vrouw wilde haar tel nog geven voor het geval later zou blijken dat er meer aan de hand was, maar ik heb gezegd dat ik wel wist waar ze woonde nu :D
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Verschrikkelijk, dat had ook anders kunnen aflopen! Gelukkig is je dochtertje niet al te veel onder de indruk. Knuffel voor de twee slachtoffertjes!
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Wat erg! Vooral voor die kleine meid. Ik hoop dat dit niet een ervaring voor haar wordt die ze nog lang bij zich zal dragen.

Gisteren ben ik door een vlooienbaal gebeten toen ik uit de lift kwam! Ik weet wel wat van het lezen van honden is, maar dit kwam echt uit het niets. Ik stap uit de lift en hap. Dus ik sta perplex en zeg tegen baasje, meneer uw hond bijt mij. Geen reactie. Meneer u hond bijt mij. Oh ja, hahaha, schaapachtig lachje en verder niets :confused:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
kristies
Speurneus
Speurneus

nou ja dat is ook belachelijk ! Dit bazinnetje reageerde in ieder geval nog geschrokken..

Moet zeggen dat ik wel wat voorzichtig ben een vriendin van mij heeft een andere hond van haar pup afgetrokken een tijdje geleden en werd gebeten in haar vinger. Dat was voor kerst. Ondertussen is ze 5x geopereerd aan die vinger en is hij nu vastgezet waardoor ze hem nooit meer kan bewegen en is ze sinds kort van de antibiotica af... dat flitste ook even door mijn hooft gisteren. Maar ja je moet wat..
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Gelukkig is het wel goed gekomen! Wat naar dat je dochtertje er ook bij betrokken was :( !

Ik heb ook zoiets meegemaakt met een rottweiler en ik heb de baas uitgescholden en ik ben trillend weggelopen. Kismo had twee gaten in zijn nek en het was niet erger omdat die man zijn hond eraf trok. Kismo verdedigde zichzelf ook met snauwen (niet bijten, zit geen kwaad bij). Ik vond het achteraf stom van mezelf dat ik mij excuses niet heb aangeboden. Een paar weken later sprak ik een man met een superlieve schotse collie die vertelde dat zijn hond was aangevallen door een rottweiler in hetzelfde bos. Bleek dezelfde te zijn en de baas van de rottweiler heeft toen voor de operatie van de schotse collie moeten betalen :shock: (ook aangifte bij politie). Baas van de schotse collie vertelde ook dat deze man na het gevecht de rottweiler op zijn rug legde en schopte. Geen wonder dat die hond zo gevaarlijk is.. Vond het toen ook een stuk minder erg dat ik hem uitgescholden had.

Er was ook een keer een pinnige vrouw met een hyper labrador in het bos die de hele tijd op Kismo wilde springen en hem op een gegeven moment in zijn oor beet. Ik liet Kismo eerst rustig zitten, maar probeerde toen toch maar weg te komen want zij ging achter de hond - met tuigje - aan om hem te pakken en dat lukte natuurlijk niet. Toen ze hem eindelijk te pakken had sloeg en schopte ze hem. Die heb ik niet uitgescholden omdat ze zo agressief stond te schreeuwen naar haar hond. Als ik haar zie aankomen loop ik wel weg want als ik het weet dat vermijd ik het liever. Je kan dat soort mensen moeilijk aanspreken. Die vergeten dat ze verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de hond, niet de hond zelf.

Verschrikkelijk dat je vriendin zoiets heeft overgehouden aan een confrontatie met een ander hond! Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen als het echt escaleert en ik het op zou moeten lossen :confused:
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Schrikken meid.....en ik kan mij je frustratie voorstellen :bloem:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

he bah, en dan zit een kind ertussen. natuurlijk is dat een rotsituatie. gelukkig is alles nog redelijk goed afgelopen.
Goh ,die Chester: heeft het mooi wel even opgenomen voor zn meisie!
:vechten:

Even offtopic: hoe ziet een vlooienbaal er eigenlijk uit? :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Balen zeg, voor je dochter en Chester traumatisch, ik zou wel als het kan daar zoveel mogelijk meteen weer langs lopen met beide.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
kristies
Speurneus
Speurneus

ja was id van plan er vandaag weer langs te lopen. Gisteren de boel maar even bij laten komen..
kristies
Speurneus
Speurneus

het mormel ligt wel altijd voor het raam en blaft de hele buurt bij elkaar als er iemand langs loopt dus daar zal ik in ieder geval Sanne wel even voor waarschuwen..
Plaats reactie