Wondvocht
-
rimanime
- Speurneus

Wondvocht
Cooper verliest wondvocht. Het is licht rood en stinkt niet. Muts als ben, ben ik vanochtend naar de spoedkliniek gegaan om e.e.a te laten nakijken. De wond voelde wat warm, maar omdat hij geen koorts heeft, lijkt een ontsteking niet aan de orde. Hij loopt nu met een grote luier voor zijn borst omdat ik het vocht in de gaten moet houden ( veranderd het ?) . Tuurlijk kruipt de luier in zijn petshirt omhoog dus dat werkt niet echt. Maar goed mijn vraag; ik lees dat een wond moet laten ademen en m.i. Gebeurt dit niet met zo.n luier voor de borst. Hebben jullie ervaring met wondvocht ? En wat hebben jullie gedaan.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

Geen ervaring hiermee maar ik wil je wel even heel veel sterkte voor Cooper wensen. Ik zou zelf denk ik ook even contact hebben opgenomen met de dierenarts. Vervelend dat het niet een vlekkeloos herstel is. Als het iemand gegund is is het jullie wel. Vind het heel mooi om te lezen hoe jullie Cooper meteen in jullie hart gesloten hebben. Succes ermee en een knuffel voor Cooper.
Groetjes Nicole en een
van Jackson!
Jackson 09-10-2012
Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
-
speurneus carola
- Speurneus

wond gaat pas dicht als het stopt wondvocht aan te maken dus moet van binnenuit stoppen, als je het van buitenaf stopt, of dat de buitenkant sneller dichtgaat terwijl er nog wel wondvocht wordt aangemaakt dan krijg je ophoping, wat kan barsten op een zwakke plek en dan ben je verder van huis
nog ff in de luiers en afwachten of medicijnen en het interne systeem hun werk doen.
suc6 en sterkte knuffels voor de hondjes
nog ff in de luiers en afwachten of medicijnen en het interne systeem hun werk doen.
suc6 en sterkte knuffels voor de hondjes
al me kinders uitgevlogen
-
Roos
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Ja toen Yuma was geopereerd aan een grote vetbult in haar oksel heeft ze er eerst een drain in gehad om het wondvocht af te voeren. Na een paar dagen drain er natuurlijk uit dus toen heb ik het ook maar laten lopen, in het begin kon ik erachter aan blijven lopen met een doekje maar het moet er nu eenmaal uit, wordt na een paar dagen vanzelf minder. Niet afsluiten dus zou ik zeggen, dan hoopt het zich alleen maar op en kan het juist gaan ontsteken.
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
rimanime
- Speurneus

Dank jullie
ik ben net naar de ziekenhuisapotheek gereden en heb daar "elastomull" rekbaar op zichzelf klevend windsel gehaald, dit moet het kraamverband op zijn plaats houden. Wij laten het, als wij erbij zijn, open en voor de nacht of als we er niet bij zijn doen wij alleen zijn petshirt aan met het kraamverband.

-
rimanime
- Speurneus

Ik twijfel nu toch over het kraamverband als ik de reacties lees.

-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
-
rimanime
- Speurneus

We doen vannacht alleen zijn petshirt aan zodat hij er niet bij kan. Net weer zijn temperatuur opgenomen en die is ( nog steeds) goed
wel lijkt het alsof hij meer last heeft van zijn wond met het gaan liggen met name. Heb vanochtend nog wel pijnstilling meegekregen. Enfin....we houden onze knul goed in de gaten.

-
rimanime
- Speurneus

Vocht is een stuk minder en de bult is zo goed als verdwenen. Hij voelt zich ook een stuk beter merken wij 

-
Annamaria
- Grote hondenneus

- Contacteer:
Fijn om te lezen.rimanime schreef:Vocht is een stuk minder en de bult is zo goed als verdwenen. Hij voelt zich ook een stuk beter merken wij
-
marions
- Speurneus